Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Hva er min MacBook Pro verdt?

Anbefalte innlegg

Hei.

Skulle gjerne hatt litt hjelp angående min MacBook Pro 13 " tidleg 2011. 

Eg kjøpte den i juni 2011 og har brukte den fram til no. Har aldri hatt noko trøbbel med den. Ettter tips av erfarne folk så er harddisken byttet til ein Samsung 850 EVO 250GB 2,5 Sata. Fekk hjelp av ein bekjent datakyndig person til å bytte den. Alt har fungert heilt fint etter dette, itillegg til at Mac`en er raskere enn den var.  Den har kun nokon ubetydelige riper på undersiden, ellers ingen merker/skader. 

Etter som Mac´en er blitt nokon år no, og veit av erfaring at Apple produkter har god videresalg verdi, så lurte eg på kva denne kan være verdt idag? Vurdere å legge den ut for salg.

Hadde også håpet på om noko kunne fortelle meg kva som blir forskjellen på denne Mac`en eg har no i forhold til MacBook Air 13" som expert.no har til 7.999,- som eg vurdere å bytte til? 

http://www.expert.no/baerbar-pc/macbook-air-mjve2ha-13-128gb/p/41625/

På forhånd, takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med mindre du går for en macbook pro 2015 vil jeg ikke si det er verdt byttet!

Air har veken retina skjerm eller force touch enda å spesifikasjonene er ikke mye bedre enn maskinen du har idag.

Så med mindre du vil betale for den lille forskjellen i størrelse å vekt, burde du heller vente til air kommer med evt disse manglende egenskapene som booster brukeropplevelsen drastisk. 

Lenke til kommentar

Med mindre du går for en macbook pro 2015 vil jeg ikke si det er verdt byttet!

Air har veken retina skjerm eller force touch enda å spesifikasjonene er ikke mye bedre enn maskinen du har idag.

Så med mindre du vil betale for den lille forskjellen i størrelse å vekt, burde du heller vente til air kommer med evt disse manglende egenskapene som booster brukeropplevelsen drastisk. 

Takk for responsen. 

Ok, så det eg oppnår med å bytte til denne Air`en er i grunn kun at eg får ein heilt ny mac, lettere mac og bedre batteri? 

Vil vel anta batteritid på Air´en er vesentleg bedre enn min? No kan eg f.eks sjå på film i ca 3 timer antar eg... Hvordan vil det påvirke min Pro å bytte batteri, er det verdt ein investering? 

Lenke til kommentar

Valgte å bytte ut min Pro mot Air i 2013, kjøpte først Pro men ombestemte meg. Forskjellen var som dag og natt! Pro var bare stor, treg og feit. Ekstremt mye tregere oppstart, bråkete vifte og treg respons ved bruk av programmer som photoshop. Mye mer lettvint og enkelt med Air er ihvertfall min mening. Det koster å bytte, men har du råd ville jeg vurdert det sterkt. Eventuelt vente til det kommer Air med Retina osv. (Aner ingenting om når dette er planlagt eller pris). 

Lenke til kommentar

Valgte å bytte ut min Pro mot Air i 2013, kjøpte først Pro men ombestemte meg. Forskjellen var som dag og natt! Pro var bare stor, treg og feit. Ekstremt mye tregere oppstart, bråkete vifte og treg respons ved bruk av programmer som photoshop. Mye mer lettvint og enkelt med Air er ihvertfall min mening. Det koster å bytte, men har du råd ville jeg vurdert det sterkt. Eventuelt vente til det kommer Air med Retina osv. (Aner ingenting om når dette er planlagt eller pris). 

Eg tenker litt i forhold til kor lenge vil denne Mac`en holde? Eg er nok ingen avansert brukere, men vil jo gjerne ha ein bedre maskin om eg bytter ut. Akkurat det i forhold til Retina skjerm, så er eg og usikker om eg trenger det.  Har fått bud på 4.500,- mac´en eg har no, og da er det ikkje store utlegg til 8.000,- for Air´en. Ser ein Pro starter på ca 12.000,- og da syns eg kanskje det kan bli litt dyrt. 

Lenke til kommentar

Eg tenker litt i forhold til kor lenge vil denne Mac`en holde? Eg er nok ingen avansert brukere, men vil jo gjerne ha ein bedre maskin om eg bytter ut. Akkurat det i forhold til Retina skjerm, så er eg og usikker om eg trenger det.  Har fått bud på 4.500,- mac´en eg har no, og da er det ikkje store utlegg til 8.000,- for Air´en. Ser ein Pro starter på ca 12.000,- og da syns eg kanskje det kan bli litt dyrt. 

Jeg kjøpte for en måned siden en Macbook pro 13" Retina for 10000kr, i begynnelsen av juli. Den var på tilbud på elkjøp og lefdal. Det en stor sjanse at det dukker opp snart nye tilbud. Skolestart like rundt hjørne og det pleier å komme alltid noen tilbud da. Jeg ville ha godt for Macbook Pro. Flere hestekrefter enn Air og batteritiden er ikke verst heller. ca.10timer. Jeg hadde også et dilemma da jeg skulle velge bærbar Apple pc. Men omsider bestemte jeg meg for Macbook pro retina. Ja, det er sant at viften kan være bråkete, men det er bare hvis hvis maskinen kjører på på "high load". . 

Lenke til kommentar

Om batteritiden er blitt så dårlig som du sier er saken en helt annen. 

Da er det lett verdt å betale 3500 for å få en air med noe bedre spesifikasjoner, lettere vekt, å 4 ganger så god batteritid.

Om du uansett ikke vil legge så mye mer penger i det.

Når air kommer med force touch å retina vil prisen øke betraktelig å antagelig ligge på samme nivå som pro eller mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...