Huffe Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Jeg var i gang med å installere amd driver for integrert grafikk. Jeg fikk opp installasjonsvinduet og fikk valgt driverversjon, men så fikk jeg opp feilmelding som er vedlagt. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg mangler og om det er mulig å få tak i det? Jeg er ikke særlig flink med Ubuntu så fagspråk er ikke egnet på meg Takk for hjelpen. Endret 13. august 2015 av Huffe Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. august 2015 Rapporter Del Skrevet 13. august 2015 Først og fremst: Hvorfor ønsker du å installere den properitære AMD-driveren? Er det noe du savner i den driveren som du kjører nå. Du bruker sannsynligvis den åpne driveren X.org radeon for øyeblikket. For de aller fleste er den tilstrekkelig. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 14. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2015 Egentlig kun fordi jeg antok at maskinen....eh, kjørte bedre. PCen brukes til internett, tekstbehandling og film og musikk. Hvis jeg ikke merker noen kvalitetsforskjell lar jeg det være. Dette burde kanskje vært første spørsmålet, ja. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. august 2015 Rapporter Del Skrevet 14. august 2015 Med mindre du driver med gaming ville jeg ikke brukt fglrx så lenge følgende punkter fungerer: - Du får satt riktig oppløsning på skjermen - Alle skjermutganger fungerer - Du kan få lyd gjennom HDMI-utgangen - Du opplever ingen grafikklagg i verken videoavspilling eller generell GUI (f.eks scrolling) For med fglrx er du blant annet avhengig av riktig kernelversjon, riktig Xorg-versjon og en del kompilerings-/kernel-verktøy. Så det er stort sett bare mas med fglrx, og det eneste du vanligvis vinner på det er høyere FPS i utvalgte spill. Lenke til kommentar
Huffe Skrevet 14. august 2015 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. august 2015 Da legger jeg dette på hyllen. Takk for oppklaring Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå