Zetheus Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Jeg har kommet over et problem der tre sett med nøkler som vekselsvis brukes av flere personer stadig vekk forsvinner. Dette er litt frustrerende i lengden, ikke minst dyrt da nye nøkler må kjøpes. For å få bukt med problemet, har jeg funnet frem til et par alternativer: Det første er å feste noe stort og tungt med wire til nøklene. Da skal deg godt gjøres å glemme de i lommen, men det påvirker naturligvis mobilitet og slikt om man må gå rundt med et par murstein festet til nøklene. Det andre er å skaffe en nøkkelring som piper med jevne mellomrom, f.eks hver åttende time. Det vil bli noe irriterende når man ikke tar med seg nøklene hjem, men burde funke greit for de glemske. Det siste er å skaffe en nøkkelring som kan spores via GPS. Synderen kan identifiseres ut fra omtrentlig adresse, og får smekk på pungen. Her kan kanskje personvern være et problem though. Murstein kan jeg oppdrive selv, men den første løsningen er ikke ideell. Så jeg leter etter produkter som passer andre og siste kategori. Jeg finner ikke eksempler som er bruks eller prismessig forsvarlig. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Jeg har kommet over et problem der tre sett med nøkler som vekselsvis brukes av flere personer stadig vekk forsvinner. Dette er litt frustrerende i lengden, ikke minst dyrt da nye nøkler må kjøpes. For å få bukt med problemet, har jeg funnet frem til et par alternativer: Det første er å feste noe stort og tungt med wire til nøklene. Da skal deg godt gjøres å glemme de i lommen, men det påvirker naturligvis mobilitet og slikt om man må gå rundt med et par murstein festet til nøklene. Det andre er å skaffe en nøkkelring som piper med jevne mellomrom, f.eks hver åttende time. Det vil bli noe irriterende når man ikke tar med seg nøklene hjem, men burde funke greit for de glemske. Det siste er å skaffe en nøkkelring som kan spores via GPS. Synderen kan identifiseres ut fra omtrentlig adresse, og får smekk på pungen. Her kan kanskje personvern være et problem though. Murstein kan jeg oppdrive selv, men den første løsningen er ikke ideell. Så jeg leter etter produkter som passer andre og siste kategori. Jeg finner ikke eksempler som er bruks eller prismessig forsvarlig. For ca 1000,- kan du jo kjøpe en hunde/katte sporer som funker via GPS. Enkle google søk så finner du. Om det er lovlig vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Tror du skal dropp GPS-trackingen. Sett en ettikett på hvert knippe og merk de 1,2&3. Ha de i et nøkkelskap på jobben eller hvor dette nå er - sett opp en liste hvor folk må kvittere både henting og levering av hvert knippe. Du er ikke garantert å ikke miste knipper her heller men det vil garantert hjelpe. Ikke minst vil det øke fokuset litt hos de som bruker knippene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå