Gå til innhold

Everyone's gone to the rapture - hva er poenget? Hvorfor er dette blitt hypet?


Anbefalte innlegg

Har sittet her en stund med Everyone... nå, og ærlig talt skjønner jeg ikke bæret av dette tullet. Hva er greia? Jeg klarer ikke engang si jeg har "spilt" det en stund, da det ikke er et spill her et sted. For å ta noen ting:

 

1. Det er bare en ren standard walking simulator, og ikke engang en bra en. Jeg har prøvd en del sånne etterhvert, og når de får det til, kan det bli rimelig bra. The Stanley Parable er svært bra, og jeg brukte mange timer der, for å si det sånn. Men det som gjorde det bra var at historien hele tiden ble drevet frem av det jeg gjorde, ikke det jeg ble fortalt jeg skal gjøre. Faktisk var det stikk motsatt. Narrator sa jeg skulle ta korridoren til venstre, så jeg tok den til høyre. Men i stedet for at spillet "sluttet" der eller at jeg møtte en usynlig vegg, fortsatte historien videre. Eneste som skjedde var at narrator ble småsur fordi historien nå gikk i helt feil retning. :p P.T. var også interessant, fordi det hele tiden prøvde å skremme oss. Dette er bare to av de beste jeg har prøvd, men et kjapt søk på google viser at det er rimelig mange walking simulators etterhvert. At det er en walking simulator er dermed uviktig. Man kan like gjerne hype et spill fordi det er et FPS eller RTS.

 

http://www.rockpapershotgun.com/tag/walking-simulator/

 

2. Historien er ren standard "alle er forsvunnet", og, igjen, ikke spesielt bra. Resident Evil, Silent Hill, Langoliers (Stephen King), Phantoms (Dean Koontz), selv Lost dreier seg om at alle har forsvunnet, og dette er bare noen få jeg kommer på i farten. Historien er med andre ord ikke spesielt original. Ikke er den bra fremført heller, da alt vi gjør er å surre rundt helt til vi tilfeldigvis hører litt her og der fra "spøkelser" (?), eller hva de nå er. Men det er så usammenhengende at det er vanskelig å få en forståelse for historien, og enda verre å faktisk bry seg.

 

3. Det ser pent ut, men stort sett alt er helt statisk. Du kan kun åpne noen få dører, og det er ikke engang garantert du kan åpne alle dørene i ett hus. Noen rom er stengte, uten at vi får vite noe som helst hvorfor. Ser du en sykkel, bok, stol eller noe, er det sterkt tvilsomt du kan gjøre noe som helst med den. Selv om de skryter av å bryke CryEngine, er det med andre ord omtrent null fysikk i hele "spillet". Det gjør noe med innlevelsen - eller mangelen på sådann.

 

4. Det er mulig å løpe (ja, faktisk), men det krever at du holder nede en tast i syv sekunder før karakteren begynner å løpe. Fordi dette ble lagt til ganske sent for du NULL beskjed om dette i selve spillet. Så det er faktisk mulig å løpe, men det finner du aldri ut av på egenhånd.

 

Jeg kunne nok fortsatt, men dere skjønner vel poenget. Hva er egentlig greia med dette "spillet"? Hvorfor så mye hype for noe så tvers gjennom middelmådig til dårlig på alle områder?

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...