Sunshinyday Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hei,Jeg er ved crossroads karriere-/utdanningsmessig, og håper at noen kan bidra med informasjon som gjør det enklere å ta et valg Jeg har fagbrev i IKT-servicefaget, og noe erfaring med IT-support/drift i tillegg til læretiden på to år. Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre videre, har kommet inn på Anvendt datateknologi på HIOA, men er usikker på om dette studiet vil lønne seg i form av mer spennende stillinger enn man får med fagbrev, samt bedre lønn. Er i jobbsøkeprosess, og regner med å kunne få jobb innen IT-support/drift med lønn på omtrent 340 000 nå. Trives forsåvidt godt med denne typen arbeid, men har samtidig et ønske om å studere videre, for å få flere arbeidsmuligheter samt bedre lønnsvilkår.Vurderer også å ta en mastergrad etterhvert. Håper at noen som har studert anvendt datateknologi/mastergrad etter dette, eller har kjennskap til hvilke jobber man kan få, kan hjelpe med å svare på følgende: Hva slags jobber får man etter dette studiet, i og med at det ikke er like "tungt" som ingeniør/informatikk mtp. realfag og programmeringsfag?Hva kan man regne med å få i lønn etter endt studie? Regner med at dette er individuelt, hadde vært veldig interessant å vite hva andre som har studert dette ligger på i lønn, samt hva de jobber med.På forhånd takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå