osislove Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Hei. som spørsmålet sier hvordan si opp jobben når man ikke vil fortelle grunnen? Jeg sliter veldig med å snakke med sjefen på jobb for hun trykker meg rett og slett ned. Har prøvd snakke men sitter alltid med en ubehagelig følelse av måten hun snakker til meg på som om hun ser ned på meg. jeg klarer aldri snakke når hun er der, blir helt stille! hun har også komentert på meg som personelig også. hun komenterte en gang at det var irriterende å høre på at jeg sier "mmm" til ting jeg er enig i. Det er mer men orker ikke gå mer inn på det. jeg er også utdannet fagarbeider i barnehagen og vi trenger en ny ped leder i barnehagen siden ingen har søkt, så da blir det noen av de ansatte men hun tenker ikke tanken om å velge meg. jeg sa også at jeg skulle utdanne meg videre til barnehage lærer men hun sa at først burde jeg få struktur først noe jeg har! hun nekter meg også å sitte i lag med en kollega fordi vi har det gøy i lag. Men nå føler jeg at jeg har bestemt meg for å slutte men blir aldri å klare å si til henne fordi jeg ikke trives der. Tenker å tanken på å jobbe der i 3 mnd etter jeg har sagt opp, noe jeg også gruer meg til..! Noen som har noen råd?? Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Bare lever oppsigelsen? Ikke noe verre enn det.."Jeg, "navn" sier opp min stilling som barnehageassistent" etc etc Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Du må levere en begrunnet oppsigelse. En forklaring på hvorfor du vil slutte på jobben. 1 Lenke til kommentar
osislove Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 Okei. Men om hun begynner å spørr noe jeg vet hun gjør, hva skal jeg fortelle da? Har aldri sagt opp i jobb før så det er nytt for meg. Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Okei. Men om hun begynner å spørr noe jeg vet hun gjør, hva skal jeg fortelle da? Har aldri sagt opp i jobb før så det er nytt for meg. Hver gang jeg sier opp jobb. Så lyver jeg hele tiden. Jeg bare skriver at jeg har planer om videre utdanning Lenke til kommentar
osislove Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 Du må levere en begrunnet oppsigelse. En forklaring på hvorfor du vil slutte på jobben. Det var det jeg tenkte, men hva sier jeg da? Hadde jeg sluppet å jobbet i 3 mnd i oppsigelsestiden så skulle jeg sagt at jeg ikke trives. Men jeg klarer ikke dette til denne sjefen og gå der i 3 mnd.. :/ Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Du må levere en begrunnet oppsigelse. En forklaring på hvorfor du vil slutte på jobben. Det var det jeg tenkte, men hva sier jeg da? Hadde jeg sluppet å jobbet i 3 mnd i oppsigelsestiden så skulle jeg sagt at jeg ikke trives. Men jeg klarer ikke dette til denne sjefen og gå der i 3 mnd.. :/ Du må jobbe til kontrakten går ut. Du er bundet til jobben gjennom kontrakten. Men hvis du leverer nå så får du avslutte jobben med en gang kontrakten går ut. Lenke til kommentar
osislove Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 Okei. Men om hun begynner å spørr noe jeg vet hun gjør, hva skal jeg fortelle da? Har aldri sagt opp i jobb før så det er nytt for meg. Hver gang jeg sier opp jobb. Så lyver jeg hele tiden. Jeg bare skriver at jeg har planer om videre utdanning Men det er i barnehage jeg jobber og tenker søke ny barnehage. Å hun kjenner jo alle barnehagene nesten. Var på et jobbintervju som hun fikk vite med en gang. Kan jeg si at jeg trenger noe nytt og ønsker nye erfaringer fra barnehager? Lenke til kommentar
osislove Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 Du må levere en begrunnet oppsigelse. En forklaring på hvorfor du vil slutte på jobben. Det var det jeg tenkte, men hva sier jeg da? Hadde jeg sluppet å jobbet i 3 mnd i oppsigelsestiden så skulle jeg sagt at jeg ikke trives. Men jeg klarer ikke dette til denne sjefen og gå der i 3 mnd.. :/ Du må jobbe til kontrakten går ut. Du er bundet til jobben gjennom kontrakten. Men hvis du leverer nå så får du avslutte jobben med en gang kontrakten går ut. Det vet jeg, bare lurer på hva jeg kan skrive som begrunnelse! Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Okei. Men om hun begynner å spørr noe jeg vet hun gjør, hva skal jeg fortelle da? Har aldri sagt opp i jobb før så det er nytt for meg. Hver gang jeg sier opp jobb. Så lyver jeg hele tiden. Jeg bare skriver at jeg har planer om videre utdanning Men det er i barnehage jeg jobber og tenker søke ny barnehage. Å hun kjenner jo alle barnehagene nesten. Var på et jobbintervju som hun fikk vite med en gang. Kan jeg si at jeg trenger noe nytt og ønsker nye erfaringer fra barnehager? Noen andre mennesker som har lyst til å hjelpe denne snille personen? Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Du må levere en begrunnet oppsigelse. En forklaring på hvorfor du vil slutte på jobben. Det er BS! FRa http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78229 Dersom arbeidstaker sier opp gjelder ingen spesielle formkrav, bortsett fra at oppsigelsen skal være skriftlig. Vi anbefaler likevel at oppsigelsen leveres personlig eller sendes rekommandert, for å unngå tvil eller uenighet om arbeidstaker faktisk har sagt opp, og eventuelt når oppsigelsen skjedde. 3 Lenke til kommentar
