piccolo Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hei, har et lite problem! Kjøkkenbenken vår tåler ikke vann og er begynt å bli svart rundt vasken. Hva kan jeg gjøre? Er ikke noe handyman, men finnes det noe olje beis eller lignende som jeg kan bruke for å forhindre at det blir værre og at det holder seg bra? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Det blir lettere å svare på om du forteller mer om hva slags benkeplate du har, eller viser bilde. Er det benkeplate av tre, siden du spør etter olje og beis? I så fall skal den oljes minst hvert halvår for å holde seg, men nå bør du sannsynligvis vaske/skrubbe godt med klorin eller kanskje slipe med sandpapir for å få vekk det svarte før du oljer. Olje og beis er gjennomsiktig, det vil ikke dekke det svarte. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Så tørker du vann rundt selve vasken, det tåler ikke å ligge der på tre og laminat. Lenke til kommentar
piccolo Skrevet 14. august 2015 Forfatter Del Skrevet 14. august 2015 Det er benkplate av tre ja. Noe spesiell olje\beis jeg bør se etter? Lenke til kommentar
Kaplan Skrevet 14. august 2015 Del Skrevet 14. august 2015 Jeg bruker denne her. Første gang bør du slipe ned hele benken med sandpapir/slipemaskin, slik at det blir jevnt , glat og pent. Begynn med sandpapir 80 eller noe sånt, avslutt med 200. Så smører du ut oljen i et tykt lag, bruk hendene og stryk godt utover alle flater, også vertikale. Så lar du det tørke en stund, før du sliper med noe ekstremt fint sandpapir eller sånn slipeull du får noen plasser. Smør ett eller to tynne lag til og du får en fantastisk overflate på benken som holder seg lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå