Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

At hun ikke ville overnatte med deg for ikke å gi feil inntrykk, betyr at hun ikke ville gi deg inntrykk av at du var en kjæreste. Hun vil nok beholde deg som en venn.

Det ble en overnatting senere, men som ikke var planlagt. Her mener jeg du gjorde deg selv en bjørnetjeneste ved å ikke bestille taxi til henne. Følg heller det som hun har planlagt i edru og våken tilstand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner hva du mener, men igjen. Nå har jeg vært en chill fyr til nå som samtidig har vist interesse. Dvs det er rart å plutselig endre væremåte nå. You see? Kanskje hun liker at jeg er laidback og ikke som han fra i går.

Men ja. Hadde vært moro å være mer bestemt. Kanskje skal bli litt mer aktiv på snap og facebookchat med hun. Si litt mer ting rett fram og ta initiativ. Nå er jo fadderuka over. Yes? Tips?

Anonymous poster hash: 02f11...a02

At du er litt laidback akkurat i fadderuka når det er sykt mye so skjer, og spesielt siden hun nettopp har kommet ut av et forhold, er ikke spesielt rart. Og det er jo heller ikke snakk om å plutselig bli en stalker. Bare legg fra deg den der "jaja, vi ser hva som skjer" holdningen. Vis at du har lyst til å tilbringe tid med henne. Hvis hun nøler eller vingler, ikke si "samma for meg, du gjør som du vil", si heller "jeg vil veldig gjerne at du lar meg spandere middag/blir med på kino/sover over/hva-det-nå-er". Da signaliserer du tydelig hva du vil, og hun blir nødt til å signalisere hvor hun står.

Og, før eller senere så må dere ta "praten", for alt det andre her er bare bakteppe og intet varig forhold har noensinne kommet ut av at folk bare levde livene sine og så plutselig var de i et forhold. Man prater sammen, og man blir enige.

Lenke til kommentar

Feil inntrykk-greiene gikk mest på det med at vi var en liten gruppe og at hun ikke ville vise de andre at hun ble med meg hjem. Og hun var mer full da enn når vi råklina i senga mi så det er sagt.

Jojo, true that. Må bare ikke bli for intens nå for da er jeg ikke meg selv helt. Kanskje ikke er så dumt å jobbe med hun på gruppe. Da får vi mer tid sammen på skolen og ellers og kan bygge videre fra det også.

Føler btw også at jeg ikke bare er venn i og med hun har sovet hos meg to ganger nå og vi har råklina, kost, tafsa etc. Det gjør du ikke med en kompis. Hun er som sagt en veldig ordentlig jente, så sånn sett vil jeg si jeg ligger godt an. Må bare bli litt mer bestemt nå enn før sikkert. Nå er hun 100% single og beilerne står i kø.

Lenke til kommentar

Jeg spurte hun om hun ville spise pizza like utenfor her nå i ettermiddag, da var hun litt sånn "tror jeg må komme meg hjem", men så ville hun litt. Tror hun er sånn som nå liker å høre at jeg vil hun skal være her. Men det er ikke veldig meg og mase og kjøre på. Er mer han som ting bare kommer til.

Her kunne du kanskje tatt initiativ og avgjort for henne at hun skulle være med? Eventuelt gitt uttrykk for at du veldig gjerne ville ha henne med (uten å mase).

Lenke til kommentar

Jeg spurte hun om hun ville spise pizza like utenfor her nå i ettermiddag, da var hun litt sånn "tror jeg må komme meg hjem", men så ville hun litt. Tror hun er sånn som nå liker å høre at jeg vil hun skal være her. Men det er ikke veldig meg og mase og kjøre på. Er mer han som ting bare kommer til.

Her kunne du kanskje tatt initiativ og avgjort for henne at hun skulle være med? Eventuelt gitt uttrykk for at du veldig gjerne ville ha henne med (uten å mase).

Jepp, det jeg gjorde. "Da bestemmer jeg at du blir med da".

Lenke til kommentar

Tenkte sende litt etterpå. Ala hvor mye bedre natt hun hadde i går enn i dag etc. At det var digg å våkne opp sammen eller noe i den duren. Slik at flørtinga ikke bare skjer in-person.

Du har skjønt det. :) Lykke til! Hva ville vel livet vært uten disse jentene, eller hva? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS her.

Ja joda, vi får se. Snakka litt med hun på facebook. Spurte åssen formen hennes var da hun var syk og litt groggy stemme sist jeg så hun. Hun sa hun hadde fått mørk whiskeystemme og jeg tulla med hun og sa det var hot og gleda meg til å høre. Vi lo og jeg sa at jeg trodde det å sove hos meg skulle gjøre henne frisk, hun svarte at det gjorde hun ikke i dag så var nok derfor :/ Så det var positivt :) Sa vi måtte gjenta det snart da det kunne gjøre underverker.

Bestemte meg for å jobbe på gruppe med henne i en av fagene fram til jul. Meg, hun og ei venninne jeg kjenner fra før.

Haha, can't live with them, can't live without them greia der ja.

Lenke til kommentar

TS her igjen.

Det jeg stusser litt på nå er hvordan jeg skal ta det om hun snakker om han fyren igjen. Virker jeg sur og irritert blir det feil, virker jeg helt chill virker det feil også. Fuck.

hadde hun vært interessert i å gjøre noe med den fyren hadde hun aldri diskutert han med deg, så dersom hun tar han opp, ta det som at hun ikke har noe å skjule for deg og prøv å vær litt cool og kanskje unngå å snakk for kraftig hvis du skjønner.... vær selvsikker og vis at du ikke har ofret han fyren der mange tanker. 

Lenke til kommentar

hadde hun vært interessert i å gjøre noe med den fyren hadde hun aldri diskutert han med deg, så dersom hun tar han opp, ta det som at hun ikke har noe å skjule for deg og prøv å vær litt cool og kanskje unngå å snakk for kraftig hvis du skjønner.... vær selvsikker og vis at du ikke har ofret han fyren der mange tanker. 

Jenta er sikker veldig glad for å ha en guttevenn som hun føler hun kan snakke med alt mulig om, trådstarter er jo perfekt i henne øyne og hun skulle ønske at hun kunne funnet en som var slik som kunne bli kjæresten hennes.

Jeg har nå sagt det siden starten av tråden her(post #2) 'Det høres ut som om du tenker for mye her, og i tåken av tanker gjør du mer feil.'

Holder du deg passiv får du sjeldent det du vil ha, du må da se at det er på høy tide å manne seg opp og faktisk få en avklaring nå.

Lenke til kommentar

TS her igjen.

Det jeg stusser litt på nå er hvordan jeg skal ta det om hun snakker om han fyren igjen. Virker jeg sur og irritert blir det feil, virker jeg helt chill virker det feil også. Fuck.

Nå overtenker du igjen. Hva er målet ditt? Å få en avklaring. Hva vil du føle dersom hun begynner å snakke om han fyren igjen? Vil det få deg usikker på hva hun vil? Hint: svaret er ja, det får deg usikker - noe dette spørsmålet viser.

Hva med å da spørre henne: "Liker du han fyren?" Der har du starten på samtalen som vil skaffe deg den avklaringen du er på jakt etter.

Lenke til kommentar

TS her.

Okay jeg skjønner dere vil jeg skal gå veldig hardt ut og alt det der. Men, et viktig punkt her er at de fleste jenter ikke liker han karen som blir for intens og for på. Jeg har opplevd det selv tidligere at hvis jeg blir for på så daler interessen.

Derfor er det bedre å være han kule, tilbakelente, men også flørtende av og til-karen da dette ikke blir irriterende eller slitsomt. Ingen vil være han slitsomme som maser.

Men igjen, man skal ikke forsvinne helt heller. Han karen har ikke kommet opp enda og har seff ingen planer om å spørre heller. Det beste er jo å late som at han ikke er noen trussel for meg og bare drite i hele han.

Forelesningen i dag var bra, satt med henne og noen andre jeg kjenner fra faddergruppa. Chill, skolestemning. Var ikke akkurat noen arena for å prate så veldig akkurat i dag. Hun stakk for å lese med to andre fra gruppa etter forelesningen. Jeg tura hjem.

Nevner hun han fyren når bare jeg og hun snakker kan jeg godt finne på å spørre om hun liker han. Men det virker litt for meg i mitt hodet at man er litt desp og utlyser at man ser på han som en mulig trussel. Noe jeg egentlig ikke ser på han som. Men igjen, hun er nylig singel og all oppmerksomhet er sikkert ok til en viss grad.

Hadde forresten tenkt å spørre om hun ville komme på taco og film hos meg onsdag eller torsdag. Tenker jeg spør henne senere i kveld eller noe :) Nå har vi vært med hverandre nesten hver dag i lang tid, så må ikke bli for intenst tenker jeg. I tillegg er hun akkurat singel, det vil si vil ikke presse henne inn i noe seriøst med en gang. Ta det litt og litt er bedre isåfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS her.

Okay jeg skjønner dere vil jeg skal gå veldig hardt ut og alt det der.

(...)

Ingen sier at du skal gå hard ut, vi sier at du ikke skal være helt passiv som virker til å være strategien din.

Kvinner liker definitivt menn som tar initiativ og får henne til å føle seg ønsket, noe det ikke høres ut som om du gjør mye av. Taco og film? Kom igjen, har du lyst til å bare bli venner? For all del det er bedre enn å ikke gjøre noen ting, men prøv å legg litt arbeid inn i kvelden. Lag en ordentlig middag som dere spiser ved ett bord og ikke forran tven.

Jeg er en person som selv går hardt ut når jeg ser hva jeg vil ha, de første ordene jeg sa til min nåværende kjæreste var "Hvem er du?" etterfulgt av å ikke lenge etterpå bare bekrefte ovenfor henne "Du er min."

Jeg forstår at dette kansje er litt for direkte ås jeg anbefaler ikke andre å kopiere den biten, men når jeg leser hvordan du forventer at "ting vil bare skje så lenge jeg er snill og grei" gir meg nesten fysisk smerte da jeg har venner som tenker på samme måte og jeg har sett hvordan det vanligvis ender for dem.

Lenke til kommentar

Nevner hun han fyren når bare jeg og hun snakker kan jeg godt finne på å spørre om hun liker han. Men det virker litt for meg i mitt hodet at man er litt desp og utlyser at man ser på han som en mulig trussel. Noe jeg egentlig ikke ser på han som. Men igjen, hun er nylig singel og all oppmerksomhet er sikkert ok til en viss grad.

Det er ikke desperat. Du liker denne dama, og dermed er det i aller høyeste grad relevant informasjon for deg om hun liker noen andre i stedet for deg. Og han er en trussel. Med mindre hun klart og tydelig avviser ham og like klart og tydelig prioriterer deg i stedet.

Problemet med å legge seg tilbake og chille for mye er at båten da styrer seg selv og du ikke ser helt hvor du havner. Har du griseflaks så havner du akkurat der du vil, men hvis du tar en litt mer aktiv rolle i å styre skuta og orientere deg så øker mulighetene for at du kommer dit du ønsker.

Det handler heller ikke om å være frampå, pushy, masete og manipulativ. Det handler om å være det som på engelsk kalles "assertive" - bevisst egne ønsker, behov og grenser, samt klar og tydelig i formidlingen av disse til omverdenen og dine medmennesker.

Lenke til kommentar

TS her.

Civilix: Jeg har spurt om hun vil sove hos meg flere ganger, vi har kysset og jeg "jagde" vekk en kar for å få henne alene. Hvis hun ikke har skjønt at jeg er keen etter disse dagene er hun dum. Jeg har vært assertive på dette området, men jeg tenker at hun kommer rett ut av et forhold og da vet jeg hvordan jenter er. Da er det uhyre viktig å ikke bli for seriøs for fort da dette kan stresse alt.

Jeg har hatt taco eller noe annet og filmkveld med mange jenter før og det er alltid en suksess. Det har jeg full kontroll på. Sjelden det ikke ender med sene kvelder og klinings for min del hvertfall. Jeg er jo ikke bare snill og grei, det er vel heller han duden som er det som skulle spandere alt og fikse alt på pappas gullkort. Jeg har flere strenger å spille på en som så.

henrikwl: Det må være rette settingen om han kommer opp. Jeg kan ikke spørre om det på skolen med andre tilstede, det må helst være kun meg og hun. Da kan jeg fint spørre om hun liker han. Det er greit, men det er en sånn ting som må bli gjort i riktige settingen ellers kan det bli veldig feil. 

Og yes, siste er jeg enig i. Jeg er en laidback person, men også en person som vet hva han vil. Og jeg vil ha henne hos meg for noe mat og en film innen rimelig tid for å bygge kjemi med hun videre, og ikke minst bli mer fysisk med hun da dette var helt herlig sist. Så det blir bra :) Skal snakke med hun på face senere i kveld tenker jeg.

En annen ting: Verste er å gi inntrykk av at livet dreier seg om kun hun og at man ikke har noe annet utenom. Største turnoffen ifølge mange venninner. Logisk nok. Dette var jo min umiddelabre tanke da hun forklarte hva han karen hadde gjort. Altså det ble så sykt mye at man blir kvelt. Mangel på erfaring det der.

Lenke til kommentar

(...)Hvis hun ikke har skjønt at jeg er keen etter disse dagene er hun dum. (...)

Jeg hadde likt om noen av kvinnene her på forumet kunne svare på denne, for jeg tror at du overvurderer hvor godt hun kjenner deg og hvor godt du kjenner kvinner.

• Liker 1
Lenke til kommentar

(...)Hvis hun ikke har skjønt at jeg er keen etter disse dagene er hun dum. (...)

Jeg hadde likt om noen av kvinnene her på forumet kunne svare på denne, for jeg tror at du overvurderer hvor godt hun kjenner deg og hvor godt du kjenner kvinner.

TS her. Ta med sammenhengen kanskje? Spurt om overnatting, klint, tafsa, kost, samtidig som kjemien er god og høy trivsel og mye humor. 

Tror de fleste jenter skjønner en gutt er interessert da... Come on, who are we kidding here.

Lenke til kommentar

henrikwl: Det må være rette settingen om han kommer opp. Jeg kan ikke spørre om det på skolen med andre tilstede, det må helst være kun meg og hun. Da kan jeg fint spørre om hun liker han. Det er greit, men det er en sånn ting som må bli gjort i riktige settingen ellers kan det bli veldig feil. 

Og yes, siste er jeg enig i. Jeg er en laidback person, men også en person som vet hva han vil. Og jeg vil ha henne hos meg for noe mat og en film innen rimelig tid for å bygge kjemi med hun videre, og ikke minst bli mer fysisk med hun da dette var helt herlig sist. Så det blir bra :) Skal snakke med hun på face senere i kveld tenker jeg.

En annen ting: Verste er å gi inntrykk av at livet dreier seg om kun hun og at man ikke har noe annet utenom. Største turnoffen ifølge mange venninner. Logisk nok. Dette var jo min umiddelabre tanke da hun forklarte hva han karen hadde gjort. Altså det ble så sykt mye at man blir kvelt. Mangel på erfaring det der.

Her begynner du å vise riktig holdning igjen. Så klart er ikke det et samtaleemne for plenum, men når dere er på tomannshånd. Ellers er det å signalisere at du ønsker alenetid og intimitet med henne helt topp, og helt klart riktige ting å gjøre. Men, som Civilix er inne på: assumption is the mother of all fuckups. For alt du vet kan det være hun bruker deg som rebound inntil videre - og det er ikke sikkert at hun er bevisst på at det er det hun gjør en gang. Jeg svartmaler litt her nå, men poenget er: du kan ikke vite helt sikkert før dere begge har tatt bevisst stilling til disse tingene og har fått formidlet hverandres ståsted til hverandre. Det aller beste er å tvinge frem en avklaring: hvor er dette på vei? Ikke lure henne til å bli hos deg, men få henne til å tenke gjennom og gi deg klar tilbakemelding på hvor hun står.

Det trenger ikke være verre enn at du neste gang du har henne i armkroken spør: "liker du meg på samme måte som jeg liker deg?" eller noe lignende (kun eksempel). Ett eller annet som får "den praten" i gang.

Dette er ikke ment som kritikk, men som mulig stoff til ettertanke: her i tråden fremstår du som en smule "vinglete". I det ene øyeblikket virker du selvsikker og bestemt, mens i det neste virker du usikker og en smule handlingslammet. Du vil ikke at denne jenta skal oppfatte deg på samme måte (tro meg), så prøv å være litt bevisst på det. Bare en tanke som slår meg når jeg leser gjennom innleggene dine her i tråden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...