Gå til innhold

Etniske norske kvinner vil IKKE ha barn!

Anbefalte innlegg

Vi følger dagens lovverk, men kvinner har barn skal få det mer økonomisk gunstig i forhold til idag (når gjelder menn; så har jeg ikke noe mening om det; følg dagens lovverk). Kostnadene dekkes av samfunnet.

Ja, jeg vet vi følger dagens lovverk for det er vi nødt til. Jeg er ute etter å vite hva du mener er riktig. Og ja, kostnadene dekkes av samfunnet, noe jeg mener er riktig. Ditt standpunkt ser nå ut for meg til å handle mer om statistikk? Altså, etnisk norske kvinner bør ha samleie med etnisk norske menn og optimalt sett ha minst 2, helst flere barn? I hvor stor detalj ville du styrt menneskers privatliv dersom du fikk muligheten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi følger dagens lovverk, men kvinner har barn skal få det mer økonomisk gunstig i forhold til idag (når gjelder menn; så har jeg ikke noe mening om det; følg dagens lovverk). Kostnadene dekkes av samfunnet.

Ja, jeg vet vi følger dagens lovverk for det er vi nødt til. Jeg er ute etter å vite hva du mener er riktig. Og ja, kostnadene dekkes av samfunnet, noe jeg mener er riktig. Ditt standpunkt ser nå ut for meg til å handle mer om statistikk? Altså, etnisk norske kvinner bør ha samleie med etnisk norske menn og optimalt sett ha minst 2, helst flere barn? I hvor stor detalj ville du styrt menneskers privatliv dersom du fikk muligheten?

Så lenge vi har stabilitet i befolkningen er jeg fornøyd, m.a.o at det fødes nok barn i Norge (alle barn som født i Norge uavhengig av bakgrunn). For meg er det bedre at det fødes barn med innvandrerbakgrunn som ikke har ekstreme holdninger (religiøse/politiske holdning) i forhold til å importere flere vestlige borgere.

I Kina syns jeg det er greit med ettbarnspolitikken, da dette fører til stabilitet i befolkningen på sikt.

Målet er stabilitet i befolkningen.

Lenke til kommentar

Stabilitet i befolkningstall? Du vet befolkningstallet har økt noe jævelig de siste hundreårene? Så hvilken type stabilitet er det du er ute etter, og eventuelt hvorfor er en nedgang negativt?

Eller stabilitet i forholdet norske/utenlandske?

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Er vi ustabile, eller på vei til å bli det? Er bare nysgjerrig på hva det tilsynelatende problemet er, og hvor proporsjonalt det er i forhold til dine uttalelser om saken. Ekstreme holdninger blir man ikke kvitt uansett. Du virket jo til å ha ganske ekstreme holdninger selv for bare et par innlegg tilbake, men nå er vel misforståelsen rettet.

Lenke til kommentar

Er vi ustabile, eller på vei til å bli det? Er bare nysgjerrig på hva det tilsynelatende problemet er, og hvor proporsjonalt det er i forhold til dine uttalelser om saken. Ekstreme holdninger blir man ikke kvitt uansett. Du virket jo til å ha ganske ekstreme holdninger selv for bare et par innlegg tilbake, men nå er vel misforståelsen rettet.

Dersom trenden med å få færre barn fortsetter, får vi ustabil befolkning. Der antall fastboende arbeidstakere (født i Norge) ikke klarer å betale for pensjonistene og andre ytelser. I tillegg mangler vi arbeidskraft (få barn ble født for en del år tilbake), og derfor må vi importere fra utlandet. Ved å importere folk (ikke født i Norge) fra utlandet, frafaller "den norske kulturen" fra samfunnet. Det finnes sikkert mange konsekvenser av dette, og nå er ikke jeg ekspert på dette området.

Jeg har lyst til å jobbe når jeg er 80 år pga. at vi ikke har bærekraftig befolkning (altså lav fødelsrate).

Endret av Fighterfriend
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Den norske kulturen", om du mener en statisk ting, er allerede død for kultur endrer seg hele tiden. Jeg vil heller at vi som befolkning skal fokusere på gode verdier, og ikke norske verdier. Men siden når ble det enkeltkvinners ansvar å sørge for befolkningens pensjonspenger? Dersom vi får en gradvis synkende befolkning, eller vekstfaktor lik null, så vil jo problemet løse seg over tid. Det at folk fødte mer før er da ikke denne generasjonens personlige problem. For å snu bordet litt så kan man vel spå stadig mer automatiserte oppgaver i samfunnet generelt. Færre arbeidsplasser til fordel for billigere og mer effektiv drift. En befolkningsnedgang vil da være fordelaktig, hvis ikke må man jo betale kåte forfedres mange pensjonerte avkom samt en haug med arbeidsledige på toppen.

Jeg har ikke stor tro på slik detaljstyring dessverre, samfunn dukker under og står opp på andre vis, vi kommer nok ikke til å være forskjellige skal man se historisk på det. Men mer helhetlig sett så tror jeg at demografisk utvikling av nødvendighet må få lov til å "ordne" seg selv. Noe annet vil kreve høy detaljstyring, tvang og et totalitært regime, noe hvert fall ikke jeg ønsker å være medlem i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke løse det på noen som helst måte. Verden er ikke ment til å vare for evig, ingen land eller befolkninger heller. Hvis fødselsraten synker så får vi heller jobbe mot å bli enda mer attraktive for vestlig innvandring.

Hjemmekontor er uaktuelt. Høres ekstremt kjedelig ut. Det blir jo det samme som å gå hjemme uten mening hver dag. Da må mannen eventuelt ha hjemmekontor. Tviler på at jeg noengang finner en mann som ønsker å ha hovedansvaret for hjem og barn :rofl:

I fattige land er fødselsraten høy fordi folk ikke har det godt. Kvinner blir tving av religion, samfunn og kultur til å være hjemmeværende og få barn, mens menn får ta utdanning, jobbe og får leve livet slik de vil. I tillegg der det er fattig får folk mange barn i håp om at minst ett skal overleve og forsørge dem. Selv håper jeg at alle land blir rike nok og vestlige slik at kvinner kan velge selv. Da skal man se at fødselsraten går ned der også. Det at fødselsraten går ned der kvinner er likestilt menn viser kanskje at noen kvinner egentlig ikke synes barn er så viktig, og at man derfor ikke bør forsøke å endre på dette. Alle må kunne bestemme selv.

Det har du rett i Hannah. Det er ikke kvinners jobb å bekjempe en ideologi. Det er mannens jobb. Gjennom historien har det alltid vært mannens jobb å bekjempe ideologier og trusler utenfra. At etniske nordmenn forsvinner i framtiden er konsekvensen av norske menn og ikke kvinner. Det er også mannens ansvar å sjekke opp kvinner og ikke omvendt.

Romerriket kollapset på grunn av mannens udugelighet til å bekjempe trusselen fra barbariske stammer. Det var ikke kvinnens ansvar i romerriket i det hele tatt. Så derfor er det helt naturlig at en sivilisasjon eller etnisitet forsvinner når mannen slutter å ta ansvar for sin nasjon. At Norge har lav fødselsrate. Det mannens skyld at han ikke vil forplikte seg til en kvinne, men vil heller ha sex med flere kvinner uten å få barn. Mannen foretrekker nytelse foran forpliktelse.

Det er en grunn til at mottoet Konge og fedreland eksisterer. Ikke Dronning og fedreland. Hver gang vi feirer monarkiet så feirer vi kongen. Og det har hele tiden vært mannens ansvar å beskytte sitt rike. Så derfor synes jeg det blir så feil å skylde på kvinnen. Fordi det hele tiden har vært mannens ansvar å beskytte sin nasjon.

Når det gjelder Islam. Det er hankjønn og det mannlige kjønn som kriger for islam og ikke kvinner. Overalt i det muslimske verden er det bare hankjønn som dør i krig.

Riket til det greske Macedonia falt. Fordi Alexander gav sine generaler et udugelig svar. Han sa at den sterkeste generalen skulle arve tronen. Dette førte til borgerkrig og kollaps etter at Alexander den store døde. Alle sivilisasjoner som har kollapset. Er konsekvensene av mannens udugelighet.

Når det gjelder dokumentarer. Jeg finner det bare på youtube søk :D

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å? Etter hva jeg har skjønt av media (aviser/etc) så går utviklingen dit hen at vestlige kvinner føder færre og færre barn i snitt. Da går det vel i den retningen? Uten innflytting tror jeg vi (Norge) sågar allerede er der. Veldig stor vekt på tror dog.

Det er cause/effect, men fortsatt ikke noe svar. Hvorfor er det viktig å oppretteholde dagens befolkningstall?

Jeg ser ikke helt hvor jeg har hverken sagt eller hintet til at det er viktig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hei!

Jeg ble sjokkert at jeg hørt at det er flere etniske norske kvinner som ikke ønsker barn. Løsningen blir å ta imot flere flyktninger - eller at flere norske kvinner føder flere barn. 

Hva tenker dere om det? Hvordan skal vi hindre barnemangelen i Norge (det blir færre etniske norske for hvert år)?

Jeg foreslår at vi henter inn flere flyktninger, og barn fra U-land (jeg er ikke akkurat innvandrere vennlig for å si det slik, men Norge kan ikke bli ingen-mannsland om en del år). 

Sry dude, men her har du faktisk også en etnisk norsk mann som ikke ønsker unger. Jeg vil bruke tiden min på denne planeten til andre ting enn å se etter en unge i 25+ år,,,,

Lenke til kommentar

Er man ikke en perfekt person, kan man som forelder når som helst miste sitt privatliv til Barnevernet. Og en må leve med trusler og ordrer fra dem til barna blir 18 år. Dersom barna ikke allerede er tvangsflyttet.

Dette hjelper sikkert ikke på barnefødslene.

Eller, en del kvinner med diagnose blir truet til å søke om abort. Dette hjelper sikkert ikke.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg ble sjokkert at jeg hørt at det er flere etniske norske kvinner som ikke ønsker barn. Løsningen blir å ta imot flere flyktninger - eller at flere norske kvinner føder flere barn. 

Hva tenker dere om det? Hvordan skal vi hindre barnemangelen i Norge (det blir færre etniske norske for hvert år)?

Jeg foreslår at vi henter inn flere flyktninger, og barn fra U-land (jeg er ikke akkurat innvandrere vennlig for å si det slik, men Norge kan ikke bli ingen-mannsland om en del år). 

Sry dude, men her har du faktisk også en etnisk norsk mann som ikke ønsker unger. Jeg vil bruke tiden min på denne planeten til andre ting enn å se etter en unge i 25+ år,,,,

Det er få som bryr seg om menn vil ha barn eller ikke. Dette er fordi det er kun kvinner som kan føde barn. Så lenge vi har menn som liker å lage barn med forskjellige kvinner som vil ha barn så er problemet løst. Foreldrebidraget blir vel stort på denne mannen :p

Lenke til kommentar

Kan vi ikke vente til vi har et eneste år med nedgang i antall folk, før vi bekymrer oss om at vi må produsere enda flere konsumenter?

Ikke nødvendig å produsere mer. Vi bare importere flere konsumenter fra midtøsten og afrika.

Afrika og midtøsten produserer og eksportere. Vi i Norge og Europa mangler varer og importerer.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Kan vi ikke vente til vi har et eneste år med nedgang i antall folk, før vi bekymrer oss om at vi må produsere enda flere konsumenter?

Ikke nødvendig å produsere mer. Vi bare importere flere konsumenter fra midtøsten og afrika.

Afrika og midtøsten produserer og eksportere. Vi i Norge og Europa mangler varer og importerer.

Da forsvinner norske verdier.

Lenke til kommentar

Da forsvinner norske verdier.

Norske verdier er allerede død i 2015. Det er kun Iphone/Ipod/Justin Bieber og alt av amerikansk kultur som gjelder her i Norge. Amerikansk kultur er bra og norsk kultur er død. Husk at Amerikansk kultur var opprinnelig multikulturelt i sin oppstartsfase. Norge følger jo bare USA så det er helt naturlig at norsk kultur dør ut. USA har problemer med Mexico. Europa har problemer med Afrika og midtøsten. Asia har det helt topp forresten.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Norske verdier er allerede død i 2015. Det er kun Iphone/Ipod/Justin Bieber og alt av amerikansk kultur som gjelder her i Norge. Amerikansk kultur er bra og norsk kultur er død. Husk at Amerikansk kultur var opprinnelig multikulturelt i sin oppstartsfase. Norge følger jo bare USA så det er helt naturlig at norsk kultur dør ut. USA har problemer med Mexico. Europa har problemer med Afrika og midtøsten. Asia har det helt topp forresten.

Mener du hele Asia, eller bare deler av Asia?

Endret av Fighterfriend
Lenke til kommentar

Mener du hele Asia, eller bare deler av Asia?

Det finnes jo mange demokratiske nasjoner med menneskerettigher i Asia

• Bangladesh
  • Bhutan
  • Cambodia
  • India
  • Indonesia
  • Japan
  • Sør Korea
  • Malaysia
  • Maldives
  • Mongolia
  • Nepal
  • Fillippin
  • Singapore
  • Sri Lanka
  • Timor-Leste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke ønsket barn jeg heller. Jeg er en mann på nå 36 år som har hatt et fantastisk liv så langt med dataspilling, sydenturer, trening, reiser og være med venner. I voksen alder har jeg blitt sammen med ei dame som nå snart har voksne barn.

Jeg tror imidlertid at mange har misforstått det å få barn. Noen skjemmer barn såpass mye bort at det blir små tyranner som skal ha oppmerksomhet, tid, materielle ting m.m. Her er det opp til hver enkelt forelder å sette en standard og lære barna sine de gode verdiene i livet.

For meg er dette positivt, men det finnes grenser. Det er flere som får barn når de er eldre 35+ i forhold til 16-åringer. Her snakker vi om de som ikke vil ha barn ufrivillig og hva som er konsekvens av det for samfunnet.

For meg er det flere ting som gjør at jeg ikke ønsker å få barn.

1. Min religiøse overbevisning og indre kall har vært at jeg ikke skal ha barn. Dette er et kall jeg alltid har hatt med meg.

2. Min genetikk tilsier at om jeg hadde født barn hadde jeg fått barn med diverse allergier, dårlige syn.

3. Tid - Jeg orker ikke å bruke så mye tid på andre mennesker som det man må dersom man får barn. Jeg arbeider selv innen helsevesenet og her får jeg mer enn nok utløp for å gi omsorg og knytte relasjoner til mennesker.

At noen blir provosert av dette viser bare hvor lite tolerante folk er på tross av at vi er i 2015. Og angående befolkningen i Norge, så skader det ikke å ha en befolkningsreduksjon heller.

Lenke til kommentar

For meg er det flere ting som gjør at jeg ikke ønsker å få barn.

1. Min religiøse overbevisning og indre kall har vært at jeg ikke skal ha barn. Dette er et kall jeg alltid har hatt med meg.

2. Min genetikk tilsier at om jeg hadde født barn hadde jeg fått barn med diverse allergier, dårlige syn.

3. Tid - Jeg orker ikke å bruke så mye tid på andre mennesker som det man må dersom man får barn. Jeg arbeider selv innen helsevesenet og her får jeg mer enn nok utløp for å gi omsorg og knytte relasjoner til mennesker.

At noen blir provosert av dette viser bare hvor lite tolerante folk er på tross av at vi er i 2015. Og angående befolkningen i Norge, så skader det ikke å ha en befolkningsreduksjon heller.

Befolkningen i Norge øker og øker. Den reduseres ikke :) Befolkningen bare vokser og vokser.

Hvis folk i Norge ikke vil ha barn. Importerer vi bare barn fra fattige nasjoner. Ikke noe problem dette her :xmas:

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...