Gå til innhold

Sikkerhetskode for 6310?

MrRonny

Anbefalte innlegg

Problemet oppstod etter et bytte av SIM-kort, og telefonen ber nå om en sikkerthetskode jeg ikke har... Standard koder som 12345, 123456, 00000 etc. er forsøkt, men disse godtas ikke.

Telenor henviser til Nokia (eller forhandler), og en tilfeldig forhandler kunne si meg at det ville koste ca 500 NOK å få den låst opp (fordi den må inn til Nokia service point e.l.). Dette var da f... så dyrt(!) tenkte jeg, og håpet det kunne finnes en bedre og billigere løsning...

Ettersom jeg har forstått skal en slik sikkerhetskode sikre at telefonen ikke kan brukes med et annet SIM-kort når den er aktivert (man må taste inn riktig sikkerhetskode hvis man bytter SIM-kort). Kan noen bekrefte at det er slik?

Dette problemet med sikkerhetskode gjør det også interessant med SW oppdatering, og om dette eventuelt vil slette sikkerhetskoden?? Dette kunne jo muligens være en fordel uansett, om kanskje også være billigere enn det dårlige alternativet over. SW versjon er 05.01. Noen som har tips her?

Security code oppgis til å være "unavailable" i Nokia Logomanager, og jeg kan heller ikke se at det er mulig å hente den ut ved å bruke Oxygen Phone Manager 2. Virker dette riktig, og kan eventuelt en annen software greie dette?

Ps! Jeg skaffet meg en unlock kode, men denne løste ingenting. Jeg trodde kanskje denne slettet/satte sikkerhetskoden til default (12345), men slik var det visst ikke... Unlock fixer bare operatørbegrensninger ettersom jeg har forstått. Er dette riktig?

Som dere skjønner... Tips og kommentarer mottas med takk!! :-)

Regards,

MrRonny

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv 1111 og 1234. fungerer ikke det kan du kjøpe en kabel (fbus og mbus) hos HCS Electronics til 6310 og bruke et av programmene hos unlock.no til å finne koden. Har gjort det selv. Kabelen koster ca. 200 kr. Programvaren er gratis. Enkelt å gjøre når du har fått tak i kabelen.

Lenke til kommentar

Sikkerhetskode er en kode man selv må taste inn i telefonen for å hindre at andre bruker den med et annet SIM-kort enn ditt eget.

Egentlig helt ubrukelig da den kun kommer til nytte ETTER at du har mistet mobilen. Den får du da aldri igjen uansett.

Sikkerhetskoden må ikke forveksles med operatørlåskoden som du kan få fra din operatør eller direkte fra produsenten.

Må nok inn på verkstedet om ikke du får til noe spikk med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...