AnonymDiskusjon Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Etter at et langtidsforhold/samboerskap tok slutt har jeg slitt veldig med å håndtere dette. Siden forholdet var meningsfult og jeg tar mye selvkritikk for bruddet, og jobber med å forbedre meg selv, prøver jeg å holde en dør oppe for å bli sammen igjen. Når ting er tungt er håpet om å få en ny sjanse en dag, det eneste som holder meg oppe... I desperasjon har jeg lest mange historier og artikler på nettet for å prøve å se lyst på det. Det er mange som skriver at de har blitt sammen med ex'en igjen, og at avstanden gjorde forholdet sterkere. Mange blir sammen igjen og angrer etterpå fordi ting fort går tiblake til slik det var før - og så blir det brudd igjen. Mens andre par tar probleme på alvor og jobber med de under bruddet, slik at forholdet får en ny sjanse når de prøver igjen. Siden jeg virkelig er opptatt av å forandre meg og forbedre forholdet, gir dette meg håp. Det er veldig mange nettsider som skriver guider om å få eksen tilbake. Mange youtubere også som snakker om det. De hevder å være relationship coacher og ha lang erfaring med å hjelpe folk med å få ex tilbake. Jeg er naturlig veldig skeptisk til alle "eksperter" på internett som har mestret en eller annen "hemmelig kunst", og tilbyr gull og grønn skoger, for så å til syvende og sist dytte på deg en pdf fil til 70 dollar og den stilen. Men - disse ekspertene legger ut mye gratis info, og de kommer med mye konkret som virker veldig overbevisende og fornuftig (de fleste scam sidene kjører som regel en 20 min presentasjon hvor de aldri kommer til et poeng, eller skriver veldig vagt slik at du må kjøpe noe for å faktisk få noen tips). Så jeg lurer på om alle disse menneskene på nettet som hevder å være eksperter på dette, er alt bullshit? Eller har noen her erfaring med å følge slike tips, og sett resultater? Tipsene dreier seg ofte om perioder med lite/ingen kontakt, bygge opp sjalusi, ta opp kontakt og bygge attraksjon sakte, etc. Jeg lurer på om jeg kan lære noe av dette eller om jeg bare kaster bort tid... selv er jeg veldig imot å "spille spill" og liker best åsi det som det er - men disse guidene tok veldig mange av mine feil på kornet, som f.eks hvordan needy oppførsel bare gjør ting enda verre. Så jeg er usikker. Nå er det mange på nett som skriver at de har fulgt slike råd og sett resultater, så det er interessant å høre hva folk mener. Til sist vil jeg si at jeg legger merke til en holdning som går igjen på de fleste forum om forhold, spesielt KG, og det er at alle oppfører seg svært kynisk og går sterkt inn for å påvirke andre mennesker til å glemme ex'en og ikke bli sammen igjen. Det synes jeg er trist når jeg vet at mange forhold møter veggen, slår opp, men finner veien tilbake og lever lykkelig i alle sine dager. Jeg er i hvert fall av den oppfatning av at noen forhold er verdt å reddes! I tillegg ser jeg en skremmende trend her på forumet til at folk som skriver selv de minste problem i forholdet, blir fort oppfordret av flertallet til å "slå opp, kom deg vekk" etc. Synes det er trist med så kyniske og bitre holdninger når man stort sett vet alt for lite om forholdet det er snakk om, til å komme med fornuftige uttalelser. Jeg sier vel det siste mest fordi jeg er redd for at denne tråden blir til "slutt å tenk på ex'en din, kom deg videre". Uff dette ble langt spent på å se hva andre svarer. Anonymous poster hash: c5662...c0d 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Det sies at rundt 70% av konfliktene i et forhold aldri vil la seg løse, og at det å tvære på dem for å få viljen sin er dødsdommen for forholdet. Er du rede for å akseptere en del feil og mangler i han uten å prøve å forandre det enten direkte eller på finurlige manipulative måter og akseptere det som er bra og bygge på det ? Tilsvarende kan han gå med på det samme for deg ? Damer er generelt kjappe til å kjøre sjalusispillet, men det funker ikke på meg, da det sier meg at hun er manipulativ, noe som er plagsomt i et forhold og sjelden er noe å bygge videre på. Husk at hans erfaringer med deg er slik du var da. De fleste klarer å "forbedre" seg midlertidig for å framstå mer attraktiv samtidig som de kjører sjalusispillet, mens det gjerne blir det samme på nytt igjen når forholdet gjenopptas. Det kan godt være at du genuint har blitt mer voksen og kan gi og ta rimelig likeverdig i et godt forhold, men da er du også voksen nok til å ikke spille spill og du kjenner deg selv godt nok til å kunne si om det kommer til å funke eller ikke basert på realisme og ikke med fantasireferanser til et eventyr som Disney solgte deg som liten, noe mange ubevisst legger til grunn. De rådene coachene gir kan funke for enkelte folk, men det viktigste er samlivsbiten etter hookupen og realistiske forventninger i forhold til muligheter. Kjenner du dine ubevisste konflikter godt nok til at du ikke vil spille dem ut i forholdet som en kontinuasjon av det du har stått i av relasjoner før ? 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. august 2015 Forfatter Del Skrevet 15. august 2015 Det sies at rundt 70% av konfliktene i et forhold aldri vil la seg løse, og at det å tvære på dem for å få viljen sin er dødsdommen for forholdet. Er du rede for å akseptere en del feil og mangler i han uten å prøve å forandre det enten direkte eller på finurlige manipulative måter og akseptere det som er bra og bygge på det ? Tilsvarende kan han gå med på det samme for deg ? Damer er generelt kjappe til å kjøre sjalusispillet, men det funker ikke på meg, da det sier meg at hun er manipulativ, noe som er plagsomt i et forhold og sjelden er noe å bygge videre på. Husk at hans erfaringer med deg er slik du var da. De fleste klarer å "forbedre" seg midlertidig for å framstå mer attraktiv samtidig som de kjører sjalusispillet, mens det gjerne blir det samme på nytt igjen når forholdet gjenopptas. Det kan godt være at du genuint har blitt mer voksen og kan gi og ta rimelig likeverdig i et godt forhold, men da er du også voksen nok til å ikke spille spill og du kjenner deg selv godt nok til å kunne si om det kommer til å funke eller ikke basert på realisme og ikke med fantasireferanser til et eventyr som Disney solgte deg som liten, noe mange ubevisst legger til grunn. De rådene coachene gir kan funke for enkelte folk, men det viktigste er samlivsbiten etter hookupen og realistiske forventninger i forhold til muligheter. Kjenner du dine ubevisste konflikter godt nok til at du ikke vil spille dem ut i forholdet som en kontinuasjon av det du har stått i av relasjoner før ? Tja, jeg vet ikke hvor disse "tallene" kommer fra men bruddet var i hvert fall en wake up call for meg og ga meg det sparket bak jeg trengte for å gjøre det som skulle til for å bli bedre. Det er mye jeg ville jobbet med hele livet men ofte må man på bånn for å bygge seg opp. Men det er sant det du sier, ex'en må jo gå med på det. Jeg har alltid akseptert feilene med min ex, selvom vi selvfølgelig har kranglet, har jeg aldri tvilt på forholdet. Jeg vil ikke være manipulativ, men føler en del av disse coacherne pusher no contact for å vise ex'en at du respekterer bruddet, klarer deg selv uten å være needy, gjenoppbygger respekt, og gir begge tid til å reflektere over forholdet. Det er jo ikke manipulerende. Alt det andre begrunnes også mye med hensyn til ex'en, som å bygge attraction når man tar kontakt igjen, slik at du ikke bare drar opp gamle kjipe ting igjen og gjør ex'en lei seg. Alle disse triksene dreier seg om å gjøre dette med å bygge et nytt forhold til noe kult for begge to. Men ja, mine instinkter sier alltid vær ærlig og direkte. Men så har ikke det gjort underverker foreløpig og da begynner man jo å tvile... Anonymous poster hash: c5662...c0d Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Hva var grunnen til at det blei slutt? Hvilke feil må rettes på? Er ikke alle feil som kan rettes på. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 I tillegg til at den ene eller begge kan ha gjort noe feil, kan det jo være andre grunner som at det forelå forskjellige planer for livet, at den ene ikke elsket den andre mer... osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå