IwwY^^ Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg kjørte 3dmark 2001 SE idag for å se om kortet mitt hadde blitt bedre(tok det ut og inn av agp-slot) Da stopper plutselig 3dmark ved 8 testen og jeg får en feilmelding om at instillingene har blitt tilbakestillt fordi det ikke svarte på kommandoene fra driverne (eller noe slikt) Hva betyr dette? Jeg kjører Omega Cat. 3.9 ! Det er montert zalman kjøleblokker på kortet! Kortet er et Gigabyte Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Prøv å kjør catalyst 3.7 driverene. Disse er de mest stabile tror jeg, tror dette er driver feil, ikke HW. Uninstaller driverene med et verktøy og last ned 3.7 drivere. Vis dette ikke hjelper, så regner jeg med at du har garantien i orden og kan sende det inn igjen. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Før jeg hadde omega driverne og spillte cs f.eks da kom det ikke en slik melding men kortet sluttet bare å gi signal. Kan det være at skjermkortet ikke får nok strøm? Har koblet det til samme ledning som harddisken! Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Stor strømforsyning har du ?? Har du mange komponenter inne i maskina, som harddisker, cdromer, andre kort.. osv.. mulig kortet er defekt, men har du vifter inne i kabinettet ? Kanskje det går varmt ? Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Har 2 kabinett vifter(papst) en foran som blåser inn luft og en bak som blåser ut luft. Har 1 cd-rom og en 120gig seagate. Ikke no mer ikke mindre. Skjermkorter er kobla til harddisken! Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 350W eller 360? Følgte med mitt svarte chieftec kabinett hvertfall Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Burde være mere enn nok strøm da. Tror jeg ville ha prøvd kortet i en annen maskin jeg. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Gjett da.. Jeg skrudde av 8x agp og satte den til 4x. Nå fikk jeg kjørt 3dmark 2001 lett. MEN jeg fikk bare 13500 poeng. Før da kortet virka fint hadde jeg 17xxx.. Hvorfor? Blir det så stor ytelsesforskjell mellom 4x og 8x? Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Det er ikke garanti på skjermkortet lengre siden det er montert på zalman kjøler på den så jeg tror det nok er lurt å avinstallere ALT av skjermkort drivere og installer på nytt igjen.. Ett tips ville da å bytte i et annet skjermkort slik at det blir nye konfig for agp-porten og dermed bytter du tilbake og vips så skal den fungere. Så etter det så må du installere driverene på nytt til ATI driverene som du har avinstallert.. Lykke til... Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Gjett da.. Jeg skrudde av 8x agp og satte den til 4x. Nå fikk jeg kjørt 3dmark 2001 lett. MEN jeg fikk bare 13500 poeng. Før da kortet virka fint hadde jeg 17xxx.. Hvorfor? Blir det så stor ytelsesforskjell mellom 4x og 8x? Har du fastwrite enabled?? Ta vekk den (disable i bios) så skal det være MYE mindre forskjell.. Ved en eller annen grunn så liker skjermkortene helst å kjøre uten fastwrite og i AGP 4x Snålt men sant... tror det er flere her på forumet som har merket dette.. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Har fast write er på i Smartgart. Skal jeg skru av fast write i Smartgart eller i bios? eller i begge? Lenke til kommentar
roolf Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg hadde samme problemet med R9700np m/Zalman heatpipe når jeg installerte nye drivere uten å avinstallere de gamle først. Problemet løste seg da jeg avinstallerte de gamle før jeg intallerte de nye (catalyst 3.8). Regner med at du har gjort dette, men nevner det for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Jeg har brukt driver cleaner ja! Nå skrudde jeg av fast write og rebootet. MEN nå får jeg samme feilmeldingen igjen! Men det funket med fast write på! Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Hmm.. Den resatte seg visst til 8x og fast write på, men NÅ har jeg 4x og fast write av. Skal sjekke score i 3dmark nå! Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Nå fikk jeg 14234. Ikke så mye forbedring? Dette er med 4x og fast write disabled! Hmm.. Hvilken clock rate skal kortet originalt kjøre på? Lenke til kommentar
finger Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 hvilken egenskap har egentlig fast write da...? Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Det vet jeg faktisk ikke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå