Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nevropati (sykdom)

flamethower1234

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg går rett på sak. Jeg er en 15 år gammel gutt som fikk diagnosen Nevropati. Atm har har jeg ikke føelse i de tre første fingrene på høyrefoten og klarer ikke å løfte tommteltotten på høyre fot. Føelsen er også borte på deler av høyrefoten og den går noen cm lenger opp til høyrebenet. Jeg sliter også med å bevege selve foten oppover som om det skulle være noe motstand i den. Når jeg går er det som om foten henger også kalt (droppfot) Jeg har fått en støttegips til foten. Jeg har aldri hatt noen smerter i foten.

Så var det armen mer spesifikt hånda også kallt (dropphånd) Jeg klarer ikke å bevege hånda oppover og har litt motstand med alle fingrene. Jeg har føelse i hånda og hele armen noe som jeg ikke har i deler av benet og foten som nevnt over. Jeg har fått bandasje på hånda.

Som jeg skrev fikk jeg diagnosen Nevropati. det vil si at noen nerver ikke gir kontakt med musklene mine. står mye på Google under Nevropati. Nevropati er en MEGET skjelden sykdom i Norge.

Jeg ble fortalt at jeg ikke kunne være i aktivitet, gjøre praktiske ting, ikke gå med sekk slik at jeg ikke skal overbelaste ryggen. For og si det enkelt... Det er så få tilfeller at legene vet svært lite om den.

Nå tenker vi å tenke utenlandsk der det har vært fler tilfeller når det kommer til denne sykdommen. Forhåpentligvis kan de hjelpe meg slik at jeg blir fortere bra igjen så fort som mulig og gjøre ting normalt igjen. Utfordringen blir å finne en erfaren lege. Hadde planer om å utdanne meg som noe praktisk på VGS men nå har den muligheten forsvunnet.

Her trenger jeg og de foresatte hjemme tips om steder i verden der det har vært flere slike tilfeller og eventuelle leger som har mer erfaring med Nevropati

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Man må jo bare google - kanskje betale hos en privat nevrolog for å få tips om behandling utenlands, siden offentlige leger ofte er restriktive med å si at det finnes behandling utenlands som vi ikke tilbyr i Norge.

Man må jo også passe på og ikke bli utnyttet slik at man betaler store beløp for behandling som ikke virker.

Jeg ønsker deg lykke til og håper virkelig noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar

Jeg våknet en morgen da jeg merket at jeg ikke kunne løfte hånda :p Noen uker senere kunne jeg ikke løfte foten og da hadde jeg mista følelsen i den. Rare greier^^ Jeg blir nok bra igjen :)

Legger til at jeg ikke hadde/har smerter i det heletatt noe som er vanlig med denne sykdommen..

Endret av flamethower1234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...