osislove Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 Okei så da trenger jeg ikke fortelle grunnen og om hun spørr så kan jeg bare si det er av personelige årsaker? Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 du trenger ikke å si at det er personlige årsaker en gang..Bare si at du sier opp din stilling som "noe", Lenke til kommentar
Rioter Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Du må levere en begrunnet oppsigelse. En forklaring på hvorfor du vil slutte på jobben. Det er BS! FRa http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78229 Dersom arbeidstaker sier opp gjelder ingen spesielle formkrav, bortsett fra at oppsigelsen skal være skriftlig. Vi anbefaler likevel at oppsigelsen leveres personlig eller sendes rekommandert, for å unngå tvil eller uenighet om arbeidstaker faktisk har sagt opp, og eventuelt når oppsigelsen skjedde. Da jeg sluttet hos Securitas så ble jeg akkurat nødt til dette. Først leverte jeg en oppsigelse, men den ble avslått fordi jeg hadde ingen begrunnelse. Nei det er ikke bullshit. Så jeg måtte levere oppsigelse to ganger. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Du må levere en begrunnet oppsigelse. En forklaring på hvorfor du vil slutte på jobben. Det må du ikke! Men de (hun) vil jo sikkert spørre. Men det er ingen lov som sier du må oppgi noen grunn. Og at securitas (det andre tilfellet) avslår en oppsigelse er heller ikke lovlig og bare tull fra deres side. Men om kontrakten har noen konkurranse-klausul kan de jo be om info rundt det... Lenke til kommentar
osislove Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 Okei, ja hun blir nok å spørre, så da blir jeg å si at jeg skal videreutdanne meg etterhvert. Men vil søke nye utfordringer og få erfaring fra andre barnehager om dette er det jeg blir å gå til eller annen jobb. Det hadde vært så mye lettere om jeg viste at jeg ikke skulle søke jobb i ny barnehage, men nå føler jeg at jeg trenger en ny barnehage og en ny start for å se om det er dette jeg vil gjøre etter alt på den jobben jeg har nå. Så jeg synes det er litt vanskelig å finne en grunn for å søke i en ny barnehage! ;o Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Du må levere en begrunnet oppsigelse. En forklaring på hvorfor du vil slutte på jobben. Det er BS! FRa http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78229 Dersom arbeidstaker sier opp gjelder ingen spesielle formkrav, bortsett fra at oppsigelsen skal være skriftlig. Vi anbefaler likevel at oppsigelsen leveres personlig eller sendes rekommandert, for å unngå tvil eller uenighet om arbeidstaker faktisk har sagt opp, og eventuelt når oppsigelsen skjedde. Da jeg sluttet hos Securitas så ble jeg akkurat nødt til dette. Først leverte jeg en oppsigelse, men den ble avslått fordi jeg hadde ingen begrunnelse. Nei det er ikke bullshit. Så jeg måtte levere oppsigelse to ganger. Med andre ord, så vet du ikke hva du snakker om Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Få deg ny jobb før du sier opp. Spør hun hvorfor du sier opp, så sier du at du har fått ny jobb. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Få deg ny jobb før du sier opp. Spør hun hvorfor du sier opp, så sier du at du har fått ny jobb. Dette er uansett lurt da det kan være vanskelig å finne noe nytt. Hvertfall i enkelte bransjer. Jeg tror nok likevel jeg ville sagt den egentlige grunnen til den det gjelder, ærlig og oppriktig. face 2 face. Da er man på en måte ferdig med det. Jeg vet av tidligere erfaring at små arbeidsplasser kan ofte bli mye baksnakking og sånt. Og kvinnedominerte plasser er som regel verre på snikksnakk og sladder om hverandre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Du behøver selvsagt ikke oppgi noen grunn når du sier opp. Bare skriv noe slikt; Jeg (navnet ditt) sier med dette opp min stilling ved (navn på bedrift). Dato og underskrift. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå