cenenzo Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Reparer eplehuset iphone 6+ eller vil jeg få en hotswap ved skjerm er løs oppe i hjørnet? Har en iphone 6+ kjøpt i oktober, hvor jeg nå nylig la merke til at oppe ved høyre hjørnet lager boble/klikke lyder om jeg trykker på hjørnet. Dette vil jeg da tro er en garanti sak osv? siden den ikke har vært utsatt for slag/støt osv. Googlet litt og sa at det er flere som har hatt samme problemet. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 16. august 2015 Forfatter Del Skrevet 16. august 2015 er dette en garanti sak? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Min erfaring med løs skjerm er at de enten blir byttet i ny, eller returnert med beskrivelsen "ingen feil funnet". Hvorvidt dette er en garanti-sak eller ikke er det kun de som står for garantien som kan svare på etter at den har blitt undersøkt. En tekniker åpner telefonen og forsøker fastslå hva som er årsaken til at skjermen er løs, finner han/hun spor etter at telefonen har vært mistet i bakke, utsatt for unormalt trykk/press, så vil det ikke godkjennes garanti og man vil få tilbud om en ny telefon mot betaling. Er det ingen spor etter unormal bruk og teknikeren klarer påvise at det er en feil på produktet, så blir den normalt byttet i en ny telefon. Min erfaring er ikke basert på Eplehuset, men Apple's selv, mcare, Mobylife (tidligere Deltaservice) og Moobi. Beste svaret får du nok ved å stikke innom Eplehuset og høre med betjeningen som jobber der Endret 17. august 2015 av esoteric Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 17. august 2015 Forfatter Del Skrevet 17. august 2015 Min erfaring med løs skjerm er at de enten blir byttet i ny, eller returnert med beskrivelsen "ingen feil funnet". Hvorvidt dette er en garanti-sak eller ikke er det kun de som står for garantien som kan svare på etter at den har blitt undersøkt. En tekniker åpner telefonen og forsøker fastslå hva som er årsaken til at skjermen er løs, finner han/hun spor etter at telefonen har vært mistet i bakke, utsatt for unormalt trykk/press, så vil det ikke godkjennes garanti og man vil få tilbud om en ny telefon mot betaling. Er det ingen spor etter unormal bruk og teknikeren klarer påvise at det er en feil på produktet, så blir den normalt byttet i en ny telefon. Min erfaring er ikke basert på Eplehuset, men Apple's selv, mcare, Mobylife (tidligere Deltaservice) og Moobi. Beste svaret får du nok ved å stikke innom Eplehuset og høre med betjeningen som jobber der Har jeg krav på å nekte at de kan oppdatere telefonen min til det nye programvaren? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Nei, det er standard prosedyre og et krav i garantivilkårene da oppdateringer ofte er for å rette feil på produktet. Så skal du sende den inn til service burde du ta backup og slå av FMiP før den sendes inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå