Gå til innhold

Trener jeg noe mer?

Gef

Anbefalte innlegg

Nå som jeg satser på å OC maskinen min, er det ett par deler som må byttes ut med nye. Jeg har tenkt endel på det, og kommet frem til dette:

Vel, nå til jul skal jeg få meg ett nytt hk. Valget har denne gangen falt på Abit IC7(noen som vil anbefale noe annet, kom med det! har ikke brukt for raid).

Leste for ett par dager siden at Intel skulle slippe sitt nye alderwood chipsett i neste år. Så lurte jeg på om det er noen som vet sånn ca når dette blir sluppet?

Så tenkte jeg...Intel 875P chipsettene vil jo sansynligvis bli billigere da, eller tenker jeg feil?

Må også ha meg ny ram! da tenkte jeg på Geil 2x256MB DDR PC4200 eller OCZ 2x256MB DDR PC4000 . Så lurte jeg på...er det vits i å spytte 300kr mer i PC4000 ram eller blir det bedre å kjøpe GEIL PC4200 ram til 300kr mindre enn OCZ ramen? Tror ikke jeg kommer til å vurdere å kjøpe OCZ PC4200 ram, med tanke på prisen. Nå driter jeg ikke akkurat penger, så jeg vil ikke sløse penger hvis det ikke er vits. Eller om GEIL 2x256MB DDR PC4000 Golden Dragon holder?

Skal også senere, ikke så altfor lenge etter jul, gå for vannkjøling som videre kan oppgraderes til peltièr. Har ikke akkurat den beste kjøleren nå, men jeg venter ivertfall at jeg klarer 3GHz med CPU'en min.

Det som er det store spørsmålet for meg, er om jeg trenger ny PSU til alt dette. Isåfall en Antec strømforsyning, 550W eller en BeQuiet 520W - S1,3. Hvis jeg burde kjøpe ny PSU, lander valget på en av disse.

Trenger jeg ny PSU? Isåfall, hvilken av de to skal jeg velge? er det noen andre PSU'er dere vil anbefale ovenfor disse? Er det noe er jeg mangler for å oppnå det maximale av det jeg kan få til innen overklokking?

Jeg er åpen for alle forslag utenom userriøse forslag!

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...