Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ping på nettverket..

Anbefalte innlegg

Jeg bruker altså en pc til å dele ut internett til den andre maskinen på nettverket.

Men jeg har oppdaget at jeg får plutselige ping hopp til denne maskinen.

Når jeg pinger den ligger den stabilt på >1ms, men plutselig hopper denne opp til 10-13ms, for så å falle ned igjen. Dette er spesielt irriterende når jeg spiller på nettet, og pingen plutselig hopper opp.

Serveren er koplet til en 3com 100mbit switch med en krysset tp kabel.

Jeg har sjekket for spyware og lignende, men alt ser ut til å være ok.

Er det noen som kan ha noen ide om hva dette kan være? Man skal da sannelig ikke ha pingproblemer med et såpass raskt nettverk? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... Ser faktisk ut til at det er det ene nettverkskortet som gjør dette. Jeg har skiftet om slik at det litt dyrere korte er ut til nettverket, mens det andre (billige) er ut mot nettet.

Nå ser det ut til at jeg får disse ping hoppene ut mot nettet istedet for ut på nettverket slik som tidligere.

Er det noen mulige innstillinger som kan forbedre dette? Slik som 100mbit/full duplex, 100mbit/half duplex instillingene på nettverkskortet.

Eller er det på tide å bytte ut denne billige drittn? :shrug:

Lenke til kommentar

Kvaliteten på nettverkskortet har nok en del å si her. Ser ut som det billige kortet bare er skrap. Ville faktisk investert i et nytt og mye bedre kort. Da slipper du problemet. Ville kjøpt dette. Kortet koster riktignok 3 ganger så mye som det billigste, men så er det også 3 ganger så bra. Alle maskinene mine, utenom min laptop har dette kortet, og det er aldri noe tull med det. En annen fordel er at det garantert funker i alle OS også. Dette kortet gir virkelig 100 mbps og har ikke ping-problem. 3Com er det desidert beste merket.

Lenke til kommentar

Utifra hvor i løse luften drar du ditt resonement om at "3com er det beste", og ferdig med det? Jeg har personlig mye bedre erfaring med NIC's som bruker intel-chip.

Det er riktig som andre har sagt, NIC'et har veldig mye å si for infrastrukturen i nettverket, har du ikke kvalitets NIC's kan du ikke forvente deg noe særlig til nettverk heller (om du er kravstor, og det er jo vi alle, hva?).

Lenke til kommentar

Jeg har satt opp utallige maskiner i et skolenettverk, og har vært borti ganske mange kort fra 3Com. Så å si alle har fungert, utenom et par. Men tross alt, det var på en skole hvor det er andre elever som fikler med gammel maskinvare, så da kan jo ting bli ødelagt... Kortene jeg har er lynraske, og jeg får aldri dårlig ping med de kortene. Dessuten testet toms hardware nettverkskort, og i den testen kom 3Com best ut, og var et godt stykke foran både intel og smc.

Lenke til kommentar

Det var nok nettverkskortet ja! Kjøpte meg et Jensen nettverkskort på expert (gadd ikke gå helt til elkjøp, eller bestille på nettet - som tar for lang tid)

Og det ser ut til å fungere utmerket nå. Pingen er like stabil og fin ut på mot nettet som før, og det er 0ms til nettverket.

Kvaliteten på nettverkskortet har altså ganske mye å si :yes:

Endret av [Guru3D]Headshot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...