AntonSte Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Hei! Har i det siste funnet ut at det kanskje hadde vært nyttig med en treningsklokke eller sykkelcomputer ettersom jeg er aktiv terrengsyklist og begynner også å snuse på landeveissykling. Jeg trenger bare hjelp til å finne ut hvilken jeg skal velge. Har egentlig mest lyst på en klokke som jeg også kan bruke i hverdagen og til andre treninger/aktiviteter. Jeg har sett mest på Polar og Garmin, og har tidligere erfaringer fra Polar og er veldig fornøyd med det. Produktet jeg skal velge MÅ ha feste til sykkelstyret, og den bør også ha detaljert profil for spesielt terrengsykling. Håper noen kan dele erfaringer å gi meg forslag ? På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Jeg foretrekker å bruke en garmin edge 1000 på sykkelen siden den har tilstrekkelig skjerm for å vise kart, og spesiellt for terrengsykling er frikart.no med stikart fra mtbmap.no gull. Skal du ha klokke med noe lignende funksjonalitet er det vel bare garmin epix som gjelder, men jeg tror vel skjermen er i minste laget for kart. Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Jeg trenger ikke kart. Har sett litt på Polar m400. Er dette et bra valg? Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg trenger ikke kart. Har sett litt på Polar m400. Er dette et bra valg? Polar m400 er ett utrolig godt valg. Du kan Mål fart, distanse og høyde med innebygd GPS. Kjøp den, jeg garanterer du blir fornøyd! Du kan også logge inn på polar-flow appen, eller på polar sine sider og se hvor du eventuelt har syklet. Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Jeg trenger ikke kart. Har sett litt på Polar m400. Er dette et bra valg? Polar m400 er ett utrolig godt valg. Du kan Mål fart, distanse og høyde med innebygd GPS.Kjøp den, jeg garanterer du blir fornøyd! Du kan også logge inn på polar-flow appen, eller på polar sine sider og se hvor du eventuelt har syklet. Takk for tipset! Har erfaringer fra Polar sin pulssensor H7, og da brukte jeg Polar Beat-appen, og ble positivt overrasket over hvor enkelt det var! Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg trenger ikke kart. Har sett litt på Polar m400. Er dette et bra valg?Polar m400 er ett utrolig godt valg. Du kan Mål fart, distanse og høyde med innebygd GPS.Kjøp den, jeg garanterer du blir fornøyd! Du kan også logge inn på polar-flow appen, eller på polar sine sider og se hvor du eventuelt har syklet. Takk for tipset! Har erfaringer fra Polar sin pulssensor H7, og da brukte jeg Polar Beat-appen, og ble positivt overrasket over hvor enkelt det var! Det følger med ett h7-belte hvis du kjøper m400. Samkjører utrolig bra! Lenke til kommentar
Sportsgutten Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 https://www.gsport.no/produkt/168983/polar-universal-sykkelfeste Kjøp deg en slik! Da vil m400 fungere som en optimal sykkelcomputer med Gps. Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Har en Garmin etrex 30 som jeg bruker til allt mulig. Festes helt enkelt på sykkelen med brakett (kjøp Garmins originale) Kan også brukes med diverse sensorer (ANT). Kanskje ikke helt aero og ikke godkjent av velominati, men det gir jeg blanke i. Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Jeg er ute etter en klokke, ikke en håndholdt Gps ? Hadde selv en GPSmap 62s før, men ikke som treningscomputer.. Takk for alle tips og forslag! ? Lenke til kommentar
Chip Salte Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Siden du skrev: Har egentlig mest lyst på en klokke... Så trodde jeg du var åpen for andre forslag også. Da misforstod jeg og beklager det. Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 19. august 2015 Forfatter Del Skrevet 19. august 2015 Jada, det var jeg, men en modell som etrex 30 var ikke akkurat det jeg var ute etter! Uansett takker jeg for forslag! ? Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2015 Har sett at den nye Polar m450 har kommet nå og virker veldig aktuell for meg. Noen som vet når den kommer for salg i norske butikker? Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Har sett at den nye Polar m450 har kommet nå og virker veldig aktuell for meg. Noen som vet når den kommer for salg i norske butikker? Er det kart og sånn på den eller? Er Polar egentlig en god konkurrent til Garmins produkter? Lenke til kommentar
AntonSte Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2015 Har sett at den nye Polar m450 har kommet nå og virker veldig aktuell for meg. Noen som vet når den kommer for salg i norske butikker? Er det kart og sånn på den eller? Er Polar egentlig en god konkurrent til Garmins produkter? Det er ikke kart til denne, da må du opp på Polar v650. Fordelen med polar er at de gir sinnsykt mange funksjoner og god kvalitet for pengene. Lenke til kommentar
Rexyx Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Har sett at den nye Polar m450 har kommet nå og virker veldig aktuell for meg. Noen som vet når den kommer for salg i norske butikker? Er det kart og sånn på den eller? Er Polar egentlig en god konkurrent til Garmins produkter? Det er ikke kart til denne, da må du opp på Polar v650. Fordelen med polar er at de gir sinnsykt mange funksjoner og god kvalitet for pengene. Jeg har hatt et problem med at mine data har forsvunnet i Polars online-dagbok. Jeg har muligens rot i systemet, men jeg finner ikke igjen økter jeg vet jeg har logget. Det gjør meg skeptisk til hele opplegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå