Gå til innhold

Hinduer dominerer over teknologien i Verden

Anbefalte innlegg

Inderne har gjort store oppfinnelser for verden før, og vil nok gjøre det igjen. De fant opp posisjonstallsystemet og tallet null, tallsystemet som brukes av alle i dag:

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Hindu%E2%80%93Arabic_numeral_system

Lenge leve inderne!

Babylonerne var tidligere ute med posisjonstallsystemer, men de hadde ikke 0, det kom som du sier fra India. Å vite hvilken størrelsesorden et tall var i, måtte man rett og slett lese ut i fra kontekst, selv om det etterhvert ble utviklet egne tegn for å vise dette. Tallsystemet var et 60-tallssystem, og dette henger igjen i dag i feks minutter og sekunder, og i grader (med minutter og sekunder i stedet for desimaler).

https://en.wikipedia.org/wiki/Babylonian_numerals

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var forresten babylonerne som oppfant 7-dagersuka, basert på de 7 bevegelige himmelobjektene de visste om på den tiden, sola, månen og fem planeter, Merkur, Venus, Mars, Jupiter og Saturn. 7-dagersuka ble altså ikke gitt til menneskene fra en gud, men menneskene oppfant systemet selv.

Lenke til kommentar

Jeg tror at det skyldes at India har et veldig stort befolkningstall. Det medfører at ganske mange av disse menneskene er veldig intelligente. Ettersom det ikke finnes så mange indiske bedrifter å gjøre karriere i, trekker de til selskaper som Google, Microsoft og lignende. Dette er helt naturlig og kommer av markedskreftene. Samtidig så blir de store multinasjonale selskapene trukket til dem for å finne nok brainpower til å utføre vanskelige oppgaver. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg mener indere. Jeg er ateist og bryr meg ikke hva slags religion de tilhører. Hinduer er de som tror på hinduismen.

Og den ismen er en masse forskjellige gamle religioner og filosofier som er samlet under "hatten" hinduisme. Altså ikke en og samme greie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...