Gå til innhold

Novation Launchpad S / Ableton Live - PC-trøbbel

Anbefalte innlegg

Hei, hei!

Har nylig kjøpt en Novation Launchpad S, som jeg mottok i går kveld. Den er jeg selvsagt veldig gira på å bruke, for jeg er veldig med på EDM-bølgen, og har vært det i flere år. Og ikke minst - den var svært dyr, og 1300 kroner er en ganske grei sum for en ung 15-åring i Norge.

Jeg har i denne tråden to problemstillinger som jeg gjerne skulle ha hatt litt hjelp med. Den ene går på ren kunnskap innenfor data, mens den andre er mer for de som har peiling innenfor Ableton Live. Jeg har brukt 8 timer på å finne ut av problemene selv / se tutorials og videoer, men nå er jeg nødt til å få hjelp.

1. Jeg har lenge hatt Ableton Live inne på pc'en, hvor jeg har eksperimentert og hatt noen fine stunder. I går kveld valgte jeg å avinstallere det for å installere det på nytt igjen, i forbindelse med at jeg gjerne vil ha programmet "back to scratch" igjen da jeg skulle starte med Launchpaden. Det som skjer nå er at etter nedlastingen, åpnes det en mappe med en "Setup.msi"-fil, men når jeg forsøker å åpne filen kræsjer mappen hvor det står at programmet ikke svarer. Slik har det aldri vært før.

2. Jeg trenger generell hjelp med å legge inn lyder i Ableton Live, og få satt opp Launchpaden opp mot programmet. Jeg har sett tutorials og har fått til mye av det, men jeg står fast. Tror det har mye med at de fleste som har tutorials bruker programmet i Mac, mens jeg bruker det i Windows. Er en vesentlig forskjell.

Takker så mye på forhånd, og er takknemlig for ALL respons!  :)

Endret av GloriousAngel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...