Madelen S. Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Hei Jeg så nylig et intervju av et "lebenborns- barn" og ble veldig nysgjerrig på hva som egentlig skjedde omkring disse i krigstid/etterkrigstid. Er det noen som har noen gode bøker å anbefale som omhandler dette tema ? Opplevelser om å være krigsbarn, mødre, fedre, adoptivbarn etc. Norske bøker. Takk. Lenke til kommentar
trekkoppfugl Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 (endret) De gikk ikke fri - Kvinnene som elsket okkupasjonsmaktens soldater (Ebba D. Drolshagen) Krigsdagbøker 1939-1945 (Astrid Lindgren) Krigen har intet kvinnelig ansikt (Svetlana Aleksijevitsj) Krigsbarn i fredstid (Kjersti Ericsson og Eva Simonsen) Utover det har jeg dessverre ikke mye å anbefale. Har ikke lest så mange bøker om krig, annet enn noen krigsdagbøker (f.eks. Anne Frank sin - selvfølgelig). Har du vært innom bibliotek eller bokhandel og spurt? Kan hende de kan hjelpe. (I hvert fall biblioteket, kan jeg tenke meg.) Edit: Fant denne oversikten over bøker og publikasjoner om krigsbarn og deres mødre. Kanskje du finner noe spennende der. Endret 14. august 2015 av trekkoppfugl Lenke til kommentar
Madelen S. Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Tusen hjertelig takk :-) Her var det masse utvalg :-) Lenke til kommentar
Madelen S. Skrevet 18. august 2015 Forfatter Del Skrevet 18. august 2015 Tusen hjertelig takk :-) Her var det masse utvalg :-) Det ble veldig smått det...igjen tusen takk :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå