Gå til innhold

Etniske norske kvinner vil IKKE ha barn!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ble sjokkert at jeg hørt at det er flere etniske norske kvinner som ikke ønsker barn. Løsningen blir å ta imot flere flyktninger - eller at flere norske kvinner føder flere barn. 

Hva tenker dere om det? Hvordan skal vi hindre barnemangelen i Norge (det blir færre etniske norske for hvert år)?

Jeg foreslår at vi henter inn flere flyktninger, og barn fra U-land (jeg er ikke akkurat innvandrere vennlig for å si det slik, men Norge kan ikke bli ingen-mannsland om en del år). 

Endret av Fighterfriend
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg ble sjokkert at jeg hørt at det er flere etniske norske kvinner som ikke ønsker barn. Løsningen blir å ta imot flere flyktninger - eller at flere norske kvinner føder flere barn. 

Hva tenker dere om det?

Sånn er utviklingen, flere av de store insentivene til å få barn er borte i et utviklet samfunn, som tilsier at hvis hele verden hadde god standard hadde vi ikke hatt store befolkningsproblemer som vi ser allerede.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette kalles likestilling og skjer i alle nasjoner som har demokrati. Til og med i Sør-Korea og Japan.

Jeg anbefaler denne videoen. Det skjer overalt hvor det eksisterer demokrati. På grunn av likestilling og kvinner kan ta vare på seg selv. Trenger ikke lenger å være avhengelig av mannens inntekt.

Demokrati = likestilling og færre barn.

Korea

Japan

https://www.youtube.com/watch?v=FH0GNdjvWXQ

Vi dreper oss selv. Gaddaffi hadde rett.

UmfzoZa.jpg

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke barn. Vil heller jobbe, reise og jobbe mer. For det første virker det veldig uattraktivt å måtte ta fødselspermisjon. Man mister altså veldig mye tid på å være hjemme, noe jeg ikke er interessert i. Høres alt for kjedelig ut å måtte være hjemme. Derimot kunne jeg kanskje vurdert barn hvis mannen tok all permisjon, og tok ansvar for å møte opp på foreldremøte, dra hjem tidligere fra jobb for å hente/frakte barna rundt osv.

Men aller helst ønsker jeg å fokusere på jobb og utdannelse. Selv synes jeg ikke kvinner skal kunne måtte ha et ansvar for å "opprettholde befolkningen". Kvinner er ikke fødemaskiner og må selv kunne få bestemme hvordan de vil leve livet sitt og fokusere på karriere og andre ting, slik som menn kan. For meg er dette en ikke-sak. :wee:

Endret av Hannah00
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke barn. Vil heller jobbe, reise og jobbe mer. For det første virker det veldig uattraktivt å måtte ta fødselspermisjon. Man mister altså veldig mye tid på å være hjemme, noe jeg ikke er interessert i. Høres alt for kjedelig ut å måtte være hjemme. Derimot kunne jeg kanskje vurdert barn hvis mannen tok all permisjon, og tok ansvar for å møte opp på foreldremøte, dra hjem tidligere fra jobb for å hente/frakte barna rundt osv.

Men aller helst ønsker jeg å fokusere på jobb og utdannelse. Selv synes jeg ikke kvinner skal kunne måtte ha et ansvar for å "opprettholde befolkningen". Kvinner er ikke fødemaskiner og må selv kunne få bestemme hvordan de vil leve livet sitt og fokusere på karriere og andre ting, slik som menn kan. For meg er dette en ikke-sak. :wee:

Altfor kjedelig å være hjemme og skifte bleier 7-10 ganger i døgnet. Babyen er en avføringsmaskin som trenger mye bleieskift. Baby er veldig søt, men fy faen. Den bleieskiftingen :) Mange kvinner steriliserer seg. Likestilling og hele pakken. Det er helt greit!

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For jeg spørre deg noen spørsmål - ikke ta det personlig:

- Dersom hver 4.kvinne (etniske norske) i Norge ikke har barn. Hvordan vil du løse det? Den etniske norske befolkningen blir borte etter en periode. Av de som har barn, så har dem 1 eller 2 som regel. 

- Jeg forstår at du ikke ønsker barn, men nå er Norge kåret til verdens beste land for mødre. Det er ingen land i verden som gir 10 måneder lønn (100 %) for det.

- Dersom du ikke har tid til å ha barn, så han man finne på en ordning for det også. Ingen som krever at du skal være barnet 24/7. Hjemmekontor er vanlig.

- Jeg blir så provosert når jeg hører at folk ikke vil ha barn. Det er flere land, der barn har det dårlig - skulle ønske Norge ble et U-land igjen. 

Hva tenker du om følgende løsning:

- Ta imot enda flere flyktninger

- Kvinner i Norge (både etniske og innvandrere) får høyere utbetaling for hvert barn de føder.

Lenke til kommentar

Altfor kjedelig å være hjemme og skifte bleier 7-10 ganger i døgnet. Babyen er en avføringsmaskin som trenger mye bleieskift. Baby er veldig søt, men fy faen. Den bleieskiftingen :)

Det er sant. I tillegg får man høyt fravær fra jobb pga. syke barn eller planleggingsdag i barnehagen/skole for å nevne noen få ting. Selv vil jeg gjerne få en jobb som blir mer en livsstil enn en jobb. Så for meg passer ikke barn inn. Men for alt jeg vet, kan det være jeg blir fosterforeldre i en alder av 50, så man skal aldri si aldri. Men å få barn før det blir nok ikke aktuelt :)

Lenke til kommentar

For deg er det nok en ikke-sak, og du kan bestemme over livet og gjør som du vil, men om muslimene blir i flertall i Europa så er det ikke sikkert at fremtidige kvinner er like heldig som deg og får friheten til å bestemme over sitt eget liv og gjøre som dem vil.

Vet du hvor slitsomt det er å skifte bleier eller. Skifter bleier på Nevøen min 7-11 ganger i døgnet. Rett og slett fordi min storebror skal spille fotball med gutta. Vel han er fotballfreak og i en alder av 37 oppfører han seg fortsatt som en fotballunge. Barn trenger ekstremt mye oppmerksomhet hele tiden. Jeg har passet på barn helt alene i 12 timer. Det er veldig krevende.

Lenke til kommentar

Jeg synes noe av det som er mest synd er at vi har et samfunn hvor det blir sett på av mange som et offer å få barn. Man setter karrieren på vent og risikerer aldri å komme i gang igjen. Husker jeg leste en kronikk på dette for en tid tilbake og tenkte at det å legge til rette for at det blir enda lettere å kombinere karriere og familieliv - for begge kjønn - er nå det vel og bra, men løser vi ikke egentlig feil problem? Det største problemet er at karriere nærmest er blitt obligatorisk.

Men at norske kvinner liksom skal måtte ta ansvar i "kampen mot islam" ved å poppe ut flere unger"? Tøv. 

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

For deg er det nok en ikke-sak, og du kan bestemme over livet og gjør som du vil, men om muslimene blir i flertall i Europa så er det ikke sikkert at fremtidige kvinner er like heldig som deg og får friheten til å bestemme over sitt eget liv og gjøre som dem vil.

Jeg foreslår at vi henter inn ikke-muslimske flyktninger til Norge. Oppfordre ikke-muslimske innvandrere til familiegjenforening når de skal gifte, blant. hente ektefelle fra India, Thailand, Kina, Sri Lanka og europeere etc..  

• Liker 2
Lenke til kommentar

Altfor kjedelig å være hjemme og skifte bleier 7-10 ganger i døgnet. Babyen er en avføringsmaskin som trenger mye bleieskift. Baby er veldig søt, men fy faen. Den bleieskiftingen :)

Det er sant. I tillegg får man høyt fravær fra jobb pga. syke barn eller planleggingsdag i barnehagen/skole for å nevne noen få ting. Selv vil jeg gjerne få en jobb som blir mer en livsstil enn en jobb. Så for meg passer ikke barn inn. Men for alt jeg vet, kan det være jeg blir fosterforeldre i en alder av 50, så man skal aldri si aldri. Men å få barn før det blir nok ikke aktuelt :)

Bare adopter en unge fra Asia i en alder av 50 når du føler behovet for å få barn. Du hjelper dem ut av fattigdom også.

Anbefaler deg å se på denne videoen. Asiatere er kristne og buddhister. Så de er 100% kompatibel med norsk samfunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For jeg spørre deg noen spørsmål - ikke ta det personlig:

- Dersom hver 4.kvinne (etniske norske) i Norge ikke har barn. Hvordan vil du løse det? Den etniske norske befolkningen blir borte etter en periode. Av de som har barn, så har dem 1 eller 2 som regel. 

- Jeg forstår at du ikke ønsker barn, men nå er Norge kåret til verdens beste land for mødre. Det er ingen land i verden som gir 10 måneder lønn (100 %) for det.

- Dersom du ikke har tid til å ha barn, så han man finne på en ordning for det også. Ingen som krever at du skal være barnet 24/7. Hjemmekontor er vanlig.

- Jeg blir så provosert når jeg hører at folk ikke vil ha barn. Det er flere land, der barn har det dårlig - skulle ønske Norge ble et U-land igjen. 

Hva tenker du om følgende løsning:

- Ta imot enda flere flyktninger

- Kvinner i Norge (både etniske og innvandrere) får høyere utbetaling for hvert barn de føder.

Jeg vil ikke løse det på noen som helst måte. Verden er ikke ment til å vare for evig, ingen land eller befolkninger heller. Hvis fødselsraten synker så får vi heller jobbe mot å bli enda mer attraktive for vestlig innvandring.

Hjemmekontor er uaktuelt. Høres ekstremt kjedelig ut. Det blir jo det samme som å gå hjemme uten mening hver dag. Da må mannen eventuelt ha hjemmekontor. Tviler på at jeg noengang finner en mann som ønsker å ha hovedansvaret for hjem og barn :rofl:

I fattige land er fødselsraten høy fordi folk ikke har det godt. Kvinner blir tving av religion, samfunn og kultur til å være hjemmeværende og få barn, mens menn får ta utdanning, jobbe og får leve livet slik de vil. I tillegg der det er fattig får folk mange barn i håp om at minst ett skal overleve og forsørge dem. Selv håper jeg at alle land blir rike nok og vestlige slik at kvinner kan velge selv. Da skal man se at fødselsraten går ned der også. Det at fødselsraten går ned der kvinner er likestilt menn viser kanskje at noen kvinner egentlig ikke synes barn er så viktig, og at man derfor ikke bør forsøke å endre på dette. Alle må kunne bestemme selv.

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar

Hjemmekontor er uaktuelt. Høres ekstremt kjedelig ut. Det blir jo det samme som å gå hjemme uten mening hver dag. Da må mannen eventuelt ha hjemmekontor. Tviler på at jeg noengang finner en mann som ønsker å ha hovedansvaret for hjem og barn :rofl:

Der tar du kraftig feil, det finnes en mann for enhver kvinne som tilpasser seg hennes ønsker. Eksempelvis en mann som sa opp jobben fordi han ville ha mer tid med barna. Kunne du tenke deg å ha en slik mann?

I U-land så har flere utdannende kvinner flere barn enn i forhold til Norge. De har akkurat den samme situasjonen som deg.

Endret av Fighterfriend
Lenke til kommentar

Der tar du kraftig feil, det finnes en mann for enhver kvinne som tilpasser seg hennes ønsker. Eksempelvis en mann som sa opp jobben fordi han ville ha mer tid med barna. Kunne du tenke deg å ha en slik mann?

I U-land så har flere utdannende kvinner flere barn enn i forhold til Norge. De har akkurat den samme situasjonen som deg.

Noen kvinner ønsker ikke barn, mens andre kvinner ønsker haugevis med barn. De er forskjellige, og jeg syns de skal få lov til å velge det selv.

Lenke til kommentar

Bare adopter en unge fra Asia i en alder av 50 når du føler behovet for å få barn. Du hjelper dem ut av fattigdom også.

Anbefaler deg å se på denne videoen. Asiatere er kristne og buddhister. Så de er 100% kompatibel med norsk samfunn.

Det var en veldig interessant dokumentar! Søker du bare opp på google for å finne slike dokumentarer?

Lenke til kommentar

Noen får 6 barn, andre får 0, hva er problemet ditt med de som får 0 egentlig?

Du vil man skal få barn i Norge fordi det er synd på andre barn i andre deler verden? Slående logikk. Hva med å nekte u-land å få barn så de ikke lider heller?

Og slutt å fremstille saken som at ingen norske kvinner vil ha barn.

Endret av Kakeshoma
Lenke til kommentar

Problemet er fortsatt graviditeten. Ønsker ikke å gå 9 mnd. gravid. I verste fall er man dårlig i store deler av graviditeten og får redusert arbeidsevne. Og man må vel strengt tatt ha litt fri for å amme ungen også. Så i praksis kan mye arbeidstid fortsatt falle vekk. Dessuten er ikke et barn det samme som å skaffe seg en hund. Man skal også skape et bånd mellom barn og foreldre,, noe som er vanskelig når man ikke er mye hjemme eller ønsker å fokusere mer på karriere enn på barnet. Ikke alle burde derfor skaffe seg barn. Man kan ikke få barn bare fordi det kan gagne samfunnet 40 år frem i tid. Da er man ganske korttenkt.

Det dummeste man kan gjøre er å få barn hvis man faktisk er i tvil. Jeg vil ikke ende opp som henne for eksempel: www.klikk.no/foreldre/helse/article879398.ece

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...