Gjest Slettet-cvVoQz Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hjelpemiddelkode B-D "bestemt, enkel kalkulator". Følgende enkle kalkulatorer er godkjent:- Casio fx-82ES PLUS- Citizen SR-270X og Citizen SR-270X College- Hewlett Packard HP30S Hvilken skal/bør jeg velge? Lenke til kommentar
rankine Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Vet ikke med Casioen, men Citizen er ikke en god kalkulator. Den registrerer ikke alltid at man trykker på 0 feks, noe som fører til gale svar og timer med hodebry for å finne hvor man har regnet feil. HP30s er enda verre har jeg hørt. Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 (endret) Hvis du går på bokhandelen på campus skal de ha riktig kalkulator. Da jeg gikk på NTNU hadde vi først HP30S før vi etterhvert byttet over til Citizen. HP30S har en forferdelig "piltastknapp" og generelt færre funksjoner enn Citizen, som er mer oversiktlig og har en veldig nyttig brøkfunksjon. Jeg ville gått for denne, men dobbeltsjekk på bokhandelen da de skal vite dette. EDIT: Jeg hadde aldri noen problemer med Citizen slik rankine beskriver kanskje h*n var uheldig? Endret 13. august 2015 av UriasX Lenke til kommentar
rankine Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Hvis du går på bokhandelen på campus skal de ha riktig kalkulator. Da jeg gikk på NTNU hadde vi først HP30S før vi etterhvert byttet over til Citizen. HP30S har en forferdelig "piltastknapp" og generelt færre funksjoner enn Citizen, som er mer oversiktlig og har en veldig nyttig brøkfunksjon. Jeg ville gått for denne, men dobbeltsjekk på bokhandelen da de skal vite dette. EDIT: Jeg hadde aldri noen problemer med Citizen slik rankine beskriver kanskje h*n var uheldig? Jeg vil heller si du var heldig. Samtlige jeg kjenner hater Citizen over alt på jord etter 5 år på Gløshaugen. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Det er mange som mener Citizen er dårlig, men jeg har aldri hatt problemer med min (om man ser bort fra et bytte av batteri, som jeg aldri har hatt behov for med andre kalkulatorer). Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Aldri hatt problem med mine 2 citizen, men det er den som selges hos Akademika på campus. Lenke til kommentar
operg Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Casioen er den nyeste på listen, og ble innført nettopp fordi folk klagde på Citizen-kalkulatoren. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Aldri hatt problem med mine 2 citizen, men det er den som selges hos Akademika på campus. Hvorfor har du to? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Aldri hatt problem med mine 2 citizen, men det er den som selges hos Akademika på campus. Hvorfor har du to? Jeg har en som er min, og en som er "lånt" av ukjent venn. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 13. august 2015 Del Skrevet 13. august 2015 Jeg ble så glad når jeg fant ut at jeg kunne bytte Citizen til Casio. Jeg skjønner ikke at en så seriøs skole kan benytte en så elendig kalkulator. Jeg skiftet på dagen og angret ikke et sekund. Citizen-kalkulatoren har vært grunn til så mange feil svar oppgjenmom at det hadde vært morsomt og sett hvor mange. Jeg er overbevist at det også har hatt negativ innvirkning på noen av karakterene jeg fikk på skolen. Dårlig tid med en kalkulator som ikke registrerer alle trykk er en forferdelig situasjon. Man kan ikke stole på kalkulatoren og må hele tiden se på displayet at trykket og tallet ble registrert. Det høres kanskje ikke så ille ut, men om man har tunge mattefag, blir det ekstremt mange tall tilslutt. Mitt tips - Kjøpt Casio først, så slipper du og bytte. 1 Lenke til kommentar
signii Skrevet 16. august 2015 Del Skrevet 16. august 2015 Citizen har dårlige taster, men den har GCD-knapp (og modulo). Det har ikke Casio. Skal du ta TMA4140 er det alene grunn til å kjøpe Citizen. Eller begge. Jeg bruker Casio til vanlig, men brukte Citizen i diskmat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå