Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Det trenger ikke være verre enn at du neste gang du har henne i armkroken spør: "liker du meg på samme måte som jeg liker deg?" eller noe lignende (kun eksempel). Ett eller annet som får "den praten" i gang.

Da svarer hun nok bare: "Hihi, selvfølgelig liker jeg deg, hahaha", og han er like langt.

Det han egentlig vil spørre om, er "Jeg er forelsket i deg og vil være kjæresten din, og har lyst til å se hjemmet ditt utenfor Oslo".

Men sier han dette, risikerer han en uønsket reaksjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da svarer hun nok bare: "Hihi, selvfølgelig liker jeg deg, hahaha", og han er like langt.

Det han egentlig vil spørre om, er "Jeg er forelsket i deg og vil være kjæresten din, og har lyst til å se hjemmet ditt utenfor Oslo".

Men sier han dette, risikerer han en uønsket reaksjon.

Eller hun svarer "hva mener du? Hvordan liker du meg?", eller "jeg liker deg veldig godt - liker du meg også altså?" - det blir jo bare spekulasjon. Hvilke ord han bruker er mindre viktig; hovedpoenget er at spørsmålet kommer på banen og at praten penser inn på det temaet. Hvis hun svarer så unnvikende som det du skriver her, så sier jo det faktisk noe det også. Enten unnviker hun fordi hun kun ser på ham som en venn men ikke tør si det, eller kanskje hun fortsatt er redd etter bruddet med eksen og ikke helt tør å slippe noen innpå og ikke helt tør å si det heller. Igjen, spekulasjoner, og uansett må TS da avgjøre om det er verdt det å vente til denne jenta finner ut av ting eller om han skal trekke seg litt unna og gå videre.

Og ja, jeg er ikke uenig i det siste. Jeg har vært der selv - har man først kommet så nær er det nesten sånn at man ikke vil fremprovosere den avklaringen, da utfallet kan bli negativt og man "mister" det man har klart å "oppnå". Det vil også kunne forklare overtenking, vingling og tidvis passivitet fra hans side.

Lenke til kommentar

Sett dere inn i situasjonen til jenta da: Nettopp kommet til ny by, nytt studiested, mange nye folk og masse nytt på studiet. Ideelt sett så blir hun komfortabel i den nye settingen, treffer en hyggelig gutt (TS) etter et par måneder og følelsene blomstrer utover høsten.

Problemet her er at hun har nylig slått opp med en voldelig ex og TS har dukket opp midt oppi det hele. Hun har ikke helt kommet over bruddet, men vet at hun værtfall ikke er på jakt etter en ny kontrollerende kjæreste.  "Du er min." i sofaen hos TS er nok det rødeste av de røde flaggene hun ser etter.

For hennes del så tror jeg hun trenger rom til å komme seg over bruddet og inn i ny hverdag. Hun kommer uten tvil til å møte på andre beilere uansett hva TS gjør, men det er en del av livet. Forskjellen ligger i hvordan hun ser TS i forhold til helt nye folk.

Case 1 er å fortsette som TS gjør nå. Kjøre på rolig for å bli kjent. Passe på å gi henne rom og gjøre det på hennes premisser. Problemet her er å unngå friendzone, men fortsatt ikke pushe på sånn at du virker for kontrollerende.

Case 2 er å kutte kontakt utover casual venn/skolejobbing. La henne komme over bruddet og etterhvert velge å komme tilbake. Kan godt gjøre det klart for henne at du liker henne godt, men at du vil gi henne tid og rom til å komme over bruddet. Kan forsøkes hvis case 1 gå galt. Det TS kan gjøre her er å virke selvsikker og avslappa når de møtes til skolejobbing, kan godt bli kjent med andre jenter så lenge det ikke virker kontrollerende eller desperat.

Case 3 er å kjøre på som noen sier her og gjøre forholdet seriøst med. én. gang. Du har valgt henne og hun er din. Hvem vet, det kan da funke, men slik jeg leser situasjonen så tror jeg neppe hun er klar for å dra med deg ut til foreldrene 1 uke etter bruddet med eksen. Jeg tror det fort kan bli crash and burn, da hun uansett kommer til å treffe andre mulige beilere utover året. Forskjellen ligger i hvilket inntrykk TS har gitt i forhold til konkurransen.

Høres ut som TS har god peiling og er en bra fyr, poenget er å vise at du tar hensyn og ser hennes behov, da har du et bra forsprang på random kjekke folk som hun treffer utover året.

• Liker 5
Lenke til kommentar
TS her.

Hei hei hei. Chillax, er ikke forelsket enda en gang. Er betatt av henne og vil se mer av henne og se hvordan ting kan gå.

Pushe på for mye på en avklaring blir bare feil i denne situasjonen spør du meg. Bedre å ta ting slow, spesielt når hun kommer rett ut fra et forhold. Skal seff spørre hvor vi er på vei før eller senere, man vi ble akkurat kjent og mye har skjedd på kort tid. Forhasting/rushing er the mother of all fuckups too.

henrik: Ja, selvsagt viser jeg ikke denne tankegangen til henne. Med henne er jeg avslappet og vanlig og vi snakker bra sammen. Så for henne virker jeg ikke usikker vil jeg påstå. Vet godt det er turnoff og alt det der så holder meg for god for det. Akkurat som det er turnoff med gutter som er der 100% av tiden og som kun utøver tjenester for henne. Men såklart er det 2nd thoughts med ting. Spes når hun har gjennomgått mye i det siste og siden jeg skal gå i klasse med hun minst ett år og til og med på gruppe til jul.

Pinne: Takk, virker som du har skjønt situasjonen bra. Kult det. Situasjonen er liksom en helt annen med en jente som nettopp har blitt singel. Var for aktiv en gang tidligere i en sånn situasjon, så derfor jeg tar det mer kuli nå.

Skrev til henne istad og jeg spurte om hun ville komme til meg på taco og film onsdag eller torsdag. Sa at det tror jeg ville vært veldig kos. Hun svarte at:

"Hmm hadde egentlig tenkt til å snakke med deg om dette, men siden du spør: som du vet så er jeg jo midt oppi et brudd etter at vi var sammen i to år.. Så jeg har det veldig vanskelig for tiden og er veldig mye lei meg, så jeg tror kanskje ikke at det første jeg vil er å gå til en annen, om du skjønner?:) føler det da blir litt feil med bare oss to og film og taco.. Tror jeg trenger å samle meg litt... :("

Jeg svarte:

Okay, men du det skjønner jeg. Er derfor jeg har vært ganske chill
også, mest fordi jeg er det, men og fordi jeg vet du har det kjipt
såklart etter noe sånn. Du har jo skjønt at jeg liker deg godt, og jeg
gir deg såklart tid og rom til å komme over bruddet. Skal ikke force
noe på deg.. :) Kanskje en annen gang.

Jeg kommer ikke til å endre oppførsel med henne på skolen og/eller på face/snap. Eller på fest. Kommer til å fortsette å snakke/flørte der det passer og danse med hun og ta på hun etc om muligheten skulle være der. Skal skrive gruppeoppgave fram til jul med hun og ei jeg kjenner fra før så det går bra. Klarer den greia der. Kanskje det kan sette liv i noe senere, hvis ikke så har vi det uansett koselig og gøy sammen uansett.

Føler det jeg svarte var bra da det viser 1. Jeg er en oppegående snill kar 2. Jeg sier at jeg liker hun og 3. Åpner døra for en annen mulighet ved en senere anledning uten at det lyser "jeg venter på deg".

Så da inviterer jeg ei annen på tacokveld senere i uka tror jeg :) Så får vi se. De kveldene pleier bli ganske bra.

Anonymous poster hash: 02f11...a02
  • Liker 2
Lenke til kommentar

hadde jeg vært henne så hadde jeg tenkt "jeg er nettopp blitt student, jeg er nettopp blitt singel, jeg skal være singel i minst 2 år og bare leve studentlivet og flørte med og møte masse nye gutter og prøve markedet ordentlig før jeg setttler down igjen".

Personlig, jeg tror hun er tapt, du får henne aldri. Hvorfor? fordi du var førstemann på etter bruddet, hadde du møtt henne om 2 år så hadde du sikkert fått henne. 

Longshot men er jo sånn nysingle tenker, man vil jo ikke låse seg ned med førstemann! man må jo utforske litt! se hva som finnes der ute... ja, du virker bra men hva har hun å måle deg opp imot? en psyko ex? det er ikke godt nok, du må vurderes opp mot markedet og det betyr -> møte, flørte, ligge med osv... flere gutter. Noe som ødelegger det for deg da du allerede er følelsesmessig involvert. 

bare mine tanker, og ingenting annet. 

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

Aldri helt skjønt de "må samle meg litt"-greiene etter et brudd. Hva er det for noe? I et helt sinnsykt scenario; la oss si at Justin Timberlake er YNDLINGSTYPEN til denne dama, og én dag etter bruddet kommer han bort til henne og spør om hun vil være med på "netflix and chill". Gjett hva svaret er? Det er i hvert fall ikke "jeg må samle meg etter et brudd".

Poenget mitt er at dersom jenter blir "swept off their feet" så har tidsperspektivet siden sist brudd NADA med saken å gjøre. Det handler bare om et enkelt nyttemaksimeringsprinsipp; tydeligvis har hun mer nytte av å sture for seg selv enn å spise taco med deg (akkurat i dette, gitte øyeblikk).

Du får prøve litt jevnt og trutt fram til jul og se hvordan hun responderer, men jeg synes hun virket litt for kjølig i responsen sin (, dessverre).

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS her.

Tja, ja. Vanskelig å si hva som vil skje. Jeg har allerede en ny jeg skal få møtt så lider ingen trang, men hun er en jævlig bra dame, det syns jeg så det var jo synd.

Henrik2k: Tja jo, tingen her er at hun er spesiell da hun er utrolig ordentlig. Jeg vet det virker naivt kanskje for dere som ikke kjenner henne og alt det der, men hun skiller seg veldig ut fra andre jenter der. Noe som gjør henne til gf material mer enn andre spør du meg.

Bandidos: Tja, har opplevd det før at når de blir single er det enten 1. Ligge med alt og alle for å glemme eksen. 2. Være for seg selv og med venner og komme over bruddet (mere voksne versjonen). Hun valgte da nummer 2.

Selv velger jeg å være positiv å tenke at hun ikke er keen på noe seriøst akkurat nå, men heller senere. Med den tanken i bakhodet samtidig som jeg prøver å være akkurat lik med henne, både på tekst, snap og IRL er lite forandret. I tillegg til at jeg ikke låser meg til "bare" henne elns. :) På skolen sitter jeg ofte med de jeg kjenner aka henne og andre, og i det ene faget er vi på gruppe fram til jul så det blir bra. Hun er veldig faglig sterk så det er positivt også.

Anonymous poster hash: 02f11...a02
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...