Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Hei, Handlet på nett for noen måneder siden og brukte UPS som transportør. Når de legger ut for mva får jeg en faktura i posten med mva beløpet samt en avgift. Noe som er greit så klart. Men i går ringte de fra økonomiavdelingen og lurer på hvorfor jeg ikke har betalt de to siste fakturaene. Jeg forklarer da at jeg ikke har motatt noen faktura. Da de oppga hvilken adresse de hadde sendt den til, så var adressen feil. Jeg ga de så riktig adresse, slik at de kunne sende meg fakturaene. Jeg fikk beskjed om at det var påført ekstra gebyr på grunn av for sen betaling. Jeg bestridet å betale dette, men de mente jeg måtte. I dag da jeg sjekket posten lå det en inkasso fra SkanKred. Fakturaen var da dobbelt så høy som orginalen. Kan jeg bestride denne? Og hvordan går jeg evt frem? Troe Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Hvorfor var det feil adresse? Var det samme adresse varen ble sendt til? Lenke til kommentar
nems Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Hvis de har skrevet feil adresse så er det deres ansvar. Hvis DU har skrevet feil adresse (som har ført til at de har brukt feil adresse) så er det sikkert ditt ansvar. Hvis det er førstnevnte kan du kontakte inkassoselskapet og si at du ikke er enig i kravet, da er de (iirc) pliktige til å sette saken på vent fram til den er løst. Er det sistnevnte er det nok bare å betale Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Varene ble sendt til min adresse, faktura til feil adresse. Hvordan de har klart å sende faktura til feil adresse vet ikke jeg. Jeg har ikke gitt de feil adresse, da de sannsynligvis brukte leveringsadressen som fakturaadresse og likevel klarte de å sende faktura feil men pakke riktig. Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Da betaler du det opprinnelige beløpet, sier til inkassoselskapet at det resterende beløpet er omtvistet. Da kan ikke de gjøre noe mer før det er blitt forlik, evt en rettskraftig dom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Hvordan får jeg betalt den orginale fakturaen når de stadig sender den med ekstra gebyr? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Du går inn i nettbanken og fyller ut som normalt. Men i stedet for beløpet på fakturaen betaler du beløpet uten gebyr. Så tar du kontakt med inkassoselskapet og sier du bestrider resten da du mener det er basert på feilaktig grunnlag. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 (endret) Takker. Så beløpet er med andre ord ikke knyttet opp mot kidnummeret? Hva med betalings annmerkniinger? Endret 15. august 2015 av Slettet-EZE0dRsY Lenke til kommentar
Chobyn Skrevet 15. august 2015 Del Skrevet 15. august 2015 Takker. Så beløpet er med andre ord ikke knyttet opp mot kidnummeret? Hva med betalings annmerkniinger? Kid-nummeret er koblet til fakturaen, ikke til selve beløpet. Du vil ikke få noen betalingsanmerkninger før tvisten er avklart. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 Kanskje greit å gjøre dette skriftlig slik at du ved senere anledning kan henvise til noe håndfast Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Takker for svar alle sammen. Etter mye frem og tilbake fikk jeg endelig orginalfaktura. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå