tHz Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Hei, Har du lest noen gode bøker som du ønsker å se filmatisert? Fra min liste troner foreløpig bøkene Daemon og Freedom av Daniel Suarez. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) Skulle ønske det ble laget en skikkelig triologi av His Dark Materials av Phillip Pullman. The Golden Compass er grei, men holder ikke helt mål, og er heller ikke ferdig (tar bare for seg første boken i triologien). Endret 16. august 2015 av JacEr Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 The Wheel of time... Vanskelig å lage en ordentlig film ut av alle bøkene , en flere sessongs serie derimot alla det vi ser nå med Game of Thrones hadde vært kult.. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Ser ut til at jeg har litt flere bøker som jeg må lese Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Kongedreperkrøniken. https://en.wikipedia.org/wiki/The_Kingkiller_Chronicle En trilogi hvor kun de to første bøkene er utgitt. Tredje bok skal visstnok være ferdig og vil mest sannsynlig bli sluppet i løpet av dette året. Fantastiske fantasy bøker. Hvis det gjøres riktig vil det også kunne bli noen veldige gode filmer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) harry potter og ringenes herre ))))))))))))))) <3 <3 <3 <3 Endret 17. august 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 David Eddings's Belgariad og Malleoreon. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Endret 17. august 2015 av Twinflower 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 The Moon is a Harsh Mistress av Robert A. Heinlein Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Neuromancer av William Gibson. Boka som det sies ikke "går an" å lage film av. Flere har prøvd, men aldri kommet i land med et manus. Den boka kickstarta omtrent hele cyberpunk genren. Endret 17. august 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Foundation-serien fra Isaac Asimov. Forøvrig kan det fort bli en skuffelse når Hollywood radbrekker innholdet i en god bok til å bli et filmatisert manus, det er ikke usannsynlig at man blir skuffet. De beste filmene er ofte laget av fans som skjønner budskapet i boka og nekter å ofre det for å gjøre det mer publikumsvennlig. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Ringenes herre ble ganske ok Neuromancer tror jeg ikke noen klarer å gjøre om til film på en bra måte. Men man skal aldri si aldri De fleste andre forslag her har jeg ikke lest, så de er lagt til som lesestoff på kindle utover vinteren Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 24. august 2015 Del Skrevet 24. august 2015 Er nok en del bøker jeg gjerne skulle sett filmatisert. - Heretics/Chapterhouse/Hunters/Sandworms of Dune. Den første trilogien er rimeig bra (Dune, Dune Messiah, Children of Dune), og er laget som to nydelige tv-serier. God Emperor er ganske rar, og foregår noen tusen år senere. Deretter får vi Heretics 1.500 år etter God Emperor. Denne ble etterfølgt av Chapterhouse: Dune, men dessverre døde Frank Herbert før han fikk gjort ferdig den siste boken. Tyve år etter at han døde gjorde sønnen hans ferdig den syvende boken i to deler, basert på notatene hans. (Hunters of Dune og Sandworms of Dune). Fantastisk serie som absolutt burde bli filmatisert. - Nina Wilde/Eddie Chase-serien av Andy McDermott. Her snakker vi en blanding av James Bond og Indiana Jones, med sykt, sykt, sykt mye action. Vi snakker typen "ta en stor lastebil, la to tanks følge etter og bruk tre kapitler i strekk på dette." Eller "vill skyting i en skyskraper? Kjedelig. Vill skyting i en skyskraper som har tatt fyr og holder på å kollapse, mens et stort helikopter fyrer løs fra utsiden? Nå snakker vi." - Indiana Jones & The Fate of Atlantis. Sier seg selv. Var opprinnelig et spill, men ble senere tegneseriesert. Med tanke på hvor ræva Crystal Skull var trenger vi absolutt en bra Indy-film som trøst, så hvorfor ikke ta en av de beste historiene noensinne? Jeg setter denne et sted mellom Last Crusade (dritbra) og Temple of Doom ("bare" svært bra.) Men Harrison Ford begynner å dra på årene, så vi trenger Chris Pratt som ny Indy. Hvorfor han? Derfor. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 At the Mountains of Madness av Lovecraft. Guillermo del Toro har allerede forsøkt å kjøre i gang et filmprosjekt basert på denne boken, men han ga det opp da produksjonsselskapet insisterte på at de måtte sy inn en kjærlighetshistorie i plottet. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 25. august 2015 Del Skrevet 25. august 2015 Det er mye fra Lovecraft som absolutt bør kunne filmatiseres, men ikke glem hvor mye som er det allerde. De aller fleste filmene er verre enn de fleste filmene basert på bøkene til Stephen King, og det sier jo sitt. Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 Johannes' åpenbaring - Jeg er ikke kristen, men jeg vil gjerne ha en grandios filmatisering av Johannes' åpenbaring som det var regissert av Terrence MalickEn ny film av Dune.Ikke en film, men miniserie av Silmarillion. Om budsjett er et problem, vil jeg heller ha den animert enn begrenset budsjett med OK effekter. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 En ny film av Dune. Er ikke miniserien (3 DVD-plater) av Dune fra 2000 bra nok? Jeg er enig at den første filmen fra 1984 kan være litt spesiell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 The Frontiers Saga som høybudsjetts TV-serie Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. august 2015 Del Skrevet 28. august 2015 En ny film av Dune. Er ikke miniserien (3 DVD-plater) av Dune fra 2000 bra nok? Jeg er enig at den første filmen fra 1984 kan være litt spesiell. Både og. Mini-serien er hele Dune og ca første halvdel av Dune Messiah. Den andre mini-serien er andre halvdel av Dune Messiah og Children of Dune. Hadde gjerne sett alle tre som tre mini-serier. Men for all del, begge seriene er svært bra, så jeg klager ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå