McShortFuse Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Det er noe jeg har lurt på det siste året.. Hvordan kan jeg overbevise potensielle arbeidsgivere i en jobbsøknad om å ansette meg, da jeg har vært arbeidsledig de 2 siste årene? Har sendt utallige søknader, men tilsynelatende aldri fått hull på byllen for å bruke det uttrykket. Altså noen søknader har ført til jobbintervju nå og da, men har aldri kommet lenger enn det. Jeg føler at nøkkelen til en ny jobb ligger i akkurat dette, sammen med å framme ting som bedriftene kan tjene på ved å ansette meg. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 På generell basis så vil eg anbefale at du får nokon til å gå over både jobbsøknadane som du skriv, samt CV'en din. Berre for å utelukke at det ikkje er noke der som kan få arbeidsgiver til å ikkje ville gi deg jobben. Det fyrste som slår meg når eg les innlegget ditt er at det muligens er litt misforstått at du skal fremme ting som gjer at bedrifta tjener penger på deg. Korleis bedrifta skal tjene penger er det eigentleg ryddigast at du overlater til bedrifta å finne ut. Det du må gjere er å vise til kva du kan tilby arbeidsgivaren. Om arbeidsgivar vil bruke din kompetanse til profittskapande arbeid, eller om din arbeidskraft fortrinnsvis skal gå til støttefunksjonar får du la arbeidsgivaren bestemme. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Det hjelper å fortelle hvilke stillinger du søker på, evt. hva du har utdannet deg som. Da føler jeg det er enklere å gi tilbakemelding mot det spesifikke fagfeltet. Lenke til kommentar
McShortFuse Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 På generell basis så vil eg anbefale at du får nokon til å gå over både jobbsøknadane som du skriv, samt CV'en din. Berre for å utelukke at det ikkje er noke der som kan få arbeidsgiver til å ikkje ville gi deg jobben. Det fyrste som slår meg når eg les innlegget ditt er at det muligens er litt misforstått at du skal fremme ting som gjer at bedrifta tjener penger på deg. Korleis bedrifta skal tjene penger er det eigentleg ryddigast at du overlater til bedrifta å finne ut. Det du må gjere er å vise til kva du kan tilby arbeidsgivaren. Om arbeidsgivar vil bruke din kompetanse til profittskapande arbeid, eller om din arbeidskraft fortrinnsvis skal gå til støttefunksjonar får du la arbeidsgivaren bestemme. Ser hva du sier, og tar det med videre. Det hjelper å fortelle hvilke stillinger du søker på, evt. hva du har utdannet deg som. Da føler jeg det er enklere å gi tilbakemelding mot det spesifikke fagfeltet. Jeg søker hovedsakelig på stillinger innen IT. Er utdannet dataelektroniker og hadde læretiden min på IKT-avdelingen ved en videregående skole. Har også tidligere hatt praksisplass ved en Elkjøp-butikk der jeg hjalp til på lageret og litt ute i butikken (ikke salg). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå