HValder Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Kjopte meg ny stereo nyleg, ein Denon PMA720AE forsterker, og Wharfedale Diamond 121 hogtalarar. Sporsmaalet er kva dac eg skal bruke for aa overfore signal fra laptopen til forsterkeren? Ser ofte Audioquest Dragonfly blir anbefalt, men den virker meir som dac beregna paa headset, siden den bare gir overgang til AUX. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg bruker Aragon BT2 fra hifiklobben. BT inn og optisk+ Line ut (som jeg bruker sammen med wimp og bra stereo) Dette duger lydmessig for meg og jeg er ganske kresen. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 ... siden den bare gir overgang til AUX. Hvor finner du det? Beskrivelsen sier at den har utgang tilpasset forsterker eller headet. "DragonFly registrerer automatisk om du har koblet til en hodetelefon eller en standard minijack til RCA kabel." http://www.soundgarden.no/stereo/d-a-konverter/audioquest-dragonfly-usb-dac-sort.html Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. august 2015 Forfatter Del Skrevet 16. august 2015 Eh, for aa si det paa en litt annen maate da. Lurer vel egentlig bare paa om en minijack til RCA forringer kvaliteten, i forhold til f.eks. ein DAC som har USB inngang, og RCA utgang... Dersom eg gaar for ei Dragonfly losning, har kvaliteten/prisen paa jack-RCA kabelen mykje aa si? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Jeg bruker Cambridge DacMagic. Denne er ganske fin, da den har XLR utganger. Midt i blinken for min del. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 RCA eller minijack spiller liten rolle. Slike overganger forringer ikke lyden. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 16. august 2015 Forfatter Del Skrevet 16. august 2015 Kan få ein Dragonfly eller ein Dacmagic 100 til samme pris, men eg anar ikkje kva forskjellen er kvalitetsmessig... Råd? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Finn deg en Abrahamsen A-DAC. Enkelt, god lyd og rimelig. Du finner den brukt sikkert til rundt 500. Har alle utganger, usb inn. Evt A-DAC 2 som også har optisk og koaks inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå