SteinarN Skrevet 15. august 2015 Rapporter Del Skrevet 15. august 2015 For ei tid siden så installerte jeg flere oppdateringer som har med "Better experience for upgrading to new Windows versions" eller noe sånt som det. Det var et par-tre slike oppdateringer som jeg hadde valgt å skjule da de kom tidligere i år, men som sagt, installerte de for ei stund siden. Etterpå fikk jeg Windows flagget. Men samtidig så vises det nå i oppdateringsloggen, flere ganger om dagen, beskjeden "Oppdatering til Windows 10 Pro mislykkes" uten at jeg har gjort noe for å oppdatere. Jeg kjører W7 på denne pc-en og skal beholde det. Så derfor avinstallerte jeg følgende updates som jeg har funnet ut har med dette å gjøre: kb2952664 kb3068708 Men fortsatt får jeg denne "Failed to update to W10" meldingen. Er det noen andre upodates jeg ikke har fått med meg som jeg må avinstallere? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 15. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Nå har jeg funnet ut mer. Jeg hadde altså avinstallert kb2952664 for noen dager siden, og etterpå lagt den til skjulte oppdateringer for at den ikke skulle installere seg igjen. Men når jeg nå går inn på installerte oppdateringer så er den jammen meg fortsatt installert Jeg prøvde å avinstallere den igjen, så søke etter oppdateringer, men ikke installere noen, sjekke installerte oppdateringer, og der var den igjen. Avinstallere enda en gang, så restarte maskinen, sjekke installerte oppdateringer, og så gud er den fortsatt innstallert. Avinstallerte enda en gang, og nå kom det opp melding om at maskinen måtte restartes, gjorde det, men den pokkers oppdateringen er fortsatt installert. Den vil rett og slett ikke la seg avinnstallere. Endret 15. august 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 15. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2015 Nå prøvde jeg systemgjenoppretting, men hadde bare dato tilbake til den 10 August pga at jeg mistet alle opprettingspunktene før det da jeg måtte legge tilbake et Windows image den datoen, og imaget har tydeligvis ikke beholdt gjenopprettingspunktene. Og 10 August er ikke langt nok tilbake siden kb2952664 fortsatt er der. Jeg antar at den oppdateringen er lastet ned til ei eller annen mappe på maskinen. Kan det hjelpe å fjerne den fra den mappa så den ikke umiddelbart installerer seg igjen? Og hvor finner jeg den mappa i såfall? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 15. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2015 Du verden hva Google kan hjelpe med. Jeg fant denne diskusjonen: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/unable-to-uninstall-update-kb2952664/1c0e8b8a-c79b-4998-b6be-f8134cef4e82?page=4 Det viste seg at jeg hadde hele 13 versjoner av denne oppdateringen installert eller lastet ned. Jeg måtte kjøre Powershell og søke etter og få listet opp alle versjonene. Så avinstallere en og en versjon med Powershell. Så nå er den forbaskede oppdateringen endelig avinstallert ser det ut som Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 15. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Nå ser jeg at jeg fortsatt får den meldingen om mislykket oppgradering til Windows 10 i Windows update. Har dette noe med hva som er installert på maskinen, eller er det noe som WU pusher uavhengig av hva jeg har på maskinen? Er det noen andre som får denne meldingen? Endret 15. august 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 16. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2015 Nå tror jeg at jeg har funnet ut hva som gjør at det hver dag og i tillegg hver gang jeg manuelt søker etter oppdateringer kommer en linje i oppdateringsloggen hvor det står "Oppgrader til Windows 10 Pro>Mislykket". Det virker som det faktisk er en nylig oppdatert WU agent som er ansvarlig for dette. Jeg fant ei innstilling i Group policy under Windows update hvor det er ei innstilling som heter "Turn off the upgrade to the latest version of Windows through Windows Update". Den var ikke konfigurert, men jeg aktiverte den og nå ser det ut til at jeg ikke får den feilmeldingen om mislykket oppdatering lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå