Gå til innhold

hvor mye fps ser jeg på hvis jeg kjøper dette her? gaming pc 10k amd cpu 970 gpu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å ta GTA V som eksempel: Jeg kjører i7-4790K og 2x GTX 980 i SLI. Med NVIDIA optimaliserte settings i 1920x1200 er det eneste som blir satt på Ultra en innstilling som heter Post FX. ALT annet er Very High, og en High.

Poenget mitt? i5-prosessor og GTX 970 er et ABSOLUTT minimum for at det skal se greit nok ut, og selv da kan du se langt etter Ultra-innstillinger.

Lenke til kommentar

Ok, det som IKKE er ultra her er følgende: Reflection Quality og Grass Quality. Texture Quality og Ambient Occulsion står ikke på høyeste innstilling. Videre er Soft Shadows, Frame Scaling Mode og NVIDIA TXAA satt til Off. MSAA og Reflection MSAA er satt til X2.

I det hele tatt en del innstillinger som ikke er makset, til tross for 2x 980 GTX. Når det er sagt, så ser det BRA ut og kjører BRA.

Lenke til kommentar

Ok, det som IKKE er ultra her er følgende: Reflection Quality og Grass Quality. Texture Quality og Ambient Occulsion står ikke på høyeste innstilling. Videre er Soft Shadows, Frame Scaling Mode og NVIDIA TXAA satt til Off. MSAA og Reflection MSAA er satt til X2.

I det hele tatt en del innstillinger som ikke er makset, til tross for 2x 980 GTX. Når det er sagt, så ser det BRA ut og kjører BRA.

Har jo selv 2x 980, de drar GTA V ganske greit på 1440P, ikke vram limit, Dog jeg har slått av ting som trekker grusomt med Fps for no visual improvement. 

Lenke til kommentar

Har jo selv 2x 980, de drar GTA V ganske greit på 1440P, ikke vram limit, Dog jeg har slått av ting som trekker grusomt med Fps for no visual improvement. 

http://imgur.com/v0t218O

hva med dette da+

Lenke til kommentar

Nå er jo GTA V et ekstremt pent spill nesten uansett hvilke instillinger du spiller på.

Men det er mange instillinger som ikke gjør så veldig mye visuelt, men krever en god del å aktivere.

Spiller selv på High instillinger da spillet ikke er særlig morsomt med lav FPS.

Lenke til kommentar

hva anbefaler dere som er innafor budsjettet 10,5k med skjerm?

målet er nye spill på high+ 60+ fps

tenker at hvis jeg går for 380 4 gb så kan jeg hvertfall klare medium på fleste spill og få over 60 fps

Hvis målet ditt er high med stabil 60 fps så bør du ha minimum i5 overklokket og 970.

High/Ultra krever vanvittig mye mer av hardware enn medium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...