Sindree1 Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) Hei, Jeg skulle åpne "boksen" som inneholder varmekabel regulator og lysbryter for å se om jeg kunne bytte til NEST termostat (nest.com). Skruene som denne boksen var skrudd på med var dårlig festet, så jeg fikk tatt den ut ved å dra ut skruene. Egentlig skal vel et "lokk" åpnes, slik at man kan skru ut skruene. Men det ser ikke ut til å gå, da selve bryteren og regulatoren følger med. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? :S Delene er noe sånt som dette: http://www.elektroimportoren.no/kappe-dobb-l676rs-18mm-ph/1471519/Product.html?Referer=kelkoo&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Elko%20KAPPE%20DOBB.%20L676RS%2018MM%20PH%20-%20147151 http://www.elektroimportoren.no/kombinasjonsplate-2-hull-rs16-l572-hvit-elko/1411702/Product.html?Event=frequentlyboughttogether Bilde: Endret 16. august 2015 av Sindree1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? :S Kontakt en autorisert elektriker. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Man dør ikke av å åpne lokket på en lysbryter selv.... TS: Ta tak i lokket på den øverste bryteren og dra mot deg. Den kommer da av. Ta så en liten flat skrutrekker, typ 2,5-3mm og vipp inn på hver side i det lille hakket som er der. Skruene til bryteren er da tilgjengelig. Når det gjelder termostaten må det finnes en måte å løsne det ytterste på, prøv å vippe med skrutrekkeren litt forskjellige steder. Anbefaler å ta sikringen til kursen først da det virker som du ikke har gjort dette før. Lenke til kommentar
Sindree1 Skrevet 16. august 2015 Forfatter Del Skrevet 16. august 2015 (endret) Man dør ikke av å åpne lokket på en lysbryter selv.... TS: Ta tak i lokket på den øverste bryteren og dra mot deg. Den kommer da av. Ta så en liten flat skrutrekker, typ 2,5-3mm og vipp inn på hver side i det lille hakket som er der. Skruene til bryteren er da tilgjengelig. Når det gjelder termostaten må det finnes en måte å løsne det ytterste på, prøv å vippe med skrutrekkeren litt forskjellige steder. Anbefaler å ta sikringen til kursen først da det virker som du ikke har gjort dette før. Takk for tips. Jeg skrur av sikringen ja Jeg så noe som kunne ligne et hakk når jeg prøvde tidligere, men fikk det ikke helt til. Skal prøve igjen. Edit: Når jeg skjønte at man måtte ta av lokket på bryteren skjønte jeg hvordan det var satt sammen. Kunne vippe ut hjulet på termostaten for å komme til en liten skrue for å skru ut resten av termostaten. Da fikk jeg laget ordentlige gipsfester så bryteren sitter bedre på veg :)gen Endret 16. august 2015 av Sindree1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå