Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Hvordan ta av "Kombinasjonsplate" for lysbryter/varmekabel regulator

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skulle åpne "boksen" som inneholder varmekabel regulator og lysbryter for å se om jeg kunne bytte til NEST termostat (nest.com).

Skruene som denne boksen var skrudd på med var dårlig festet, så jeg fikk tatt den ut ved å dra ut skruene. 

Egentlig skal vel et "lokk" åpnes, slik at man kan skru ut skruene. Men det ser ikke ut til å gå, da selve bryteren og regulatoren følger med. 

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? :S

Delene er noe sånt som dette:

http://www.elektroimportoren.no/kappe-dobb-l676rs-18mm-ph/1471519/Product.html?Referer=kelkoo&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Elko%20KAPPE%20DOBB.%20L676RS%2018MM%20PH%20-%20147151

http://www.elektroimportoren.no/kombinasjonsplate-2-hull-rs16-l572-hvit-elko/1411702/Product.html?Event=frequentlyboughttogether

Bilde:

20150816_153137.jpg

20150816_153112.jpg

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man dør ikke av å åpne lokket på en lysbryter selv....

TS: Ta tak i lokket på den øverste bryteren og dra mot deg. Den kommer da av. Ta så en liten flat skrutrekker, typ 2,5-3mm og vipp inn på hver side i det lille hakket som er der. Skruene til bryteren er da tilgjengelig.

Når det gjelder termostaten må det finnes en måte å løsne det ytterste på, prøv å vippe med skrutrekkeren litt forskjellige steder.

Anbefaler å ta sikringen til kursen først da det virker som du ikke har gjort dette før.

Lenke til kommentar

Man dør ikke av å åpne lokket på en lysbryter selv....

TS: Ta tak i lokket på den øverste bryteren og dra mot deg. Den kommer da av. Ta så en liten flat skrutrekker, typ 2,5-3mm og vipp inn på hver side i det lille hakket som er der. Skruene til bryteren er da tilgjengelig.

Når det gjelder termostaten må det finnes en måte å løsne det ytterste på, prøv å vippe med skrutrekkeren litt forskjellige steder.

Anbefaler å ta sikringen til kursen først da det virker som du ikke har gjort dette før.

Takk for tips. Jeg skrur av sikringen ja :)

Jeg så noe som kunne ligne et hakk når jeg prøvde tidligere, men fikk det ikke helt til. Skal prøve igjen.

Edit: Når jeg skjønte at man måtte ta av lokket på bryteren skjønte jeg hvordan det var satt sammen. Kunne vippe ut hjulet på termostaten for å komme til en liten skrue for å skru ut resten av termostaten.

Da fikk jeg laget ordentlige gipsfester så bryteren sitter bedre på veg :)gen

Endret av Sindree1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...