Gå til innhold

Netflix har ikke 5.1 surround?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er eier av et 5.1 surround hjemmekino anlegg. Har flere ting å streame Netflix fra(Xbox, smart TV, PC og chromecast, men får ikke ordentlig surround lyd fra noe. 

Jeg lurer på hva folk gjør/bruker for å få surround lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må du koble til enhetene dine med en kabel som takler flerkanals lyd. Hva har du koblet opp, og hvordan?

En mulighet er å koble alle enheter til reciever med HDMI og én kabel fra reciever til TV. Da skal du få surround dersom enhetene er konfigurert til å gjøre det. 

Har du alle enheter koblet til TV må lydsignaler sendes fra TV til forsterker/reciever. Det kan gjøres med HDMI med ARC (audio return channel). Både TV, HDMI-kabel og reciever må støtte dette. 

Alternativt kobler du alle enheter til TV og sender lyd med optisk kabel til reciever. 

Uansett må alle enheter konfigureres riktig. 

Netflix på nettleser støtter ikke surround etter hva jeg husker. Netflix app til Windows 8/10 støtter DD5.1+. Reciever må støtte dette. 

Lenke til kommentar

Har koblet alt med HDMI. Vi har 8 Mbit/s. Kan ikke se noen valgmuligheter for dette. På datamaskinen har jeg også 5.1 ut, men så fort jeg starter noe i nettleseren så blir alt stereo.

Edit: Lastet ned netflix appen på windows 10 nå. Ser ut til at dette støtter 5.1! :D

Endret av Raczer
Lenke til kommentar

Nettleser støtter dessverre ikke mer enn stereo og 720p.

Netflix-appen i Windows støtter 1080p og 5.1.

Hvorfor du ikke får 5.1 på andre enheter høres merkelig ut, med tanke på at oppsettet du beskriver tilsynelatende skal støtte 5.1.

Husk at du også må velge lydsporet med 5.1 på de andre enhetene. Jeg tror standardvalget er stereo.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...