Gå til innhold

Erfaringer med Corsair commander mini

ti-guru

Anbefalte innlegg

Hei,

Har sett på viftestyring til ny rig, og synes at Corsair commander mini virker spennende siden man på papiret kan styre viftene basert på temp i vannkjølingsloopen vha software på pc. 

Likevel, så frister ikke corsair commander mini like mye lenger etter at jeg begynte å lese om alle problemene med softwaret Corsair link dashboard som folk tydeligvis opplever. I noen av trådene så mener enkelte at commander mini heller ikke kan lese og rapportere temps fra eksterne sensorer, hvilket gjør den ganske ubrukelig for mitt formål.

Lurer derfor på om det er noen som har erfaringer med denne enheten, og om det er så ille som det virker som i support forumet? 600kr er mye for et bomkjøp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaringer med den, men du kan jo ta en titt på nzxt grind +, den kan styres med software basert på temperatur, men støtter ikke pwm vifter  :thumbdown:

Bra forslag! Så ganske kompakt og fint ut. Men, virket ikke som om man kunne koble til noen ekstern temp sensor som på commander mini. Og da er man kanskje like langt som å bruke pwm kontakt på hk?

Lenke til kommentar

Har commander mini, veldig fornøyd med den. Det følger med noen temp sensorer i pakken som fungerer bra. 

Den har litt problemer med vifter som ikke er PWM (3-pin) i forhold til styringen. Men det fungerer generelt bra etter litt tukling i softwaren.

Den er også kompatibel med Windows 10.

Endret av spots
Lenke til kommentar

Har commander mini, veldig fornøyd med den. Det følger med noen temp sensorer i pakken som fungerer bra.

Den har litt problemer med vifter som ikke er PWM (3-pin) i forhold til styringen. Men det fungerer generelt bra etter litt tukling i softwaren.

Den er også kompatibel med Windows 10.

Så du kjenner deg ikke igjen i alle klagingen fra corsair sitt forum? Hva slags oppsett har du med den? Har du fått til å styre temps etter verdi fra ekstern sensor? Har du hatt mye software trøbbel? Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

Noen som kjenner til om man ev kunne koblet til en to pin temp sensor til pc på en eller annen måte og så bruke generisk software til å gjøre jobben?

Har bare brukt tempraturer som komponentene selv oppgir (eks. skjermkort og CPU socket temp) som jeg baserer vifte rpm på. Bruker de eksterne sensorene kun til å sjekke intake og outtake tempraturer.

Jeg har ikke opplevd noen problemer utenom at jeg måtte sette opp profilene på nytt etter oppgradering av softwaren for w10.

Edit: Testet nå med RPM i forhold til ekstern sensor, det fungerer ikke. Om det er kritisk så ville jeg valgt en annen løsning. (jeg har nyeste programvare også).

Specs:

Asus abertooth FX 990 R 2.0

FX8350

290 XFX DD

post-264041-0-34256800-1439664685_thumb.png

Endret av spots
Lenke til kommentar

Noen som kjenner til om man ev kunne koblet til en to pin temp sensor til pc på en eller annen måte og så bruke generisk software til å gjøre jobben?

Har bare brukt tempraturer som komponentene selv oppgir (eks. skjermkort og CPU socket temp) som jeg baserer vifte rpm på. Bruker de eksterne sensorene kun til å sjekke intake og outtake tempraturer.

Jeg har ikke opplevd noen problemer utenom at jeg måtte sette opp profilene på nytt etter oppgradering av softwaren for w10.

Edit: Testet nå med RPM i forhold til ekstern sensor, det fungerer ikke. Om det er kritisk så ville jeg valgt en annen løsning. (jeg har nyeste programvare også).

Specs:

Asus abertooth FX 990 R 2.0

FX8350

290 XFX DD

Takk for svar! Egentlig vesentlig med ekstern sensor for min del. Så for meg å kontrollere viftehastighet i forhold til vannet i loop. Får gå i tenkeboksen...

Edit: forøvrig drøyt å reklamere for en funksjon som ikke virker...

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

Aquaero 6 støtter det du ønsker ;) Du kan koble den til loopen med et adapter. 

Gratis er den derimot ikke.

I know! Fant frem til den tidligere i kveld etter litt googling. Mulig det blir en aquaero 5 LT. Må bare lese meg opp på om software er crap eller ikke. Ser uansett ut som det er en slags linux støtte (noe det ikke er med commander mini), samt sdk med mulighet for utvidelse (heller ikke for commander mini). Hadde vært nice om man kunne styre radvifter etter delta temp loop-rom...

Edit: ev kan man bruke power adjust 3 ultra. Men, den sikter seg visstnok inn mot en spesifikk temp.

Endret av ti-guru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...