Gå til innhold

Solnedgang

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Steinen til venstre tok unødig mye oppmerksomhet pga lyset på den, er det sola som treffer den? Eller er det et flott bilde, vi ser vi er litt i høyden når vi ser vegen der nede. :) Er det bobiler vi ser der?

Ja, sola som treffer steinen. Er på ca 860 meters høyde. Det er husene i Rekvika man ser. Brukes mest om sommeren vil jeg tro, men veien brøytes på vinteren. Øya i midten er Sessøya. Den er nok fraflyttet på vinteren og ubebodde Håja bakenfor. Nettene er fortsatt såpass lyse at man kan ta ting litt på sparket. Startet fra byen i femtiden og i gåing halv sju. To timer opp, og deretter venting og justering av kamera mens en venter på at sola skal nærme seg horisonten. Men man skal jo ned igjen, så greit å samle på kreftene.

Lenke til kommentar

Solnedgangen på dine trakter er ikke å forakte. Fint gjengitt her !

Vennlig hilsen Ragnar

Takk, jeg liker solnedgang. Brukt stativ, flere eksponeringer og HDR. Fikk en solrefleks i objektivet, men plassert på sjøen, så det var lett å fjerne. Kom etterpå ideen om at det sikkert hadde vært lurt å ta to bilder av hver eksponeringsverdi, der man dekker for sola på det ene. Da tror jeg det skal være mulig å reparere slikt lett.

Lenke til kommentar

Fantastisk utsikt og go komposisjon. Jeg personlig ville kanskje vurdert å kutte litt av bunnen..

Takk, bunnkutt notert. Utsikten er upåklagelig. Der finnes jo høyere fjell på Kvaløya, men det er ikke alle som ligger helt ytterst ved havet.

Lenke til kommentar

Et bilde som påkaller sterk hjemlengsel.

Virkelig flott.

Skulle jeg kutte noe her, var det en god del av det blå øverst, men komposisjonen din er "etter boka".

Takk, disse finværsdagene gir nok ikke helt korrekt bilde av forholdene nordpå gjennom en hel sommer. Men landskapet er jo variert og fint i de tre nordligste fylkene.
Lenke til kommentar

Et flott og velkomponert kveldsbilde dette hvor farger og skarphet er veldig bra

Mvh Torbjørn

Takk, der er brukt fastoptikk 15 mm som gir god skarphet. På HDR er det vel ubegrenset med muligheter, og denne kunne sikkert vært enda bedre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...