Font-size Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hei! Jeg er nok en nyutdannet innen IT og opplever det som ekstra vanskelig å finne jobb i disse nedbemanningstider på Vestlandet (Stavanger). Under studietiden var det et flust av interessante jobber å finne på ulike jobbportaler, mens nå i dag virker det helt dødt (Bokstavelig talt). De få jobbene som er ute er typisk senior nivå med minimum 5 års arbeidserfaring som krav. Drømmen er utvikler stilling, men jeg har skjønt at all erfaring er god erfaring for å få et innpass. Derfor har jeg også sett på support stillinger og lignende, men her er situasjonen likt som tidligere nevnt med tanke på tilbud og arbeidserfaring. Har forstått at det er dårlige prognoser i oljebransjen frem til 2017-18 via ulike nettmedier som og dessverre skaper en dominoeffekt til andre bransjer. Jeg har et stort ønske om å fortsatt bo i Stavanger på grunn av familie, men jeg vurderer stadig om jeg bør flytte til Oslo eller utlandet for å kunne jobbe med IT. Så har dere noen gode tips? - Vil det være stabilt arbeidsmarked i Oslo innen IT i tiden fremover? - Bør jeg ha is i magen, og velge en midlertidig jobb som ikke krever utdannelse? – Vil dette gjøre meg mer attraktiv for potensielle arbeidsgivere? - Noen kurs jeg bør ta? - Er det noe på jobbmarkedet som er ekstra «hett» i dag? På forhånd tusen takk for eventuelle innspill. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Vil du jobbe som utvikler, er det viktig at du får deg en utviklerjobb. Du vil ikke bli mer ettertraktet ved å jobbe med support eller noe som ikke krever noe fagkompetanse. Har du mastergrad, noe jeg regner med siden du har siktet deg inn mot utvikler, bør det gå helt fint å få seg jobb i Oslo. Lenke til kommentar