Agurk43 Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Hei! Jeg har en PC og en Mac som jeg ofte trenger å overføre store datamengder (20-50GB). Problemet er at det trådløse nettet (mac) er ikke koblet sammen med det kablede nettet (PC) slik at bruk av lokalnettet er ikke mulig. Derfor trenger jeg en fin måte å overføre filer mellom de to på ved å bruke internett (ikke harddisk, minnepenn osv.). Noen som har forslag? Lenke til kommentar
lazyjacket Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Bli kunde hos JottaCloud, så får du i tillegg backup av PC og MAC og kan dele filer osv. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Hva med en krysset kabel mellom maskinene? 1 Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Hva med kabel inn i Macen? Ekstern USB 3.0-disk? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Du kan jo laste opp og ned fra Mega, men å gå om Internett her er tungvindt og tullete. Jeg antar du har en eller annen form for Macbook, fordi ellers ville du ha hatt en ethernetport. Det enkleste da ville vært å skaffet seg en ethernet-USB overgang. Du skriver også at du ikke kan bruke minnepenn, så det kan antas at du har den nyeste Macbooken og dermed kun har USB-C, da må du ha en overgang fra USB til USB-C i tillegg, evt adapteren til Apple. Du kan, om mulig prøve å gjøre noe med at wifi og ethernet ikke er koblet sammen. Mye er ren synsing, men jeg går ut ifra den informasjonen som du gir. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Er det ikke mini-DisplayPort på de nye Macbookene? Jeg bruker adapter mini-DP -> RJ45 for nettverkskabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå