Gå til innhold

Outlook til minnepinne. Mail forsvant!

Anbefalte innlegg

Fattern holder på å tømme en gammel dritt-PC som kjører Windows 7 med Office-pakken.

I Outlook ville han flytte all e-post til minnepinne E.

Han merket all mail, og trykket høyre musetast, og Flytt til E:

Nå er all mailen borte fra Outlook, men E har tilsynelatende ingen mail.

Det er en ny minnepinne, som fremdeles har diverse software fra produsenten.

Hvor ble mailen av?

Jeg bruker bare Gmail, så jeg kan ikke hjelpe ham med Outlook. Noen her som har peiling?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det ikke, men det ligger ei fil som heter det samme som mailadressa.pst på C:/Users/John Smith/Documents/outlook-filer/

Den er endret på omtrent samme tidspunkt som dette skjedde

Den er på 700 megabytes.

Er det noe i den?

Den kan kanskje åpnes i Outlook, men jeg frykter at det første Outlook gjør da er å tømme alt innhold fra denne fila...?

Prøvde å kopiere fila til en trygg mappe, slik at Outlook ikke kan skade innholdet, men kopieringen mislyktes. Noe om at den mangler tilgang eller er låst...?

Lenke til kommentar

Han bruker mailen fra sin teleoperatør, og denne maskinen ble konfigurert til å slette mail fra serveren idet de blir mottatt. Det er hovedsaklig gammel mail. Kontoen brukes nå med en bedre maskin som også kjører Outlook, og såvidt jeg ved sletter den ikke mail etterhvert som det mottas.

Er det helt trygt å åpne Outlook, og importere den nevnte fila? Outlook vil ikke kunne slette eller tømme fila hvis den bestemmer at fila egentlig bør være tom?

Lenke til kommentar

Tom: Tror du fila kan ligge på minnepinnen likevel?

Hvor kan Outlook ha lagt den?

Minnepinnen er utstyrt med noe programvare der fattern tastet et passord, men han var trøtt i gjerningsøyeblikket.

Minnepinnen er av merke Biltema 16 GB, og har programmet MyLocker.

Den var helt ny.

Etterpå åpnet han minnepinnen, ble møtt av et program som ba ham taste inn nytt passord.

MyLocker krypterer visst minnepinnen, og når han taster passordet, bytter minnepinnen navn til Secure. Når han logger ut, heter minnepinnen Public.

Finner ingen .pst fil.

Den .pst-fila vi fant på C:/Users/John Smith/Documents/outlook-filer/ forsøker vi å kopiere til en annen mappe for å ha backup før vi prøver å åpne den i Outlook. Men vi får feilmelding om at en annen prosess har låst en del av den.

Vi får altså ikke kopiert den.

Er det trygt å åpne Outlook, og importere den nevnte .pst-fila? Eller kan Outlook ødelegge fila da?

EDIT:

Nå har vi klart å kopiere den nevnte .pst-fila til en annen mappe, uten feilmelding om at en annen prosess har låst den.

Prøver å importere den, men da står det:

Denne outlook datafilen (pst) brukes allrede av den gjeldende profilen.

Finner ingen mail. Hvorfor er filen tom for mail, men på over 600 megabytes?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hva som ligger på minnepinnen aner jeg ikke...

Send en e-post til fattern og kjør arkiveringsprosessen på nytt. Da får du et hint om hvor erkivet kan ha blitt lagt.

Hvis du er en backup eller to av pst fila er det ingen fare med å åpne den. Det er derfor vi har backup, ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Nå datt jeg litt ut.

Den fila du snakker om, må være den som inneholder de gamle e-postene til fattern. Gganske sikker på det. :)

Er den kryptert, re det du sa om at fattern hadde glemt passordet?

Hvis den ikke er kryptert, kan du ikke bare gi den et navn av typen xxx.pst, og se pm den kan importetes i outlook på den nye pc'en?

Lenke til kommentar

C:/Users/John Smith/Documents/outlook-filer/[email protected] (om jeg husker riktig filbane) er på over 635 megabytes.

Vi kan ikke importere den i Outlook, for Outlook sier den allerede er aktiv.

Outlook har masse sendte elementer men inboxen er tom. Det var det han forsøkte å sende til minnepinnen, men som aldri dukket opp på E.

Jeg tipper den nevnte fila ble oppdatert da han sendte masse mail til et sort hull, slik at inbox-mailen ikke finnes i fila lengre..?

Det burde være ei .pst-fil i E, men den finnes ikke. Han har ikke glemt passordet, men minnepinnen mangler .pst-fil både når den er kryptert og når den er åpen.

Lenke til kommentar

Det korrekte er å bare å flytte PST filen til en annen e-postadresse.

Det er ingen måte å flytte e-post elementer i Outlook til en fysisk disk.. Jeg vil anta det har blitt gjort følgende, høyreklikk "flytt -> flytt til en annen mappe".

Les denne artikkelen hos Microsoft hvis du lære med å flytte e-postkonto med tilhørende data mellom 2 pc-er:

https://support.office.com/en-in/article/Move-an-Outlook-data-file-from-one-computer-to-another-e7b2e7b2-fb87-406c-85c7-04d4b69cf9a0#bm1

Lenke til kommentar

Det korrekte er å bare å flytte PST filen til en annen e-postadresse.

Det er ingen måte å flytte e-post elementer i Outlook til en fysisk disk.. Jeg vil anta det har blitt gjort følgende, høyreklikk "flytt -> flytt til en annen mappe".

Les denne artikkelen hos Microsoft hvis du lære med å flytte e-postkonto med tilhørende data mellom 2 pc-er:

https://support.office.com/en-in/article/Move-an-Outlook-data-file-from-one-computer-to-another-e7b2e7b2-fb87-406c-85c7-04d4b69cf9a0#bm1

Say what? Det går da fint an å lagre epost i en pst-fil som ligger lagret på en annen disk. Det er mange som "tar backup" på denne måten. Lite lurt hvis man først har tilnærmet ubegrenset lagringsplass i skyen. Pst-filer har ofte en tendens til å bli korrupt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...