Gå til innhold

Hvilket kort er det råeste for øyeblikket?

Locolita

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå får du et veldig bra kort i Powercolor 9800 Pro (ATi), det får du under 3000,-

Det vil jeg si er det beste kjøpet nå. Eller om du ikke har så mye

penger så anbefaler jeg et Sapphire 9600 Pro, det koster omtrent halvparten

og gir deg litt over halvparten av ytelsen vil jeg tippe. Var jeg deg

så ville jeg holdt meg unna Nvidia kort nå om dagen, de koster mye

og gir deg ikke like mye for pengene som ATi kort.

Ellers kommer både ATi og Nvidia med nye kort til våren, kodenavn R420 (ATi) henholdsvis NV40 (Nvidia).

Lenke til kommentar

Takker...det er det kortet som jeg har kikket på...men jeg har et budsjett som gjør at jeg godt kan bruke 5-6k på et skerm kort. så jeg lurte litt på de 256mb xt kortene.

Jeg har et gammelt 4600TI idag, men jeg ønsker å kjøre full ff og af. Er XT kortene verdt penga?

Lenke til kommentar

hvis jeg hadde hatt et TI4600 i dag, ville jeg ventet før jeg oppgraderte! Litt kjipt dersom du ikke merker så enorm forskjell. Spesielt dersom det etter en stund kommer noen bedre.

Kan ikke vise til noe nå, da jeg ikke vet hva som skjer de neste månedene. Men GF4 holder vel endel ennå!

Lenke til kommentar

Hvis Jeg kjører Full FF of AF så fryser kortet med de siste spillene, selv i 1024x768.

Jeg fortrekker å spille in 1152x864 eller 1280x1224 MED full ff og af...så mitt spørsmål er: Kan 9800 pro klarer jobben eller trenger jeg xt med 254MB?

PS: Oppgradere også til P4 3.0 800psb 1024 MB dual RAM or S-ATA.

Og best av alt...Jeg har overtalt kona ome at jeg virkelig "trenger" det.... *grin*

Lenke til kommentar
Her lyst å kjøpe det best 3D kortet som jeg kan tune litt med orginal kjøling, uansett pris.

Kan dere gi me et tips?

thx

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Dette er det råeste "spillkortet" som kan kjøpes for penger i dag.

Det er bare 5-10% bedre enn pro modellen du får til 1500 kr billigere, og begge to yter i mine øyne likt.....kun de som skal ha det beste uten å teke pris går for XT i dag (eller de som er sugen på HL2 koden) ellers er det små marginer på forskjellen mellom disse 2 kortene *grin*

Jeg ville sagt at mht pris og ytelse er Radeon 9800 pro HELT KLART det beste i dag :yes:

Lenke til kommentar
Her lyst å kjøpe det best 3D kortet som jeg kan tune litt med orginal kjøling, uansett pris.

Kan dere gi me et tips?

thx

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Dette er det råeste "spillkortet" som kan kjøpes for penger i dag.

Det er bare 5-10% bedre enn pro modellen du får til 1500 kr billigere, og begge to yter i mine øyne likt.....kun de som skal ha det beste uten å teke pris går for XT i dag (eller de som er sugen på HL2 koden) ellers er det små marginer på forskjellen mellom disse 2 kortene *grin*

Jeg ville sagt at mht pris og ytelse er Radeon 9800 pro HELT KLART det beste i dag :yes:

Jeg ville ha sagt AKKURAT det samme, men det var jo ikke det det var spørsmål om her... :roll:

Lenke til kommentar
Hvis Jeg kjører Full FF of AF så fryser kortet med de siste spillene, selv i 1024x768.

Jeg fortrekker å spille in 1152x864 eller 1280x1224 MED full ff og af...så mitt spørsmål er: Kan 9800 pro klarer jobben eller trenger jeg xt med 254MB?

PS: Oppgradere også til P4 3.0 800psb 1024 MB dual RAM or S-ATA.

Og best av alt...Jeg har overtalt kona ome at jeg virkelig "trenger" det.... *grin*

Ja, gjør du virkelig det ? "Trenger" det... mener jeg ? Høres ikke sånn ut. Høres ikke ut som du er gammel nok til å være gifte engang, spør du meg. Enten er hun stokk dum, eller så er det deg det er noe galt med :lol: Ingen gifte personer sitter her på forumet å skryter av at dem bevisst går inn for å lure sin egen kone...

Er du helt '¨¨'`idiot, eller ?

Lenke til kommentar

Lure kona for å få lov til å kjøpe fet pc... Høres ut som slikt jeg sa til mamma da jeg var liten (altså jeg trenger ny pc bla bla) :woot:

Det er klart vil kona ha en mann som er blid og glad så trenger en ordentlig maskin... Synd lånekassa ikke skjønner at jeg trenger 20 lapper til ordenltlig pc...

gjesp... :D

_

Thorsan

Lenke til kommentar

Jeg ser at vihovde ikke er ordentlig innført i livets realiteter.

Man sier som regel death and taxes er det eneste som er sikkert her i livet, men det finns jaggu meg en ting til...at kjerringa ike tar fem flate øre for tafradegvisakortetdittåbrukealtsomfinnesdertildethufinnerfornuftig og hvis du skulle være som dum å kjøpe noe som ikke er klarert på forhånd, risikerer du å tilbringe de neste 1-3 mnd famget i et bur med en premenstruel løve.

Jeg er "bare" 29, men har allerede vært fanga i 3 år. Kjøp High end stereo, data og tv mens du kan...for kan være for sent når du legger hode i løkka og gir dem en ring. :lol:

Lenke til kommentar
Jeg ser at vihovde ikke er ordentlig innført i livets realiteter.

Man sier som regel death and taxes er det eneste som er sikkert her i livet, men det finns jaggu meg en ting til...at kjerringa ike tar fem flate øre for tafradegvisakortetdittåbrukealtsomfinnesdertildethufinnerfornuftig og hvis du skulle være som dum å kjøpe noe som ikke er klarert på forhånd, risikerer du å tilbringe de neste 1-3 mnd famget i et bur med en premenstruel løve.

Jeg er "bare" 29, men har allerede vært fanga i 3 år. Kjøp High end stereo, data og tv mens du kan...for kan være for sent når du legger hode i løkka og gir dem en ring. :lol:

Helt enig i alt du nevnte her!

Har vært forlova noen år nå og har litt erfaring med kvinnfolk! Kjøp hi-fi utstyr asap før det er for sent!!! Holder på å oppgraderer hjemmekinoen min i disse dager - prøvde å lure inn en ny fet forsterker i helga, tok ikke lang tid før ****** var i gang. Lurer bare på hvordan jeg skal få lurt inn en prosjektor oppunder taket uten at hu merker det.... *grin* Mission impossible.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...