Gå til innhold

Hvorfor er HDD disker så bråkete?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen spørsmål angående de to hdd-diskene jeg har inn datamaskinen.

Nå er jeg litt usikker på serienummeret på disse, men begge to er i hvertfall to 2tb-hdd disker.

Har hørt at man kan oppdatere firmware for å få de stillere, men er litt usikker på hvordan man gjør dette. 

Hvor bråkete er deres hdd-disker, og har dere noen tips til å få de stillere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Galt formulert spørsmål, om jeg må si til trådstarter. Riktig spørsmål er "Hvordan klarer de å lage så stillegående snurredisker til tross for at diskene inni har en rotasjonshastighet som en vinkelsliper".

Da skal du se at det kan bli mer innviklet å gi et oversiktlig svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Galt formulert spørsmål, om jeg må si til trådstarter. Riktig spørsmål er "Hvordan klarer de å lage så stillegående snurredisker til tross for at diskene inni har en rotasjonshastighet som en vinkelsliper".

Selv foretrekker jeg stekte svinekoteletter med 

béarnaise saus
Lenke til kommentar

Selv foretrekker jeg stekte svinekoteletter med 

béarnaise saus

Kunne kanskje si noe om hva slags ulyd og under hvilke omstendigheter...

Lenke til kommentar

En kompis hadde en 1GB SCSI-disk i 1994, den var inni en stor "case" med egen strømforsyning og 3 vifter. Det hørtes ut som en flyplass når den jobbet. Vi pleide å spøke med at den kom til å lette og fly avgårde en dag.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Husker tilbake i tidenes morgen at vi hadde en 286-10 MHz-maskin som familie-PC, den hadde en 20MB harddisk som hørtes ut som at noen skrapte på en metallplate med ett eller annet.  I dag hadde slikt blitt betegnet som en defekt disk, men tilbake i de dager var det bare slik, haha.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har liggende til min Amiga 500 en GVP A530Turbo. Selv med noisekiller overdøver den noen rader på TG vil jeg tro..

gvp530_2.jpg

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...