Gå til innhold

Kameraovervåking/geofencing/HS3


Anbefalte innlegg

Har i noen år brukt Milestone til kameraovervåking - et knallbra produkt, men det er vanskelig å integrere med Homeseer. Derfor driver jeg og tester et annet system - Blue Iris. Det finnes en plugin til HS for dette, derav valget av Blue Iris.

 

Jeg har ikke kommet lenger enn å installere Blue Iris enda, men jeg ser allerede at dette produktet krever vesentlig mer prosessorkraft enn Milestone. Etter bare 8 kamera er prosessorbruken oppunder 90% (i5 med 16gb minne).

 

Men: Er det andre her som har testet Blue Iris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har prøvd Blue Iris. Et egnet web-interface var et stort savn, og gjør det litt mer knotete med integreringen. Da jeg testet det (i mars/april) så fungerte ikke plugin'en heller.

 

Jeg gikk for Netcam Studio. Jeg er meget fornøyd.

Aha! Men finnes det plugin/integrasjon til HS for den?

 

Working on it... ;)

 

 

Da har jeg testet Netcam Studio litt - la inn 7 kameraer, slo på Motion Detection på alle, og derrrr var CPUen i 100%. :( Samme som Blue Iris m.a.o.

Det er ikke overraskende. Du skal ha kraftig maskinvare hvis du ønsker Motion Detection på alle uansett hvilket program du vil ha. Blue Iris sin motion detection er strengt tatt smartere, men den krever også en del mer.

 

Jeg har 17 kameraer totalt. Det var omtrent umulig å få til i Blue Iris live på alle samtidig. Kun fire av kameraene mine har jeg behov for Motion Detection, og med Netcam Studio ligger CPU-bruken på 25-35%. Med B.I. lå tilsvarende (samme oppløsning og framerate) på ca. 60-70%.

Lenke til kommentar

 

På Milestoneinstallsjonen min er det 15 kameraer, alle med Motion Detection og prerecording. CPU-bruk: 7%... :)

Jøss... Beklager, men det har jeg litt problemer med å tro på!

Hardware som gjør jobben da?

 

Det er helt sant! :) Jeg aner ikke hva Milestone har gjort for å få til dette, men det er ingen tvil om at det er software som gjør jobben. Gode programmerere disse danskene. 

 

Lag plugin til Milestone i stedet! :)

Lenke til kommentar

Hvis du spanderer et Milestone-anlegg, så lager jeg gjerne plugin... :D

 

Men ellers høres det jo nesten ut til å være for godt til å være sant. Hva har de fått til som ingen andre har fått til?

Sikker på at det ikke er en liten dekoder-chip et eller annet sted i systemet? CPU-bruk på 7% er jo ingenting.

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Hvis du spanderer et Milestone-anlegg, så lager jeg gjerne plugin... :D

 

Men ellers høres det jo nesten ut til å være for godt til å være sant. Hva har de fått til som ingen andre har fått til?

Sikker på at det ikke er en liten dekoder-chip et eller annet sted i systemet? CPU-bruk på 7% er jo ingenting.

Milestone Go er gratis faktisk - opptil 8 kamera. Ingen dekoderchip noe sted nei. Men de benytter seg av keyframes for å detektere bevegelse, tydeligvis noe helt annet enn de andre gjør.

Lenke til kommentar

Hm! Da må jeg prøve det. For de av oss med flere kameraer, vet du hva det koster? Jeg finner ingen priser.

 

Keyframes er en forholdsvis vanlig måte å gjøre det på, det er vel kanskje den enkleste metoden også. Det er mulig jeg kan få ned bruken på Netcam Studio også med å velge riktig motion detection metode, og justere opp tiden mellom hvert bilde.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare en liten oppdatering: Nå har jeg brukt Blue Iris en stund, og jeg er egentlig ganske imponert. Til prisen er det absolutt det beste jeg har testet, ikke er det begrensninger på antall kameraer heller. Bruker en PC med i7 nå, og CPU ligger jevnt på rundt 40% med 21 kameraer og bevegelsesdeteksjon samt pre-recording av bevegelse slått på på alle kameraene.

 

Sammen med plugin til HS har jeg plutselig fått en haug med ekstra bevegelsessensorer også, og det er jo nyttig. Samtidig kan jeg trigge opptak på kameraene fra HS dersom en av mine faktiske sensorer registrerer bevegelse. En app er også å få kjøpt. :)

 

Godt fornøyd, og kan absloutt anbefale å i det minste teste det. :)

Endret av mk1 black limited
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...