FelixKalle Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hei, jeg har noen spørsmål angående de to hdd-diskene jeg har inn datamaskinen. Nå er jeg litt usikker på serienummeret på disse, men begge to er i hvertfall to 2tb-hdd disker. Har hørt at man kan oppdatere firmware for å få de stillere, men er litt usikker på hvordan man gjør dette. Hvor bråkete er deres hdd-disker, og har dere noen tips til å få de stillere? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hvis du googler hva som faktisk foregår på innsiden av en HDD / snurredisk så tipper jeg du skjønner det Hvis du vil ha stillhet må du researche dette før du kjøper eller spytte inn penger til SSD. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Du vet nok neppe hva en bråkete HDD er. Husker quantum fireball 5.25" diskene på 500 og 1000 mb, ordentlig treskeverk Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Galt formulert spørsmål, om jeg må si til trådstarter. Riktig spørsmål er "Hvordan klarer de å lage så stillegående snurredisker til tross for at diskene inni har en rotasjonshastighet som en vinkelsliper". Da skal du se at det kan bli mer innviklet å gi et oversiktlig svar. 1 Lenke til kommentar
FelixKalle Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Galt formulert spørsmål, om jeg må si til trådstarter. Riktig spørsmål er "Hvordan klarer de å lage så stillegående snurredisker til tross for at diskene inni har en rotasjonshastighet som en vinkelsliper". Da skal du se at det kan bli mer innviklet å gi et oversiktlig svar. Selv foretrekker jeg stekte svinekoteletter med béarnaise saus Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Du vet nok neppe hva en bråkete HDD er. Husker quantum fireball 5.25" diskene på 500 og 1000 mb, ordentlig treskeverk Sikter du til Quantum Bigfoot? Vi hadde en slik, men den sluttet å fungere. Kjørte Windows 95 og ble brukt til Word for en student lenge etter at den var teknisk utdatert. Lenke til kommentar
Tangent Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Galt formulert spørsmål, om jeg må si til trådstarter. Riktig spørsmål er "Hvordan klarer de å lage så stillegående snurredisker til tross for at diskene inni har en rotasjonshastighet som en vinkelsliper". Da skal du se at det kan bli mer innviklet å gi et oversiktlig svar. Selv foretrekker jeg stekte svinekoteletter med béarnaise saus Kunne kanskje si noe om hva slags ulyd og under hvilke omstendigheter... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) En kompis hadde en 1GB SCSI-disk i 1994, den var inni en stor "case" med egen strømforsyning og 3 vifter. Det hørtes ut som en flyplass når den jobbet. Vi pleide å spøke med at den kom til å lette og fly avgårde en dag. Endret 13. august 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Dere slår ikke denne: Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Husker tilbake i tidenes morgen at vi hadde en 286-10 MHz-maskin som familie-PC, den hadde en 20MB harddisk som hørtes ut som at noen skrapte på en metallplate med ett eller annet. I dag hadde slikt blitt betegnet som en defekt disk, men tilbake i de dager var det bare slik, haha. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Har liggende til min Amiga 500 en GVP A530Turbo. Selv med noisekiller overdøver den noen rader på TG vil jeg tro.. Endret 13. august 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå