Larzen_91 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg blir så provosert når jeg hører at folk ikke vil ha barn. Hvorfor det egentlig? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. august 2015 Forfatter Del Skrevet 15. august 2015 Jeg blir så provosert når jeg hører at folk ikke vil ha barn. Hvorfor det egentlig? Setningen er nå tatt ut av kontekst. Det er derfor meningsløst å svare på den nå. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ønsker ikke barn. Vil heller jobbe, reise og jobbe mer. For det første virker det veldig uattraktivt å måtte ta fødselspermisjon. Man mister altså veldig mye tid på å være hjemme, noe jeg ikke er interessert i. Høres alt for kjedelig ut å måtte være hjemme. Derimot kunne jeg kanskje vurdert barn hvis mannen tok all permisjon, og tok ansvar for å møte opp på foreldremøte, dra hjem tidligere fra jobb for å hente/frakte barna rundt osv. Men aller helst ønsker jeg å fokusere på jobb og utdannelse. Selv synes jeg ikke kvinner skal kunne måtte ha et ansvar for å "opprettholde befolkningen". Kvinner er ikke fødemaskiner og må selv kunne få bestemme hvordan de vil leve livet sitt og fokusere på karriere og andre ting, slik som menn kan. For meg er dette en ikke-sak. For jeg spørre deg noen spørsmål - ikke ta det personlig: - Dersom hver 4.kvinne (etniske norske) i Norge ikke har barn. Hvordan vil du løse det? Den etniske norske befolkningen blir borte etter en periode. Av de som har barn, så har dem 1 eller 2 som regel. - Jeg forstår at du ikke ønsker barn, men nå er Norge kåret til verdens beste land for mødre. Det er ingen land i verden som gir 10 måneder lønn (100 %) for det. - Dersom du ikke har tid til å ha barn, så han man finne på en ordning for det også. Ingen som krever at du skal være barnet 24/7. Hjemmekontor er vanlig. - Jeg blir så provosert når jeg hører at folk ikke vil ha barn. Det er flere land, der barn har det dårlig - skulle ønske Norge ble et U-land igjen. Hva tenker du om følgende løsning: - Ta imot enda flere flyktninger - Kvinner i Norge (både etniske og innvandrere) får høyere utbetaling for hvert barn de føder. Hvorfor det egentlig? Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 For en idiotisk ikke-sak/artikkel. Skal de lage en follow-up med jenter/damer som ønsker seg maaange barn og da? Men må si jeg lo godt av denne: "Allerede da hun var fem-seks år gammel, var Fossli sikker på at hun aldri ville ha barn." 4 Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg har ikke ønsket barn jeg heller. Jeg er en mann på nå 36 år som har hatt et fantastisk liv så langt med dataspilling, sydenturer, trening, reiser og være med venner. I voksen alder har jeg blitt sammen med ei dame som nå snart har voksne barn.Jeg tror imidlertid at mange har misforstått det å få barn. Noen skjemmer barn såpass mye bort at det blir små tyranner som skal ha oppmerksomhet, tid, materielle ting m.m. Her er det opp til hver enkelt forelder å sette en standard og lære barna sine de gode verdiene i livet. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. august 2015 Forfatter Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ønsker ikke barn. Vil heller jobbe, reise og jobbe mer. For det første virker det veldig uattraktivt å måtte ta fødselspermisjon. Man mister altså veldig mye tid på å være hjemme, noe jeg ikke er interessert i. Høres alt for kjedelig ut å måtte være hjemme. Derimot kunne jeg kanskje vurdert barn hvis mannen tok all permisjon, og tok ansvar for å møte opp på foreldremøte, dra hjem tidligere fra jobb for å hente/frakte barna rundt osv. Men aller helst ønsker jeg å fokusere på jobb og utdannelse. Selv synes jeg ikke kvinner skal kunne måtte ha et ansvar for å "opprettholde befolkningen". Kvinner er ikke fødemaskiner og må selv kunne få bestemme hvordan de vil leve livet sitt og fokusere på karriere og andre ting, slik som menn kan. For meg er dette en ikke-sak. For jeg spørre deg noen spørsmål - ikke ta det personlig: - Dersom hver 4.kvinne (etniske norske) i Norge ikke har barn. Hvordan vil du løse det? Den etniske norske befolkningen blir borte etter en periode. Av de som har barn, så har dem 1 eller 2 som regel. - Jeg forstår at du ikke ønsker barn, men nå er Norge kåret til verdens beste land for mødre. Det er ingen land i verden som gir 10 måneder lønn (100 %) for det. - Dersom du ikke har tid til å ha barn, så han man finne på en ordning for det også. Ingen som krever at du skal være barnet 24/7. Hjemmekontor er vanlig. - Jeg blir så provosert når jeg hører at folk ikke vil ha barn. Det er flere land, der barn har det dårlig - skulle ønske Norge ble et U-land igjen. Hva tenker du om følgende løsning: - Ta imot enda flere flyktninger - Kvinner i Norge (både etniske og innvandrere) får høyere utbetaling for hvert barn de føder. Hvorfor det egentlig? Barn er et vidunderverk som i mitt syn er noe enhver kvinne må ha, og det at noen kvinner gir inntrykk for at det er noe forferdelig å ha barn (og syns synd på de som har barn pga. de har lite fritid etc.) gjør at jeg blir provosert. I verste fall skal man ikke sammenligne en hund med barn, hund gir deg ikke de samme verdiene som ett menneske kan gi deg. Jeg syns hannah (se innlegg) svarte gjort for seg selv, men det gjør de ikke i artikkelen Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Jeg ønsker ikke barn. Vil heller jobbe, reise og jobbe mer. For det første virker det veldig uattraktivt å måtte ta fødselspermisjon. Man mister altså veldig mye tid på å være hjemme, noe jeg ikke er interessert i. Høres alt for kjedelig ut å måtte være hjemme. Derimot kunne jeg kanskje vurdert barn hvis mannen tok all permisjon, og tok ansvar for å møte opp på foreldremøte, dra hjem tidligere fra jobb for å hente/frakte barna rundt osv. Men aller helst ønsker jeg å fokusere på jobb og utdannelse. Selv synes jeg ikke kvinner skal kunne måtte ha et ansvar for å "opprettholde befolkningen". Kvinner er ikke fødemaskiner og må selv kunne få bestemme hvordan de vil leve livet sitt og fokusere på karriere og andre ting, slik som menn kan. For meg er dette en ikke-sak. For jeg spørre deg noen spørsmål - ikke ta det personlig: - Dersom hver 4.kvinne (etniske norske) i Norge ikke har barn. Hvordan vil du løse det? Den etniske norske befolkningen blir borte etter en periode. Av de som har barn, så har dem 1 eller 2 som regel. - Jeg forstår at du ikke ønsker barn, men nå er Norge kåret til verdens beste land for mødre. Det er ingen land i verden som gir 10 måneder lønn (100 %) for det. - Dersom du ikke har tid til å ha barn, så han man finne på en ordning for det også. Ingen som krever at du skal være barnet 24/7. Hjemmekontor er vanlig. - Jeg blir så provosert når jeg hører at folk ikke vil ha barn. Det er flere land, der barn har det dårlig - skulle ønske Norge ble et U-land igjen. Hva tenker du om følgende løsning: - Ta imot enda flere flyktninger - Kvinner i Norge (både etniske og innvandrere) får høyere utbetaling for hvert barn de føder. Hvorfor det egentlig? Barn er et vidunderverk som i mitt syn er noe enhver kvinne må ha, og det at noen kvinner gir inntrykk for at det er noe forferdelig å ha barn (og syns synd på de som har barn pga. de har lite fritid etc.) gjør at jeg blir provosert. I verste fall skal man ikke sammenligne en hund med barn, hund gir deg ikke de samme verdiene som ett menneske kan gi deg. Jeg syns hannah (se innlegg) svarte gjort for seg selv, men det gjør de ikke i artikkelen Hvorfor det? Ønsker du å pålegge kvinner å føde? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. august 2015 Forfatter Del Skrevet 15. august 2015 Jeg har ikke ønsket barn jeg heller. Jeg er en mann på nå 36 år som har hatt et fantastisk liv så langt med dataspilling, sydenturer, trening, reiser og være med venner. I voksen alder har jeg blitt sammen med ei dame som nå snart har voksne barn. Jeg tror imidlertid at mange har misforstått det å få barn. Noen skjemmer barn såpass mye bort at det blir små tyranner som skal ha oppmerksomhet, tid, materielle ting m.m. Her er det opp til hver enkelt forelder å sette en standard og lære barna sine de gode verdiene i livet. For meg er dette positivt, men det finnes grenser. Det er flere som får barn når de er eldre 35+ i forhold til 16-åringer. Her snakker vi om de som ikke vil ha barn ufrivillig og hva som er konsekvens av det for samfunnet. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Tror du mener frivillig, og ikke ufrivillig. Dersom du blir provosert av de som ikke kan få barn av ufrivillge årsaker vet jeg ikke hva jeg skal si. Men, uansett. Det viktige ordet er jo nettopp frivillig. Mener du farskap/morskap skal være basert på frivillighet, eller skal det være en slags kvote man er nødt til å møte i løp av livet? Skal denne kvoten i så fall opprettholdes ved lov? Ja, dersom det ikke skal baseres på frivillighet må man vel det. Hva gir deg eller noen andre rett til å diktere andres personlige liv i en så stor grad? Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. august 2015 Forfatter Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Hvorfor det? Ønsker du å pålegge kvinner å føde? Det er en grunn til at jeg satt "må" i kursiv, men jeg oppfordrer enhver kvinne til å ha barn før de oppfyller en viss alder. Jeg vil ikke pålegge kvinner til å føde, men oppfordrer dem til å gjøre det. Det er to forskjellige ting. Hvordan vil du løse barnemangelen i Norge? Mitt forslag er å hente flere utenlandske borgere, både fra vestlige og ikke-vestlige land. Eksempelvis er dette er en måte å straffe pensjonister som ikke har barn. Endret 15. august 2015 av Fighterfriend 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 (endret) 1. Kanskje du skal gjøre deg forstått skikkelig da, i stedet for å skrive ting i kursiv og forvente at man skal tolke seg frem til hva du mener. Kursiv brukes gjerne for å understeke noe, ikke at det får en helt annen betydning. 2. Barnemangelen du snakker om finnes ikke, og vil aldri oppstå. Endret 15. august 2015 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Veldig totalitære vibber jeg kjenner egentlig.. Du ønsker å straffe de som er barnløse? Hva med de som er ufrivillig barnløse aka sterile? Aseksuelle? Dersom man ikke i løpet av sitt liv har fruktbar seksuelt samleie skal man straffes økonomisk? Hva om barnet ikke klarer seg selv og trenger mye helsetjeneste/oppfølging? Skal man da straffes dobbelt? Virkelig mange spørsmål som reiser seg med slike forslag, og dette var bare de som datt i hodet på meg nå. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. august 2015 Forfatter Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Veldig totalitære vibber jeg kjenner egentlig.. Du ønsker å straffe de som er barnløse? Hva med de som er ufrivillig barnløse aka sterile? Aseksuelle? Dersom man ikke i løpet av sitt liv har fruktbar seksuelt samleie skal man straffes økonomisk? Hva om barnet ikke klarer seg selv og trenger mye helsetjeneste/oppfølging? Skal man da straffes dobbelt? Virkelig mange spørsmål som reiser seg med slike forslag, og dette var bare de som datt i hodet på meg nå. Jeg har ikke sagt jeg vil straffe, men viste det et eksempel hvordan blir kvinner straffet for det i Tyskland. Jeg vil heller snu om på det og si det slik: Kvinner som føder flere barn skal bli belønnet enda mer i forhold til idag. Dette blir vel en pris samfunnet må betale. 1. Kanskje du skal gjøre deg forstått skikkelig da, i stedet for å skrive ting i kursiv og forvente at man skal tolke seg frem til hva du mener. Kursiv brukes gjerne for å understeke noe, ikke at det får en helt annen betydning. 2. Barnemangelen du snakker om finnes ikke, og vil aldri oppstå. Beklager for mine dårlige formuleringer. Norske kvinner føder for lite barn i Norge. Endret 15. august 2015 av Fighterfriend Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 2. Barnemangelen du snakker om finnes ikke, og vil aldri oppstå. Å? Etter hva jeg har skjønt av media (aviser/etc) så går utviklingen dit hen at vestlige kvinner føder færre og færre barn i snitt. Da går det vel i den retningen? Uten innflytting tror jeg vi (Norge) sågar allerede er der. Veldig stor vekt på tror dog. 3 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Å? Etter hva jeg har skjønt av media (aviser/etc) så går utviklingen dit hen at vestlige kvinner føder færre og færre barn i snitt. Da går det vel i den retningen? Uten innflytting tror jeg vi (Norge) sågar allerede er der. Veldig stor vekt på tror dog. Det er cause/effect, men fortsatt ikke noe svar. Hvorfor er det viktig å oppretteholde dagens befolkningstall? Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Veldig totalitære vibber jeg kjenner egentlig.. Du ønsker å straffe de som er barnløse? Hva med de som er ufrivillig barnløse aka sterile? Aseksuelle? Dersom man ikke i løpet av sitt liv har fruktbar seksuelt samleie skal man straffes økonomisk? Hva om barnet ikke klarer seg selv og trenger mye helsetjeneste/oppfølging? Skal man da straffes dobbelt? Virkelig mange spørsmål som reiser seg med slike forslag, og dette var bare de som datt i hodet på meg nå. Jeg har ikke sagt jeg vil straffe, men viste det et eksempel hvordan blir kvinner straffet for det i Tyskland. Jeg vil heller snu om på det og si det slik: Kvinner som føder flere barn skal bli belønnet enda mer i forhold til idag. Dette blir vel en pris samfunnet må betale. Ja vel. Hvorfor handler det om kvinner, dog? Burde ikke menn som blir fedre belønnes også? Også har vi jo det som jeg nevnte med langvarig/permanent pleietrengende barn. Dersom man føder disse, en økonomisk sett ren ballast på samfunnet, skal man da miste sin belønning? Lenke til kommentar
Hannah00 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Dere som mener kvinner må føde barn uansett. Hvis dere er menn, og ny teknologi hadde kommet der menn kunne føde. Hadde dere gitt opp forfremmelse, jobbet mindre, og redusert alt i livet deres for å få barn med en gang. Bare for å støtte befolkningen i landet dere bodde i? Uansett hvilken livssituasjon dere hadde og hva dere ønsket ut av livet? Dere hadde gitt det opp på dagen, ikke fordi dere ønsket barn, men fordi noen er redd for at muslimer skal ta over verden/norge falle sammen (sett inn passende teori)? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Dere som mener kvinner må føde barn uansett. Hvis dere er menn, og ny teknologi hadde kommet der menn kunne føde. Hadde dere gitt opp forfremmelse, jobbet mindre, og redusert alt i livet deres for å få barn med en gang. Bare for å støtte befolkningen i landet dere bodde i? Uansett hvilken livssituasjon dere hadde og hva dere ønsket ut av livet? Dere hadde gitt det opp på dagen, ikke fordi dere ønsket barn, men fordi noen er redd for at muslimer skal ta over verden/norge falle sammen (sett inn passende teori)? En dag kommer vi så langt at barn vil dyrkes, på bestilling, i en kunstig livmor. Jeg gleder meg på både menn og kvinners vegne. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 For ikke å snakke om at et par dager på radio har det vært snakk om at ny forskning viser at man er mer ulykkelig etter å ha fått barn enn det man er før. Så jeg er enig med Hannah (så vidt jeg vet) og situasjonen kan ikke være noe annerledes enn det den er nå. Folk får bestemme selv om de vil ha unger eller ei, og for hvilke som helst grunner eller ei de vil. Et lite hint: en person som har tatt et oppegående valg om å ikke bli forelder ville sannsynligvis ikke være en god forelder uansett. Om noen sier at de har visst at de vil være barnløse fra de selv var barn er irrelevant, så lenge de fortsatt holder ved at de ikke vil ha barn. Som mange andre sier: man blåser opp et non-problem. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 15. august 2015 Forfatter Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Veldig totalitære vibber jeg kjenner egentlig.. Du ønsker å straffe de som er barnløse? Hva med de som er ufrivillig barnløse aka sterile? Aseksuelle? Dersom man ikke i løpet av sitt liv har fruktbar seksuelt samleie skal man straffes økonomisk? Hva om barnet ikke klarer seg selv og trenger mye helsetjeneste/oppfølging? Skal man da straffes dobbelt? Virkelig mange spørsmål som reiser seg med slike forslag, og dette var bare de som datt i hodet på meg nå. Jeg har ikke sagt jeg vil straffe, men viste det et eksempel hvordan blir kvinner straffet for det i Tyskland. Jeg vil heller snu om på det og si det slik: Kvinner som føder flere barn skal bli belønnet enda mer i forhold til idag. Dette blir vel en pris samfunnet må betale. Ja vel. Hvorfor handler det om kvinner, dog? Burde ikke menn som blir fedre belønnes også? Også har vi jo det som jeg nevnte med langvarig/permanent pleietrengende barn. Dersom man føder disse, en økonomisk sett ren ballast på samfunnet, skal man da miste sin belønning? Vi følger dagens lovverk, men kvinner som har barn skal få det mer økonomisk gunstig i forhold til idag (når gjelder menn; så har jeg ikke noe mening om det; følg dagens lovverk). Kostnadene dekkes av samfunnet. Endret 15. august 2015 av Fighterfriend Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå