Eriksendrul Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hei. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe noen typer sprit som de ikke selger i norge. Hvis jeg må betale ca 2-300 kroner for en flaske sprit i nettbutikken. Hvor mye ender jeg da med og betale i toll og avgifter ? og hvor mye kan jeg kjøpe på 1 gang ? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Dersom du bestiller via vinmonopolet er det ikke noen avgifter eller toll såvidt meg bekjent. Da får du samme pris som den ville vært på polet. Har selv kjøpt en del flasker via vinmonopolet som enten ikke lengre er i produksjon, eller aldri har vært det. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 13. august 2015 Forfatter Del Skrevet 13. august 2015 Dersom du bestiller via vinmonopolet er det ikke noen avgifter eller toll såvidt meg bekjent. Da får du samme pris som den ville vært på polet. Har selv kjøpt en del flasker via vinmonopolet som enten ikke lengre er i produksjon, eller aldri har vært det. Jeg har vært i kontakt med mitt lokala vinmonopol og de hadde ikke mulighet til og bestille de varene jeg ønsket siden de ikke lenger har avtale med den produsenten. Har fått god hjelp der men han var ukjent med åssen det fungerte og bestille alkohol fra utlandet som privatperson. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Det ligger ein kalkulator på tollvesenet sine sider. Alkoholavgifta varierer alt etter alkoholstyrken, i tillegg kjem momsen. Du kan i utgangspunktet bestille så mykje du vil, kvoter har ein kun på det som ein personleg bærer over grensa. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Du kan lese om det her. Som du ser så vil den koste ganske mye mer enn en tilsvarende vare på Vinmonopolet. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. august 2015 Del Skrevet 19. august 2015 Hvis du har mulighet til å dra til Strømstad og finner en selger i EU, kan du spare mye ved å sende til Poste Restante Strømstad (hvis de sender med postvesenet) eller vinhotell.se hvis de ikke gjør det. Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 20. august 2015 Del Skrevet 20. august 2015 Jeg laget en gang et regneark du kan fylle inn for å sjekke alle avgiftene, har oppdatert satsene. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1qLnsTZ6MVLC0QVOkVSF06D5kw-a2dwDVhrQMCfV04S8/edit?usp=sharing K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå