AnonymDiskusjon Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Hei, jeg er fast bestemt på at jeg ikke ønsker å videreføre genene mine og få barn. Ønsker derfor å ta vasektomi. Er man under 25 må man søke, noen som vet hva kravene er? Er det evt mulig å ta i Sverige/Danmark? Anonymous poster hash: 44a52...ae6 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Bør du ikke vente noen år så du er helt sikker? Endret 15. august 2015 av TheNarsissist 1 Lenke til kommentar
Chroma Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1977-06-03-57 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Bør du ikke vente noen år så du er helt sikker? Hvor mange år skal man vente til man er helt sikker? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Ikke hver dag man leser om noen som vil gå fra å være mann til å være gutt. "Gutt fanget i manns kropp", kommer på TVNorge til høsten. #Rofl Lenke til kommentar
Chroma Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Ikke hver dag man leser om noen som vil gå fra å være mann til å være gutt. "Gutt fanget i manns kropp", kommer på TVNorge til høsten. #Rofl Teit kommentar. 6 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 25 års grense mener jeg det er snakk om. Men hvorfor ta vasektomi i det hele tatt? Bruk prevensjon og du vil trolig slippe bivirkninger og eventuelt problemer pga operasjonen. Å ikke ønske å bli far er helt greit , det er tross alt et personlig valg , derimot så slipper man ikke unna kjønnssykdommer og lignende uten å bruke prevensjon og dermed er man like langt. Sånn sett kan man jo like godt kjøre på med kondom , Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 (endret) >under 25 >fast bestemt Velg én. Endret 16. august 2015 av Isbilen Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Jeg er noen ganger bort i tilsvarende problem, og da råder jeg den det gjelder til få fryst ned sed/egg. Mye kan endre seg med årene, og ønsket om egne barn kan komme, og det kan bli ganske sårt om den muligheten er utelukket for alltid. 2 Lenke til kommentar
Kea Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 TS, du er enda ung, og du kan fort forandre mening når du faller hodestups for ei jente en dag. Men vasektomi er ikke permament om en ikke vil det. En kan omgjøre det og vips, så fungerer systemet igjen. Men selvfølgelig, komplikasjoner kan oppstå, og dette er noe du burde tenke deg godt om før du eventuelt gjennomfører det. Jeg vil anbefale deg at du snakker med en lege om dette. Han eller hun kan sikkert gi deg noen gode råd, siden de har mer kunnskap om slikt enn noen av oss her inne. Lenke til kommentar
Chroma Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 TS, du er enda ung, og du kan fort forandre mening når du faller hodestups for ei jente en dag. Men vasektomi er ikke permament om en ikke vil det. En kan omgjøre det og vips, så fungerer systemet igjen. Men selvfølgelig, komplikasjoner kan oppstå, og dette er noe du burde tenke deg godt om før du eventuelt gjennomfører det. Jeg vil anbefale deg at du snakker med en lege om dette. Han eller hun kan sikkert gi deg noen gode råd, siden de har mer kunnskap om slikt enn noen av oss her inne. Bare husk at reversering ikke alltid er vellykket, så det er litt risky å ta vasektomi og basere seg på det. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 21. august 2015 Del Skrevet 21. august 2015 Du er for ung til å vite om du vil ha barn enda. Vent 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå