Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Halla. Da har jeg akkurat begynt på en ny skole og har fått god kjemi med ei jente på faddergruppa. Vi er en fin gjeng, men det var noe med akkurat hun her som fanget meg litt i starten av uka.  Fadderuka er ut denne uken (den er 1,5 uke for min del)

Kort oppsummert: 
Dag 1 (Onsdag): Vors hos ene fadderen. Mange kom. God stemning. Prata med nesten alle. Fikk ekstra god kjemi med henne. På utestedet dansa vi mye sammen og holding etc. Stod å snakka mye bare oss to ute sammen. Endte med at vi dro å spiste nattmat bare oss to før hun ble henta. Småflørting.

Dag 2: Vors i parken. Litt færre kom. Herlig stemning og godt vær. Samme som dagen før, kanskje litt mer holding i hender og dansing enn dagen før, men lite alenetid. Kjøpte mat med fadder og andre og hun ble hentet av venninne.

Dag 3: Vors gange 2. Så ut, så hjem til en av fadderbarna og spiste pizza og hadde drikkelek. Kjempekos. Jeg og hun satt i en seng og snakka. Masse folk rundt, aka kleint å gjøre noe der.

Dag 4: Rebusløp på dagtid. Vors på kvelden. Så ut. Samme greia igjen. God stemning, vanskelig å få hun alene, men bra. Dag 4 aka i går kommer lenger under her i mer utdypende form.

Vi har vært mye sammen på byen alle og prata utrolig mye, kjemien er kjempebra og mye humor og småflørting mellom meg og denne jenta.

Det som er tingen er jo at en fadderuke er ikke akkurat genial for flørting og slikt i og med at man sjelden er alene og at hovedmålet er å bli kjent med alle. Det føler jeg at går bra da vi er en skikkelig god gjeng med forskjellige mennesker, men er vanskelig å få henne alene. Vi har though leiet på dansegulvet, danser mye sammen og litt touching når vi er ute på byen fra vors.

Hun bor på et lite sted utenfor Oslo og har ikke flyttet til byen enda. Dette vil si at hun ene dagen skulle sove hos han ene fadderen (som har dame) på sovesofaen deres. Fair enough, men i et noe heller svakt øyeblikk spurte jeg om hun heller var keen på å sove hos meg da jeg bodde nærmere. Hun sa nei, men kanskje i morgen. I går fortalte hun meg når vi satt alene på vorset at hun følte ikke for å sove hos meg fordi det var flere med når vi sa ha det og hun ville ikke bli sett gående med meg alene, redd for tøs-stempel. Okay fair enough.

Men så var det slik i går da at vi fikk et øyeblikk med bare oss to på dansegulvet. De andre var på do, tok luft og var i tlf. Vi dansa mer intimt enn tidligere, hun holdt rundt meg osv. og da vi endelig var kun oss av faddergruppen på dansegulvet tenkte jeg at now's my chance. Stemninga var bra og vi så på hverandre og smilte. Jeg gikk inn for kysset, men hu deny'a. Snudde seg vekk og smilte.  Jeg tok det ikke så tungt og vi dansa videre. Senere gikk vi til siden og hun forklarte meg at hun likte meg veldig g odt, men at hun var forsiktig på sånne ting, ville ta det rolig etc. I tillegg sa hun sånn at vi gikk jo i samme klasse osv. Og den klassiske at hun var vant med at hvis hun gjorde sånt, så kom ikke gutten til å snakke til hu igjen. Jeg forklarte jeg ikke var sånn og var ikke sur elns. Noe hun spurte meg om jeg var. Syns det var litt rart å ikke ville kline in the moment der, med tanke på hvordan dagene før hadde vært og alt. Hun har gitt meg mange tegn til at hun liker meg og også sagt at hun liker meg når vi prater og slikt så ble litt forfjamsa. Er faktisk første gang jeg har blitt deny'a et kyss, så det var også litt spess.

Rosinen i pølsa er at hun tydeligvis ikke er helt done med eksen. Hun er offisielt singel på face, men tror det ble slutt typ i sommer. Ganske ferskt. Men jeg tenker fuckit, en utfordring.

Oh well, fadderuka varer til fredag. Hviledag i dag og i morgen er det ut med faddergruppa, men hun skulle jobbe. Jeg drar uansett. Ellers er det flere festmuligheter utover uken. Jeg har henne på snapchat og face, men tenkte bare holde helt kjeft nå og se. Hun ble veldig full også så jeg vet jo ikke hva hun husker og ikke. Jaja.

Thoughts? Vet at jenter som akkurat er single er risky biz, men hun her er noe å spare på føler jeg. Er hvertfall keen på å se hvordan ting kan gå. Har møtt mange jenter siste året og hun her skiller seg veldig positivt ut. Hun virker som å være den jenta som er pen på utsiden og innsiden samtidig som hun er glup. Alltid kos når man har utrolig god og solid kjemi og ler masse.

Og en ting til slutt, dersom det hun sa til hvorfor hun ikke ville kysse faktisk stemmer, er hun jo virkelig en keeper. Sånne jenter finnes det få av...

Anonymous poster hash: 02f11...a02
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(1.) I tillegg sa hun sånn at vi gikk jo i samme klasse osv.
(2.) Og den klassiske at hun var vant med at hvis hun gjorde sånt, så kom ikke gutten til å snakke til hu igjen.

1. Har ikke hørt at det er noe fordommer mot forhold mellom studenter i samme klasse

2. Nei, det er ikke klassisk at gutter slutter å snakke med jenter etter ett kyss. Etter sex bekrefter myten men ikke bare etter ett kyss.

Det høres ut som om du tenker for mye her, og i tåken av tanker gjør du mer feil.

Du vet hva du vil, nå må du bare gå og ta det. Så lenge hun ikke sier nei er det bare opp til deg å kjøre på til du får det du vil.

Lenke til kommentar

vær cool, chill og morsom så går dette sikkert bra. ikke tenk så mye på hva som har skjedd før og slikt, det forandrer ikke hva som vil komme til å skje. Ta det lungt og vær tilstede men ikke pågående.. du har vist din intensjon, hun må bare velge å slippe deg inn....

Lenke til kommentar

Trådstarter her. Ja, tror egentlig hun er keen men siden hun akkurat ble singel og ting er litt sånn ja, weird mellom dem kanskje så blir ting litt vanskelig.

Civilix: Så lenge hun ikke sier nei? Hva tenker du på da? Hun sa jo på en måte nei i og med at hun ikke ble med på kysset, men ja. Ser hva du mener sånn halvveis.

Henrik2k: Yes, det var min plan også. Ballen er liksom i hennes court nå. Kan jo fort skje at vi kommer i en samtale om det neste gang vi drikker sammen.. Kommer ikke til å prøve å kline med hun igjen tror jeg i løpet av fadderuka, med mindre det skjer noe som gjør at det virker som hun faktisk vil. Men skal ikke slutte å flørte og snakke med hun når vi gjør ting i fadderuka.

Ang brudd som nettopp har skjedd har jo noen sånne teite rules etter brudd "ikke lov å holde på med noen nye på 1-2 mnd" osv. Har hørt mye rart ihvertfall. Også har man såklart de der rare greiene som er sånn "hvis du finner noen nye si fra til meg okay??!" Poenget er: finnes mye rare eksgreier.

Men ja. Greia nå er jo at det virker weird å ikke være så mye med henne nå på faddergreiene som før, da blir det liksom sånn "defeated", men det hadde vært nice å vært mindre snakkesalig og se hvordan hun reagerer. Men ja, har det moro med gruppa uansett :) er en jævlig bra gjeng med mye forskjellige folk.

Lenke til kommentar

Erfaringen min sier at hvis jeg kjører for hardt på og blir for gira, så får jeg svi for det senere. Fadderuka er for å bli kjent med mest mulig folk, og hvis du bruker den avsluttende uka på å kun konse på hva du tror hun tenker, så risikerer du kanskje å ikke bli like godt kjent med de andre.

Husk at jenter er til tider vanskelig å skjønne seg på, og at de ofte kjører et godt skuespill for galleriet. Jeg ville bare tatt det chill nå resten av uka, snakka med henne når det treffer seg sånn, og heller konsa på å blitt mest mulig kjent med de du skal gå studie med. 

Det virker jo som at du allerede er godt kjent med hun, så bare snakk litt her og der, men ikke bruk opp all tiden på henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

kjekset: Yes, enig i det. Fokuserer absolutt mest på å bli kjent med folka. Men hun er selvfølgelig et pluss på gruppa da. Men jeg liker gruppa så dette blir hyggelig :) gleder meg til de dagene som kommer nå også. Yep, blitt relativt godt kjent. Snakka mye sammen. Vi har utrolig mye til felles, noe hun er veldig glad i å påpeke av en eller annen grunn...

Pyc: Nja, på min skole sitter vi i auditorium så man ser ikke alltid de samme folka hver gang man har forelesning, men ser poenget. Men betyr lite akkurat det spør du meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Civilix: Så lenge hun ikke sier nei? Hva tenker du på da? Hun sa jo på en måte nei i og med at hun ikke ble med på kysset, men ja. Ser hva du mener sånn halvveis.

Ut i fra første post virket det som om du visste hva du ville, hvis det er tilfellet forstår jeg ikke hvorfor du er med på å spille disse att og fram lekene.

Du har ingenting å tjene på å ta en "Ballen er liksom i hennes court nå" holdning, så lenge du vet hva du vil kjører du på til enten hun sier rett ut at det ikke kommer til å skje noe mellom dere og du står fritt til å fokusere på resten av gruppen, eller hun er enig at dere skal innlede ett forhold og dere kan sammen fokusere på å være sosiale med gruppen.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at du bør få en snarlig avklaring, men er usikker på om "kjøre på til du får det du vil ha" er strategien. Det er et menneske det er snakk om her, ikke siste boss i et spill. Valser du over henne kan hun føle seg presset til å ta avgjørelser hun senere angrer, og det kan få alskens morsomme og mindre morsomme konsekvenser.

Men for all del, unngå en fram-og-tilbake dans i limbo. Det blir fort bortkastet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

kjekset: Yes, enig i det. Fokuserer absolutt mest på å bli kjent med folka. Men hun er selvfølgelig et pluss på gruppa da. Men jeg liker gruppa så dette blir hyggelig :) gleder meg til de dagene som kommer nå også. Yep, blitt relativt godt kjent. Snakka mye sammen. Vi har utrolig mye til felles, noe hun er veldig glad i å påpeke av en eller annen grunn...

Pyc: Nja, på min skole sitter vi i auditorium så man ser ikke alltid de samme folka hver gang man har forelesning, men ser poenget. Men betyr lite akkurat det spør du meg.

Med så stor klasse så skal det vel gå greit, lykke til :-)

Lenke til kommentar

TS her.

Civilx: Ja, altså. Jeg vet ikke 100% om jeg er keen på dame, men når det gjelder fast forhold er jeg kresen og hun virker som å fylle mange av listas punkt om man kan si det sånn haha. 

Tror jeg skal fortsette å være slik som til nå. Morsom, sjarmerende, hyggelig, avslappet og fortsette med dansing og litt kroppskontakt. Bare kanskje droppe kysseseansen igjen, kjipt å bli avvist 2 ganger på rad... Selv om det var en "snill avvisning" i form av at hun sa hun likte meg veldig godt blabla. Tror mest det at hun nylig ble singel og ikke sikker på hvor ting står har mest med saken å gjøre.

Men ja, er jo ikke så lett. Skal hvertfall fokusere på alle i gruppa og kose meg :)

Noe prating om serious shit med henne på eget intiativ nå virker ikke helt riktig å gjøre spør du meg ihvertfall. Kan være hun snakker til meg om det som skjedde her om dagen i morgen på vors elns.

Kan være hun tror jeg er tidenes player også. Husker jeg sa noe ala "det er jo tross alt fadderuke" og tok det veldig avslappet i det vi stod der på dansegulvet. Noe full kan man si. Når hun sa at hun var vant med at hvis hun ble med på kyss og sånn var hun vant med at gutter kanskje ikke ville snakke til hun igjen-greiene forklarte jeg med at jeg ikke er sånn, men lo litt med henne om det også i og med at det hadde sikkert en som var sånn også sagt :p men virker som hun trodde på meg.

Lenke til kommentar

For meg virker det som du er ganske beruset av denne fadderuka. Ting kan forandre seg drastisk i tida etter. I verste fall kan det være at hun jobber så hardt, fordi hun har en avtale med noen andre om å få full score på spørreskjemaene angående Fadderuka, som vil bli evaluert i etterkant.

(Det er jo å se litt mørkt på det, men husk at det kan være en mulighet).

Edit:

Dersom hun lot seg hente av eksen fra en overnatting, virker det som han slett ikke er en eks....

Endret av Porcius Festus
Lenke til kommentar

Du har ingenting å tjene på å ta en "Ballen er liksom i hennes court nå" holdning, så lenge du vet hva du vil kjører du på til enten hun sier rett ut at det ikke kommer til å skje noe mellom dere og du står fritt til å fokusere på resten av gruppen, eller hun er enig at dere skal innlede ett forhold og dere kan sammen fokusere på å være sosiale med gruppen.

Blir man for pushy/clingy er ikke akkurat det noe særlig.

Men på den annen side har du vennefella. Hvis "gnisten" forsvinner fordi ingen gjør noe så er man fort der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS her.

Da har vi en liten twist of events going on her...

Jeg er hjemme nå. Fikk vite i kveld at et par av fadderne så på meg som en av de feteste og hyggeligste folka på faddergruppen (Awesome :)). Men fikk også vite følgende: fikk nemlig vite i natt at hun har sagt til fadderne at hun faktisk har type. Og at den ene natta hvor hun sov hos han ene fadderen (med dame) på sovesofa faktisk ble henta av en eller en annen kar (antagelig eksen) fordi hun da tydeligvis ikke fikk lov å sove på sofaen til ene fadderen. (Veldig sært ettersom han karen er en solid fyr som gir et godt inntrykk og som har dame fra før)

Såå. Yeah. Ble veldig sånn at jeg tenkte *faen til greier da* når jeg fikk høre det. Vet jo ikke helt hva jeg skal tro lenger.

Kan virke som at hun har en litt halvpsycho eks muligens. Ikke vet jeg. Uansett: Enten lyver hun til meg, eller så lyver hun til dem. Har hun løyet meg i ansiktet har jeg utrolig lite til overs for det ihvertfall.

Var moro liv i kveld på faddergreiene :) Koste meg glugg med de andre. Hun var ikke der da hun ikke var i form. Ser henne på det som skjer i morgen med andre ord.

Spørsmålet er hva faen jeg gjør nå. Forandrer dette noe? Det frister jo å spørre han fadderen på facebook i morra hva som egentlig skjedde. Altså om hun virkelig ble henta midt på natta i en taxi da hun skulle sove hos han eller hvordan det var. Og hva hun eventuelt har sagt til han. Bare sånn for å høre hvordan ting virket. Lyving er kjipt uansett.

Dersom hun lyver til dem og er oppriktig med meg kan jo det være en bra ting. Dersom jeg er friendzoned elns. Vet jeg ikke om jeg er keen på enda en ny venninne for å være ærlig haha. Hvis jeg er friendzoned er det jo også dårlig gjort og si de tingene hun har med at hun liker meg veldig godt og vil ta det rolig.

Alt i alt. Mange løse tråder her altså haha. Kudos til dere som gidder å lese dette her btw. Ikke verst :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS igjen.

Kan også meddele at hun i midten av juli tydeligvis var på ferie i syden med denne eksen og familien hans. De var i et forhold offisielt på facebook, men er ikke det nå. Det vil si: Noe har sikkert skjedd relativt nylig, altså under 1 mnd siden I guess.

Ekser as. Virker som det er det som holder hun igjen. Forståelig til en viss grad. Hun er nok ganske ordentlig av seg i motsetning til de andre som ligger med flest mulig etter et brudd.

Lenke til kommentar

Dude... Chill... Drit i rykter og baksnakking du hører fra random munnpustere på Facebook og rundt om kring. Livet er for kort til å kaste bort tid på drama.

Forhold deg til denne dama og hva hun sier. Få en avklaring og gå videre med livet. Ikke la deg trekke ned i hengemyra.

Lenke til kommentar

TS her,

henrikwl: Prøver å drite i det ja. Forholder meg mest til det hun sier til meg og hvordan jeg og hun snakker og hvordan vi har det. 

Munnpustere faktisk? :p

Få en avklaring sier du, det er det jeg vil ha også, men er jo måten å gå fram på her jeg er usikker på...

Tror jeg bare skal slappe av og at alt er som det har vært til nå. Aka hyggelig, koselig og moro. I kveld er det vors og temafest så det blir nok bra!

Ser for meg vi kommer til å snakke litt om det som skjedde, men det får vi se.

Lenke til kommentar

Ser for meg vi kommer til å snakke litt om det som skjedde, men det får vi se.

hva mener du? "det som skjedde"? at hun ble henta på nach? 

ikke ta det opp, du virker bare usikker og needy og for å være ærlig har du ingenting med det å gjøre. Vis henne heller at du driter i slike rykter om hva som skjedde på nach eller hvorvidt hun var i et forhold som tok slutt for 1 måned og ikke nevn det en eneste gang, vær den samme fyre som hun har hengt med og som hun ikke har behøvet å tenke på det andre kaoset i livet sitt når hun er sammen med! DET kommer til å slå positivt ut... hvis hun blir dratt inn i noe gammelt x-drama selv av deg er det en risikogreie spør du meg, drit i han xen hennes...

Hun er 1 måned ut av et forhold, hun er litt tilbakeholden og redd for å hoppe rett inn i noe nytt, det er helt normalt og du skal ikke pushe henne til det.... ha det koselig og hyggelig og etabler en søt og rolig greie hvor dere kanskje kysser litt og slik når dere møtes men ikke noe mer... hun er ikke klar for det... 

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS her igjen.

Snakke om kyssegreiene og det kanskje mente jeg. Ikke det med hun ble henta på nach, det vet hun jo ikke at jeg vet.

Yes, helt enig i alt du sa og det er det som er planen min i kveld også. Jeg har ikke tenkt å ta opp noe av eget initiativ. 

Nettopp, nettopp. Noe nytt kyssforsøk gidder jeg ikke enda though haha, ble denied første såå, den sitter litt inne føler jeg. Men skal fortsette å danse med hun, holde rundt hun litt og hele den greia der. No change der.

Lenke til kommentar

Få en avklaring sier du, det er det jeg vil ha også, men er jo måten å gå fram på her jeg er usikker på...

Først og fremst: finn ut av hva du selv ønsker å oppnå med denne dama. Vil du ha et nummer, en FGF eller en kjæreste? 

Når du har funnet ut av det, må du gjøre det klart for henne at du er keen på mer enn bare kosing og klemming på fest. Klinkende klart. Er hun også keen på det men trenger tid er det helt legitimt, så må du bestemme deg for hvor lenge du eventuelt tolererer å vente. Enten er hun keen, hun er keen men trenger tid, eller hun er ikke keen. Klarer hun ikke uttrykke et av disse tre alternativene med klar tale så kan du begynne å se deg om etter andre jenter. Dersom hun blir keen i mellomtiden er det bonus, men ikke vent på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...