Crazysteps Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Har tenkt meg på langtur i Europa til sommeren. Grisgrendte strøk (teknologisk sett) skal også besøkes, slik som Bosnia, Makedonia, Romania, Bulgaria osv.... Skal snart kjøpe meg IXUS 400 med et stort CF-kort, tenkte meg først og fremst et 512, evt 2 x 256. Scenario: Jeg kommer til en liten by i de Romanske fjellene som knapt har sett et digitalt kamera før. Minnebrikken min er så og si sprengfull av bilder og jeg regner med at det går enda en uke før jeg ser en by der jeg kan få overført bildene mine til en CD. Hva trenger jeg for å lagre bildene mine midlertidig? Går det an å overføre bildene direkte fra kameraet og over på en annen type lagringsmedia (uten å ha med seg laptop) Endret 13. november 2003 av Crazysteps Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Du kan kjøpe en sånn og en slik. 1200 + 1000 Da har du 20 GB med deg i lomma. (40 for 3-400 mer) TEST Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Med min Nikon er det bare å plugge i hvilken som helst USB-kontakt, og overføre. Er sikkert sånn med Canon også. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Fattern har et gammelt Canon Digital IXUS (sikkert første versjon), og han må bruke et spesialprogram for å hente ut bildene! Enten det medfølgende, eller et bildebehandlingsprogram som f.eks. Adobe Photoshop. Fungerer altså ikke som en usb-harddisk. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Du kan kjøpe en sånn og en slik. 1200 + 1000 Da har du 20 GB med deg i lomma. (40 for 3-400 mer) TEST Enig! Genialt produkt. Batteridreven, regner med du har tilgang til å få den laddet opp av og til. Men behandle den litt fint, er jo tross alt en harddisk inni. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Du kan kjøpe en sånn og en slik. 1200 + 1000 Da har du 20 GB med deg i lomma. (40 for 3-400 mer) TEST Takk for tipset Det der var jo et genialt produkt, om den virkelig fungerer så bra som det virker som at den gjør. Er det noen der ute som har noen erfaringer med X-drive? Tåler den å bli bært rundt i ryggsekk på backpack-tur i 2 måneder. Kan jo få noen støt da, uansett hvor forsiktig man prøver å være. Lenke til kommentar
Jarle M. Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Ja, jeg kjøpte X-drive for en stund tilbake. Synes den var helt genial. For min del hadde jeg liggende en gammel 10Gb, disk som jeg hadde byttet ut i den bærbare PCn for en stund tilbake. Montering av disken er enkelt, så sant du tidligere har skrudd litt på en PC. Boksen kommer med et eget støtabsorberende etui. Batterikapasiteten er på halvannen time. I Når jeg har en Canon 300D og 256 Mb kort, er jeg begrenset til å kunne ta bare 80-90 bilder før det er fullt. Da er bare å overføre bildene i løpet av et par minuttet til hardisken på X-driven. Bildene legges i en egen mappe på disken. Når du kommer hjem, kobler du bare den i USB-porten og den fungerer da som en vanlig flyttbar disk. Du kan faktisk bruke den som en helt vanlig flyttbar diskstasjon til å flytte alt av data med den. X-driven er så enkel i bruk at jeg kunne sende min "data-allergiske" mor til Roma med den. Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hehe, jeg overlater hvertfall ALDRI noe datautstyr til mor mi dersom jeg har noe på det, helst ikke i det hele tatt Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du kan kjøpe en sånn og en slik. 1200 + 1000 Da har du 20 GB med deg i lomma. (40 for 3-400 mer) TEST Takk for tipset Det der var jo et genialt produkt, om den virkelig fungerer så bra som det virker som at den gjør. Er det noen der ute som har noen erfaringer med X-drive? Tåler den å bli bært rundt i ryggsekk på backpack-tur i 2 måneder. Kan jo få noen støt da, uansett hvor forsiktig man prøver å være. Harddisker tåler faktisk en god del, så lenge de er av. Bare husk å pakke den godt inn, så skal det nok gå bra. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Takk for gode tips! Selv om prisen kanskje var litt i høyeste laget, er jo dette et genialt produkt. Et MUST kan man også si. Noen som vet hvor lang batterikapasitet et er på denne X-driven? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Er dette samme X-drive'n eller har Vosonic lagd en klin lik den eMagic har laget? http://www.mpx.no/asp/info.asp?tips=true&p...5&l=3&ntopris=0 Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Jeg støtter varmt anbefalingen av X-Drive. Har selv en X-drive 2, kjøpte den "tom", og dytta inn en pent brukt 6 GB-disk fra en utrangert bærbar. 6 GB høres kanskje lite ut når den ellers selges med både 20 og 30 GB, men hvis du regner litt på det så er f.eks. mine 4 megapixel-bilder tatt i normal HQ-kvalitet på ca 400 Kb. Da burde selv en liten disk holde til en middels ferie og vel så det. Så kjøp deg likegodt en tom X-drive, og den rimeligste disken du finner, så kan du heller bytte disk senere etter behov. Vesken som følger med beskytter riktignok en del, da den er godt foret, men jeg er på grensen til sterkt uening med ham som hevder at diskene tåler en del. Det er feil. Selv om de er slått av skal de behandles meget pent, får disken et slag vil skrivehodene blafre ganske bra, og jeg ville iallfall ikke stolt på at hodene til enhver tid har fått parkert skikkelig. Disken kan etter et støt virke OK, men kan ha fått senskader som først vises etter en stund. Så vær uansett litt forsiktig med den hvis du kjøper. Det er iallfall en dritbra løsning. HVer overføring lager en ny folder på disken. god tur! Lenke til kommentar
Jove Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Fant en negativ ting med X-driven nå i helgen. Tenkte bare å si fra om det.. En kamerat skulle overføre sine bilder til X-driven. Han puttet kortet feil vei inn. Men allikelve kom det opp at det var insatt kort. Ved klikk på COPY, såg alt normalt ut. Det blinket en slik overføring. Men den ble ALDRI ferdig. Verken power-knappen eller reset-knappen avbrøt operasjonen. Det som måtte til var å ta ut kortet, snu det, og la det tømme seg. Det burde vel være umulig at den kunne tro at kortet var riktig vei. Det var et kort av typen som er veldig flate, litt mindre enn CF. Det gikk jo bra, har fått bildene inn på pc. Men litt dumt... Men X-drive er supert fortsatt:) Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Nå er jeg sikkert litt slem, men dette minner litt om et selskap jeg var i der en svensk dame kunne fortelle at "det går precis 3 styck bananer i en videobandspelare"..... Jeg er redd kortleserDarwinismen sørger for å kverke apparater som feilbehandles. Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Etter slik jeg forstår det så selges X-drive med 20gb disk - stemmer dette eller er det bare jeg som roter...? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Etter slik jeg forstår det så selges X-drive med 20gb disk - stemmer dette eller er det bare jeg som roter...? Du får kjøpt både med 20gb, andre størrelser eller uten. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Flott om de som har erfaringer med x-drive kan legge inn kommentarer i produktguiden på produktene. Lenke til kommentar
AAnders Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Eller du kan skaffe deg en gammel laptop til en tusing + en brenner. Da er du sikret Strømtilførsel må du jo ha uansette for å lade opp kameraet? Anders Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Eller du kan skaffe deg en gammel laptop til en tusing + en brenner. Da er du sikret Strømtilførsel må du jo ha uansette for å lade opp kameraet? Anders Hvis du hadde lest spørsmålet mitt hadde du sett at jeg skrev: (uten å ha med seg laptop) På interrail er det viktig å holde størrelse og vekt på et minimum og da setter jeg heller en knapp på et ekstra batteri enn en svær laptop. Lenke til kommentar
Ed_Solheim Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Crazy, Har du kjøpt deg en X-drive? Med eller uten HDD? Hva ga du for den og hvor kjøpte du? Videre, hvordan fungerer egentlig denne X-driven? Går den på batteri eller er man avhengig av 220volt for å få tømt CF-kortet? Endret 28. november 2003 av Ed_Solheim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå