Gå til innhold

Hinduer dominerer over teknologien i Verden

Anbefalte innlegg

Tre av de største teknologi selskapene styres av indere (hinduer), nydelig ble ny google sjef oppnevnt, som opprinnelig kommer fra delstaten Tamil Nadu i Sør-India

Inderne dominerer på verdenstoppen i IT-verden, selvom har ganske mange IT-selskaper outsourcet til India, nærmere sagt Bangalore (også hinduer. Sør-india).

Hva syns dere om at hinduene dominere IT-verden, og hvilke konsekvenser får det for oss forbrukere?

Kilde: 

Satya Nalla er CEO hos Microsoft.

Rajeev Suri er CEO hos Nokia.

Sundar Pichai er CEO hos Google

Endret av Fighterfriend
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IT-verden går så det suser, Hinduer gjør tydeligvis en strålende jobb! the proof is in the pudding

Sant nok. Inderne er billige og særdeles flinke. Ulempen med dette er norske borgere blir arbeidsledige på sikt. Dette er fordi inderne tar over denne jobben. 

Lenke til kommentar

Hvilke jobber i utlandet er det indere tar fra nordmenn? Tuller du?

Nei. Det finnes nesten ingen stillinger som angår driftingen - disse blir outsourcet til inderne. Visste du at det er inderne som regner ut skatte og ligningssystemer i en gate i Bangalore i India. Trossalt er hinduene for smarte og alt for billige.

Det er kun kjerne virksomheten som ligger i Norge, resten er i India, nærmere sagt Indias IT-hovedstad Bangalore. Hinduer mener kua er hellig, og nå dominerer de over IT. Inderne jobber gjerne på alle tider av døgnet.

Endret av Fighterfriend
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt på at hinduismen dominerer IT-verden, slik du uttaler deg om. Hinduismen i seg selv har ikke noe med IT-verden å gjøre. Jeg vil tro du påpeker at IT-folk fra India (som er hinduer) gjør det karrieremessig godt i store teknologiske selskaper, slik som Nokia, Google og Microsoft.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det vi til en viss grad ser, er at Indere tar outsourcing/offshoring-jobber, mens nordmenn ofte tar jobber litt høyere opp i næringskjeden. Noe av grunnen er nordmens evne til å tenke selvstendig og ta beslutninger, mens majoriteten av indere har langt mer hierarkiske oppdelinger og flokkmentalitet. (Selvfølgelig, det er mange indere som ikke er slik også).

Men på lang sikt, tror jeg den type jobber som indere overtar nå kommer til å dø ut.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Hindus are the new jews?

Ja. Kan du forklare hvorfor hinduer er så smarte i IT?

Hvorfor er de fleste hinduer i Norge fra Sri Lanka og ikke fra India? Jeg vil tro det skyldes en eller annen krig?

Pakistan, Sri Lanka = India!

https://en.wikipedia.org/wiki/Partition_of_India

Briterne kom og delte opp India! Alle pakistanere/Srilankere i verden er opprinnelig indere. De har bare en annen religion. Nemlig fredens religion.

Hong Kong og Taiwan = Kinesere. Bare et annet eksempel med en annen nasjon. I Kina var det britere og USA som delte opp nasjonen. Utnyttet borgerkrigen i Kina til å dele opp en nasjon :)

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hindus are the new jews?

Ja. Kan du forklare hvorfor hinduer er så smarte i IT?

Hvorfor er de fleste hinduer i Norge fra Sri Lanka og ikke fra India? Jeg vil tro det skyldes en eller annen krig?

Briterne kom og delte opp India! Alle pakistanere/Srilankere i verden er opprinnelig indere. De har bare en annen religion. Nemlig fredens religion.

Hong Kong og Taiwan = Kinesere. Bare et annet eksempel med en annen nasjon. I Kina var det britere og USA som delte opp nasjonen. Utnyttet borgerkrigen i Kina til å dele opp en nasjon :)

Googlesjefen er fra Tamil Nadu som ligger i Sør-India. I Norge er de fleste hinduer fra Sri Lanka, og de er tamiler. Jeg forstår ikke helt; Er tamilere en folkegruppe som både finnes i India og Sri Lanka? Eller er det samme navn på to forskjellige grupper?

Lenke til kommentar

Googlesjefen er fra Tamil Nadu som ligger i Sør-India. I Norge er de fleste hinduer fra Sri Lanka, og de er tamiler. Jeg forstår ikke helt; Er tamilere en folkegruppe som både finnes i India og Sri Lanka? Eller er det samme navn på to forskjellige grupper?

Tamil er indisk. Får takke briterne for at de delte opp nasjonen etter sin koloni tid. Språket er jo over 2000 år gammelt.

https://no.wikipedia.org/wiki/Tamilsk

Lenke til kommentar

Tamil er indisk. Får takke briterne for at de delte opp nasjonen etter sin koloni tid. Språket er jo over 2000 år gammelt.

https://no.wikipedia.org/wiki/Tamilsk

Siden googlesjefen er tamilsk, så ville han nok få til "Tamilske datafolk og språkforskere ønsket lenge et annet programmeringssystem der hvert stavingssymbol har sin egen kodeposisjon. Etter hvert er imidlertid Unicode nå på vei til å bli det rådende systemet, også når det gjelder tamil.". 

Da vet jeg det. Hinduene er trossalt fredelige, og jeg har lite kjennskap til disse. Eneste jeg vet om de er kastesystemet og at kua er hellig.

Lenke til kommentar

Hindus are the new jews?

Njai...Jødene er vel mer kjent som "the jews" fordi de gjorde det stort på mer finansrettede saker som banker,lån osv...Men nesten ? 

Sikkert ikke det du mente,men den setningen får det til å høres som om at resten av Inderene da altså har/er fra krigens religion  :rofl:

Lenke til kommentar

Inderne har gjort store oppfinnelser for verden før, og vil nok gjøre det igjen. De fant opp posisjonstallsystemet og tallet null, tallsystemet som brukes av alle i dag:

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Hindu%E2%80%93Arabic_numeral_system

Lenge leve inderne!

Grekerne brukte også tallet 0 i begynnelsen av sin matematikk. Helt til noen filosofer mente at null var ubrukelig så de brukte kun 1-9. For noen idioter.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...