Kebab GUD Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 så nettop Matrix Revol-poop-on-a-stick jeg satt å lo og var fortvilet gjennom helefilmen ikke bare av de latterlige overbruken av effekter men også av den latterlige masse kopieringa fra andre filmer/bøker/serier og de prøver å legge skjul på det! Quentin Tarantino stjeler hemningsløst fra alle andre .. men han legger ikke skul på det han sier det gjærne i intervjuer osv.. men Wachowski brødrene de hevder det de har laget er 100% orginalt .. og at alle 3 filmene ble skrivet samtidig .. eller de tørr ikke si det engang .. så de sander en annen tulling for å si det I den siste filmen fant jeg flere Direkte tyverier fra andre Bøker/filmer/serier og her er en kort liste over de første jeg fikk i huet Star Trek = Det med Smith overtar folk er en direkte kopi av Borg sin "Assimilering" Dark City = selve Looken på filmene Dune = trenger vel ikke si noe mer .. Dune Messiah = nå har jeg ikke lest den selv. men første Episode av miniserien "Children of Dune" er basert på denne boken .. og de de har stjelt er.... At Neo blir blind men kan likevel se .. og de "varme" sceenen med den blinde Messias og den dødene damen Tron = Oi .. hvor skal vi begyne på den tro kansje ved det at alle er et progam med en enkelt oppgave program som føler kjærlighet osv osv osv.... Lurer på hvor mange fler jeg finner hvis jeg graver dyptnok kunne jo dra likhet til filmer som gladiatoren med den store slosskampen på slutten og at helten dør .. men det er så kopiert av alle (gladiatoren er ikke orginalt heller) så det blir ubrukelig noen som kan komme med brukbare mot argumet eller flere eksempler på Brødrenes hemnings løse tyveri? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Heile storyen blei jo skreve på en gang då..... Og ser du på det slik kan du gjøre det samme med _alle_ filmer - du finner _alltid_ likhetstrekk med andre filmer... /me synest filmen var super, og var positivt overraska over slutten Lenke til kommentar
EC Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Feilpostet. Bruk video / tv -kategorien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg