Gå til innhold

Overføre fra Sony til Samsung

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kom i skade å knuse skjermen på min Sony Experia Z1 slik at jeg ikke får åpnet telefonen. Jeg har nå kjøpt ny, en Samsung Xcover 3. På min gamle Sony så har jeg en del kontakter og meldinger jeg veldig gjerne skulle hatt tak i. Har brukt ett program Sony Pc Companion til å lagre innholdet over på PC. Vet ikke om jeg har fått med alt da det ikke lar seg gjøre å åpne det på PC, men håper det. Men når jeg legger det inn på min nye Samsung så står det at det ikke er APP til å åpne det jeg har lagt over. Finnes det noen måte jeg kan få overført de data som ligger på min gamle Sony over på min nye Samsung? Jeg kan fortsatt få koblet min gamle telefon til Pcen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis skjermen på Z1 fortsatt viser bilde kan du betjene den ved å plugge inn en vanlig PC-mus (via adapterplugg/kabel) i Micro-USB kontakten på mobilen. Dette har jeg måtte gjort når kona knuser skjermen (2 ganger) og bare må lagre eller se noe som ikke er lagret i profilen.

Hvis man husker å aldri velge "Telefonkontakt" isteden for "Google-kontakt" så slipper man å miste noen kontakter, da lagres de i Google-profilen din, og de blir gjenopprettet på neste mobil du logger deg på.

Det finnes flere apper som kan lage backup av SMS. Jeg pleier å ta backup til minnekort eller nettsky, og gjenopprette meldingene på den nye mobilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Smart, det musetrikset. :)

Appen finner du igjen i Google Play. De siste utgavene lar deg markere de du vil laste ned, og så går resten av seg selv.

Lenke til kommentar

Samsung Smart Switch Mobile... finner den i Google Play.

Beste appen når du skal bytte telefon, uansett om det er Android > Android (uavhenging om det er til/fra Samsung) eller iOS > Android.

Laster jeg ned den appen på samsungtelefonen da?

Lenke til kommentar

Hvis skjermen på Z1 fortsatt viser bilde kan du betjene den ved å plugge inn en vanlig PC-mus (via adapterplugg/kabel) i Micro-USB kontakten på mobilen. Dette har jeg måtte gjort når kona knuser skjermen (2 ganger) og bare må lagre eller se noe som ikke er lagret i profilen.

Hvis man husker å aldri velge "Telefonkontakt" isteden for "Google-kontakt" så slipper man å miste noen kontakter, da lagres de i Google-profilen din, og de blir gjenopprettet på neste mobil du logger deg på.

Det finnes flere apper som kan lage backup av SMS. Jeg pleier å ta backup til minnekort eller nettsky, og gjenopprette meldingene på den nye mobilen.

Da skal jeg få tak i en slik adapter og prøve det :-)

Lenke til kommentar

Beste appen når du skal bytte telefon, uansett om det er Android > Android (uavhenging om det er til/fra Samsung) eller iOS > Android.

Du laster ned appen på begge telefonene, starter appen og følger veiledningen på skjermen.  Ikke noe hokus pokus...

Lenke til kommentar

Du laster ned appen på begge telefonene, starter appen og følger veiledningen på skjermen.  Ikke noe hokus pokus...

Takk, da må jeg bare få musetrikset til å fungere først :-)

Lenke til kommentar

Til generell folkeopplysning:

Så lenge du har kontaktene dine på googlekontoen, og synkronisering på, så detter alt av kontakter, mailkontoer, apper osv inn av seg selv på ny telefon - å stresse med overføring og å miste nummer fordi man mister tlf/sim-kort er noe man ikke har trengt å bry seg med de siste 3 åra, folk er tydeligvis bare ikke opplyst.

Nå som du først er i knipa, kan du bare logge inn på gmail og importere kontaktene fra PC-companion dit, du trenger ikke OTG-mus og overføringsapper.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Tar jeg helt feil, eller følger det med en OTG-overgang med Samsungtelefoner?

Husker ikke helt hvor jeg har min fra.

Næ.... Aldri følgt med noen av mine telefoner så vidt jeg kan huske. 

Jeg fikk med en på en sånn Telenor minirouter fra Huawei (e5372Ts) men, aldri ellers tror jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...