Gå til innhold

Jobbe som telefonselger

m20k

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig sluttet som lærling med bestått fagprøve i IKT-servicefaget. Jeg har søkt på mange jobber, men får ikke svar. Flere har sett over søknaden min, og de ser ingen feil eller mangler med den. Jeg har også søkt litt rundt på nettet om hva en søknad bør inneholde. 

Nå begynner jeg å bli så desperat at jeg vurderer å jobbe som telefonselger. En venn av meg som jobbet som telefonselger nå i sommer, hadde snakket med sjefen som ba meg om å sende en e-epost til henne. Det skal lite til for å få den jobben. Det er fast lønn med provisjon.

Men jeg er usikker på om jeg ønsker å bli skjelt ut og truet av flere mennesker daglig. Jeg har hørt at man må være sterk psykisk, og at det ikke er mange som holder ut den type jobb noe særlig lenge. Vennen min sluttet forrige uke, og han priset seg lykkelig over det.

Bør jeg være tålmodig og søke videre, eller skal jeg søke på den jobben slik at jeg har noe å gjøre helt til jeg finner meg en ny jobb? Jeg er ganske sikker på at jeg får den jobben hvis jeg søker, ettersom vennen min bare møtte opp uten noe form for intervju. Pluss at han har fått nedsatt ordenskarakter på skolen, så virker som at alle kan få jobb som telefonselger.

Endret av m20k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telefonselgerjobb får hvem som helst som snakker godt nok norsk. Det skal svært lite til. Jeg hadde en lignende jobb, og sa opp stillingen dagen etter. Det er helt normalt. 

Siden det er fast lønn, så anbefaler jeg at du tar den jobben. Samtidig som du søker på stillingen etter IKT-fagarbeider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...