Franz Vrolijk Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hei! Jeg er 18 år, og holder på å ta lappen til mellomtung motorsykkel, klasse A2. Jeg har kjøpt en Yamaha WR125X, noe jeg tenker holder med det første, selv om det er en lett motorsykkel. Jeg lurer på om jeg kan øvelseskjøre (og ta kjøretimer på trafikkskole) med denne 125cc-sykkelen selv om jeg tar lappen til mellomtung motorsykkel, eller om øvelseskjøring til A2 må foregå med større sykler? Takk! Franz Vrolijk Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg ville hørt med kjøreskolen. Men da jeg tok lappen på tung så øvde jeg endel på en lett, og det var lovlig og helt greit ifølge kjøreskolen den gang. Faktisk så kjørte jeg endel på tung sykkel (på kjøreskolen) når jeg skulle ta lappen på lett, men det var i midten på 80-tallet, så det har nok gjerne skjedd en endring i regelverket siden den gang. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Hele poenget med 125cc kontra A2 er jo motoren samt evt. vekten på sykkelen. Det blir litt som å møte hos sensor for oppkjøring på lastebil hvor sensor utbryter "Nei...vi får ta bilen. Var ingen lastebiler inne..." Det du skal bli vent til her samt mestre er jo de ekstra kreftene i sykkelen og da blir det jo teit i mine øyne og kjøre opp eller øvekjøre på noe du allerede har kjørt opp på... Men hvordan de egentlige reglene er vet jeg ikke desverre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå