Nordmann3 Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Har tenkt å utvide wifi sonen på eiendommer. Temmelig stor. Så fant jeg disse antennene på snorlaus. http://snorlaus.no/antenner-wlan-/-wifi-/utendors-rundstraale Er det bare å plugge inn nettverkskabelen i antennen og så funker det? Eller må jeg også ha med noe kompliserte greier? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Har noen av de inngang til ethernet kontakt da? Så ikke det Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) ---snip--- Hvis du skal bare kunne koble opp nettverkskabelen i en utendørs antenne, så må du finne et utendørs aksesspunkt, ikke en antenne. F.eks noe slikt Du vil gjerne ha en med poe (power over ethernet), slik at du slipper å dra en strømkabel også Endret 17. august 2015 av Bjonness406 Lenke til kommentar
War Skrevet 17. august 2015 Del Skrevet 17. august 2015 (endret) Da må du ha PoE-switch også, de billige har noen få PoE-porter + "vanlige" Endret 17. august 2015 av War Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Du trenger ikke PoE switch, du kan bruke en "Injector" men spørsmålet da er om du får til noen fin kabling. Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Den jeg linket til, så følger det med en slik 'injector'. Du kobler den bare på kabelen mellom svitsjen og ap'en et ønskelig sted, og kobler den til strøm. Lenke til kommentar
War Skrevet 18. august 2015 Del Skrevet 18. august 2015 Siden den er ute må man vel borre og trekke kabel, da må man legge den selv på vegg. Da egner det seg ikke med soft-core-kabel , men da må man ha boks til boks eller egnet kontakt for solid core. Utikker på hva jeg ville ha lagt selv, spørs hvor langt det er. PoE-injektor kan man vel ha rett ved switchen der det er rot uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå